Motoshare.nl

850 is 10x meer dan 85. Kan ie 10 dagen rijden, misschien woont ie wel 6 hoog in de Randstad. Verzekering, wegenbelasting enz komt er ook bij. Ook goedkope motoren vreten de eerste maanden geld in achterstallig onderhoud.
Zat even te gluren op marktplaats maar daar zie je inderdaad weinig motoren voor onder de €1000 waar niet bijstaat dat er nog van alles aan moet gebeuren.

Maar dit huren bevalt mij prima voor nu, volgend jaar zien we wel verder.
 
Sorry dat ik deze topic opnieuw leven in blaas maar weet iemand hoe ik in contact kan komen met Motoshare?

Ik heb via de website een motor bij iemand gehuurd en daarvoor betaald. Vervolgens wordt de huurovereenkomst door de verhuurder geannuleerd omdat de motor bij de garage staat. Ik zou binnen drie dagen het geld terug krijgen. We zijn nu anderhalve week verder en heb niets ontvangen.

Ik heb geprobeerd contact te zoeken maar dat lukt dus niet. Op e-mail wordt niet gereageerd behalve een auto-reply dat ze door grote drukte niet binnen 24 uur konden antwoorden. Whatsapp blijft op 1 vinkje staan. Telefoon gaat rechtstreeks naar voicemail.

Hebben meer mensen dit probleem met Motoshare of weet iemand een manier om ze te bereiken?
 
Sorry dat ik deze topic opnieuw leven in blaas maar weet iemand hoe ik in contact kan komen met Motoshare?

Ik heb via de website een motor bij iemand gehuurd en daarvoor betaald. Vervolgens wordt de huurovereenkomst door de verhuurder geannuleerd omdat de motor bij de garage staat. Ik zou binnen drie dagen het geld terug krijgen. We zijn nu anderhalve week verder en heb niets ontvangen.

Ik heb geprobeerd contact te zoeken maar dat lukt dus niet. Op e-mail wordt niet gereageerd behalve een auto-reply dat ze door grote drukte niet binnen 24 uur konden antwoorden. Whatsapp blijft op 1 vinkje staan. Telefoon gaat rechtstreeks naar voicemail.

Hebben meer mensen dit probleem met Motoshare of weet iemand een manier om ze te bereiken?
Ik lees op de site dat ze van 10.00 tot 1630u bereikbaar zijn. Heb je het geprobeerd tussen deze tijden?
 
Diverse keren verhuurd via Motoshare.

Fijn platform! Maar loopt iets achter in vergelijking met Snappcar, waar de check-in en check-out digitaal via de app verloopt. Dat is gebruiksvriendelijker en meer van deze tijd. Heb een sportieve toermotor die ik niet kan verhuren, verzekeringstechnisch teveel vermogen. Terwijl ik wel heel dikke ktm's zie op het platform die wel verhuurd worden. Die snap ik niet helemaal.

Mijn andere motor nu een keer of 7 verhuurd, met alleen positieve ervaringen. Je deelt met diegene die huurt toch dezelfde passie, heb bij verhuren altijd een goed gevoel gehad en dat huurders de motor met zorg behandelen.
Voor mij geldt het zelfde. Ik heb ook verhuurd via Motoshare maar ik ben er mee gestopt. Gedoe met uitgeprinte formulieren en ik voelde me als verhuurder niet 'veilig' genoeg in de voorwaarden.

Snappcar daarentegen gebruik ik regelmatig als verhuurder (cabriotje wordt veel verhuurd) en dat vind ik een fijne app en als verhuurder voel ik me goed gedekt als er dingen gebeuren.
 
Ik ben er ook maar mee gekapt. Voor een weekendje weg betalen de huurders een jaarpremie verzekering. Een motor ouder dan een paar jaar levert dan direct geen zak meer op.
 
Voor een weekendje weg betalen de huurders een jaarpremie verzekering.
Vind je dat gek?
Een kennis van me had ook zijn motor via Motorshare verhuurd.
Die huurder dacht dat de motor ook duikboot-capaciteiten had.
Het feest was voorbij toen ie in de Ardennen in een beek onder water stond. Game over!
 
