Motoshare.nl

Precies, ik ben zuinig op mijn motoren, zien er prachtig uit en ik pieker er niet over om ze te verhuren. Ik heb drie motoren en vier auto's, zijn niet te huur.

De 50 jaar oude Jaguar wordt wel eens gevraagd voor trouwritten, gaat niet gebeuren. Hij heeft dit jaar nog geen meter gereden, prima, hij staat droog en ik zie hem vanuit de huiskamer.
 
Vergoeding is goed, dat is mooi.
Verder help je iemand die geen motor wil / kan kopen, dus dat is ook mooi.
Laatste kan de persoon die bij jou huurt jou ook weer tips vinden, dus dat is ook mooi.

Driedubbel voordeel dus.


Ik zie als enige voordeel dat de huurder een aantal motoren uitgebreid kan testen en dan zijn weloverwogen keus kan maken.

Maar ga er niet van uit dat iedereen zuinig zal zijn met jouw spullen. Persoonlijk ben ik heel zuinig op mijn spullen, zal te maken hebben met dat we vroeger straatarm waren en niets hadden. Afgedankte fiets krijgen van familie en die opknappen, dat soort dingen.

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn nu 31 jaar oude Supermagna, welke in concoursstaat verkeert, terug krijg met een deuk of een paar krassen. Je kan duizend euro bieden voor een weekendje, je krijgt hem niet mee.
 
Ik zie als enige voordeel dat de huurder een aantal motoren uitgebreid kan testen en dan zijn weloverwogen keus kan maken.

Maar ga er niet van uit dat iedereen zuinig zal zijn met jouw spullen. Persoonlijk ben ik heel zuinig op mijn spullen, zal te maken hebben met dat we vroeger straatarm waren en niets hadden. Afgedankte fiets krijgen van familie en die opknappen, dat soort dingen.

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn nu 31 jaar oude Supermagna, welke in concoursstaat verkeert, terug krijg met een deuk of een paar krassen. Je kan duizend euro bieden voor een weekendje, je krijgt hem niet mee.

Heb zelf ook een afgedankte fiets van familie gekregen die onder de roest zit dus kom niet met die verhalen aan van vroeger, doe dat lekker in het bejaardenforum.

Ja schade kan gebeuren, daar moet je zien uit te komen met de huurder dus ligt aan jou hoe je daar uitkomt.
 
Heb zelf ook een afgedankte fiets van familie gekregen die onder de roest zit dus kom niet met die verhalen aan van vroeger, doe dat lekker in het bejaardenforum.

Ja schade kan gebeuren, daar moet je zien uit te komen met de huurder dus ligt aan jou hoe je daar uitkomt.

_O-

Ik heb lang niet alles gelezen, maar het klinkt een beetje alsof je vindt dat Han S zijn spullen MOET verhuren. _O-
 
Bovendien slaat die opmerking over bejaardenforum als een lul op een drumstel.

Ik zie jongeren die alles krijgen van paps en mams en er totaal geen waarde aan hechten, alles laten verroesten en het overal neerpleuren.
Ik zie prachtige fietsen in de oud ijzerbak liggen op de stort.

Mag ik zuinig zijn op mijn spullen, waar ik hard voor heb gewerkt
 
Eerlijk gezegd heb ik er wel aan gedacht om een goedkope motor (een oude Diversion 600 o.i.d.) puur om te verhuren, stuk is dan jammer en in ieder geval geen emotionele schade.
Aan de andere kant moet het dan wel wat opleveren.

Wat betreft de opmerkingen eerder, een jaar of wat geleden had ik voor een dag een huurauto mee die nog niet was schoongemaakt (shortlease-voorloopauto stond met een gebrek bij de garage) en heb me er over verbaast hoe mensen het voor elkaar krijgen om een auto zo ranzig te krijgen, pook, stuur, alles kleefde, in de auto hing een gore muffe lucht en de bekleding zal vol met vlekken.
 
Typisch
Bovendien slaat die opmerking over bejaardenforum als een lul op een drumstel.

Ik zie jongeren die alles krijgen van paps en mams en er totaal geen waarde aan hechten, alles laten verroesten en het overal neerpleuren.
Ik zie prachtige fietsen in de oud ijzerbak liggen op de stort.

Mag ik zuinig zijn op mijn spullen, waar ik hard voor heb gewerkt

Opmerkingen over jongeren die van alles krijgen horen niet in dit topic, opmerkingen over een moeilijke jeugd evenmin.

Topic gaat namelijk over motoshare, niet over generatiekloven.

En of je je motor verhuurt of hele jaar stil laat staan moet je zelf weten.
 
Eerlijk gezegd heb ik er wel aan gedacht om een goedkope motor (een oude Diversion 600 o.i.d.) puur om te verhuren, stuk is dan jammer en in ieder geval geen emotionele schade.
Aan de andere kant moet het dan wel wat opleveren.

Wat betreft de opmerkingen eerder, een jaar of wat geleden had ik voor een dag een huurauto mee die nog niet was schoongemaakt (shortlease-voorloopauto stond met een gebrek bij de garage) en heb me er over verbaast hoe mensen het voor elkaar krijgen om een auto zo ranzig te krijgen, pook, stuur, alles kleefde, in de auto hing een gore muffe lucht en de bekleding zal vol met vlekken.

Ja die dingen gebeuren. Maar de problemen die je noemt gelden grotendeels niet voor een motor verhuren (roken / eten / scheten laten)
 
Ja. Ik proef ook veel koudwater vrees. Schade gaat via verzekering als ik t zo zag. Volgens mij is het wel goed dicht getimmerd, er is