Vind je dat gek?
Een kennis van me had ook zijn motor via Motorshare verhuurd.
Die huurder dacht dat de motor ook duikboot-capaciteiten had.
Het feest was voorbij toen ie in de Ardennen in een beek onder water stond. Game over!
En dan ben ik benieuwd of je als verhuurder (en dus eigenaar) de dag waarde vergoed krijgt of dat je er een gelijkwaardige motor van kunt terugkopen?
 
Voor mij geldt het zelfde. Ik heb ook verhuurd via Motoshare maar ik ben er mee gestopt. Gedoe met uitgeprinte formulieren en ik voelde me als verhuurder niet 'veilig' genoeg in de voorwaarden.

Snappcar daarentegen gebruik ik regelmatig als verhuurder (cabriotje wordt veel verhuurd) en dat vind ik een fijne app en als verhuurder voel ik me goed gedekt als er dingen gebeuren.
inkoopfacturen@motoshare.nl

Misschien via dit emailadres?
Ik vermoed een poging tot oplichting.

In 2021 een KTM Duke 690 gehuurd van een jongedame (Zoë) voor een dagje. Ik had toen nog geen eigen motor, maar wilde graag toeren met mijn beste vriend.

Dat was op 24 juli 2021. Het was een leuke dag zonder zorgen of problemen.

De KTM zelfs eerder geretourneerd ivm een gigantische plensbui. Ik ben nu eenmaal een mooiweer rijder.

En nu in 2023 krijg ik opeens een factuur van 239 euro wegens ANWB pechhulp?!

Ik ben zelf meer dan 20 jaar lid van de ANWB. In geval van pech had ik zelf op mijn abonnement hulp ingeroepen!

Ik heb gereageerd via het bovenstaande emailadres. Ben benieuwd.

Ik vermoed dat ze zomaar facturen versturen en hopen dat mensen betalen.

Snel verdient, maar gewoon pure oplichting!

Mvg,

Frank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
inkoopfacturen@motoshare.nl

Misschien via dit emailadres?
Ik vermoed een poging tot oplichting.

In 2021 een KTM Duke 690 gehuurd van een jongedame (Zoë) voor een dagje. Ik had toen nog geen eigen motor, maar wilde graag toeren met mijn beste vriend.

Dat was op 24 juli 2021. Het was een leuke dag zonder zorgen of problemen.

De KTM zelfs eerder geretourneerd ivm een gigantische plensbui. Ik ben nu eenmaal een mooiweer rijder.

En nu in 2023 krijg ik opeens een factuur van 239 euro wegens ANWB pechhulp?!

Ik ben zelf meer dan 20 jaar lid van de ANWB. In geval van pech had ik zelf op mijn abonnement hulp ingeroepen!

Ik heb gereageerd via het bovenstaande emailadres. Ben benieuwd.

Ik vermoed dat ze zomaar facturen versturen en hopen dat mensen betalen.

Snel verdient, maar gewoon pure oplichting!

Mvg,

Frank

Er staat ook een whatsapp nr op de site. Zou daar een berichtje heen sturen. Als je in juli 2021 een motor huurt en in januari 2023 een rekening krijgt voor kosten ANWB, dan zal er vast iets niet kloppen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er staat ook een whatsapp nr op de site. Zou daar een berichtje heen sturen. Als je in juli 2021 een motor huurt en in januari 2023 een rekening krijgt voor kosten ANWB, dan zal er vast iets niet kloppen.
Bedankt voor je tip.

Meteen ook via WA gereageerd. Ik had na die eerste keer nog contact gehouden met de verhuurster, want ik wilde graag nog een keer rijden op de Duke. Ze had het toen al verhuurd.

Geen woord over een probleem met de motor.

Niet lang daarna stond de KTM niet meer op de site.

Bijna 240 euro voor een dagje huur. Da's (veel) meer dan een jaarpremie voor de wegenwacht.

Daar heeft Motoshare best een 'handje' van...
 
Bedankt voor je tip.

Meteen ook via WA gereageerd. Ik had na die eerste keer nog contact gehouden met de verhuurster, want ik wilde graag nog een keer rijden op de Duke. Ze had het toen al verhuurd.

Geen woord over een probleem met de motor.

Niet lang daarna stond de KTM niet meer op de site.

Bijna 240 euro voor een dagje huur. Da's (veel) meer dan een jaarpremie voor de wegenwacht.

Daar heeft Motoshare best een 'handje' van...

Ik zou nog steeds het idee hebben dat er ergens een foutje is gemaakt.

Maar jij gaat nu al wel heel erg ver. Je beweerde eerder al dat het kwade opzet is van het bedrijf en nu ook nog dat het een structureel iets zou zijn.
Ik weet niet wat jij van regelgeving kent op dit gebied, maar je bent al een aardig eind de grijze zone in gegaan.

Kun je iets hard maken van je bewering ?
 
Ik zou nog steeds het idee hebben dat er ergens een foutje is gemaakt.

Maar jij gaat nu al wel heel erg ver. Je beweerde eerder al dat het kwade opzet is van het bedrijf en nu ook nog dat het een structureel iets zou zijn.
Ik weet niet wat jij van regelgeving kent op dit gebied, maar je bent al een aardig eind de grijze zone in gegaan.

Kun je iets hard maken van je bewering ?
Of je vind dat ik te ver ga in mijn beweringen?

Bewijs?

Hoe kan het dan dat meerdere mensen niet of nauwelijks contact kunnen opnemen met Motoshare?

Een net bedrijf is ten alle tijden goed bereikbaar, denk je niet? Zeker in deze zeer rustige winter periode.

Maar tot nu toe geen enkele reactie van Motoshare gehad. Zelfs geen ontvangstbevestiging van mijn mail.

Hoe dan?
 
Frank, welkom op dit mooie forum waar je gisteren lid van bent geworden.
Ben je hier gekomen met een missie omtrent Motoshare ?

Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, ik zeg ook niet dat er wel wat aan de hand is. Ik weet het gewoon niet.

Maar vooralsnog lijken jouw beweringen niet gestaafd door bewijs. Voor de dingen die jij beweert, kunnen allerlei verklaringen zijn.

Ik zou zeggen: 'tread carefully'.
 
Frank, welkom op dit mooie forum waar je gisteren lid van bent geworden.
Ben je hier gekomen met een missie omtrent Motoshare ?

Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, ik zeg ook niet dat er wel wat aan de hand is. Ik weet het gewoon niet.

Maar vooralsnog lijken jouw beweringen niet gestaafd door bewijs. Voor de dingen die jij beweert, kunnen allerlei verklaringen zijn.

Ik zou zeggen: 'tread carefully'.
Ik wilde lid worden ook vanwege mijn TDM850, dus je suggesties kun je parkeren.

JIJ vind dat ik geen bewijs hebt, allicht omdat je selectief leest.

De eigenaresse van de Duke wist ook van niets! Dus?

Ik stel dat Motoshare 'eventjes' een forse factuur in mijn richting smijt en verder niets van zich laat horen.

Dat jij niets weet ... "Tread Carefully" is makkelijk praten als je geen 240 euro moet betalen, zonder dat je weet waarom
 
Een ontvangstbevestiging wel of niet, zegt niets. Dat is niet ingeschakeld op elk adres. Wacht gewoon reactie van mail en whatsapp af. Hoor je niets, dan niet betalen. Komt een incassobureau? Dan laat je bewijs zien dat jij je best hebt gedaan contact te zoeken.
 
Ik zit dit verhaaltje ook eens mee te lezen over Motorshare. Google ik op Motorshare, dan komt er een website bovendrijven van Motorshare Brabant in Eindhoven, waar ik heel goed bekend ben. Naam is ook Motorshare Brabant. Het is gevestigd in de Galvanistraat, en dat is een minder frisse buurt. Op Streetview bestaat dit adres met huisnummer niet, waarschijnlijk omdat dit een oude foto is? Want ik weet dat die gehele buurt wordt gerenoveerd. Misschien dat iemand in die buurt een nep site in de lucht heeft ten koste van de originele site? Originele site is Motorshare B.V. en het KvK nummer is van een hoofdvesting Motorshare in Amsterdam. Klik je op de website van Motorshare Brabant, dan linkt hij wel door naar Motorshare.Eu Het kan natuurlijk zijn dat verhuurders zelf een soort van lid zijn van die club, en via een eigen Motorshare subsite de motor op internet zetten. Ik vind dat wel een rare constructie. Ik zou alleen verhuren en huren via de site van de hoofdvesting met het geldige KvK nummer. Maar als ik het voorgaande ervaring van FrankMono lees, dan wordt ik toch wat alert en achterdochtig. Maar ik kan het mis hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan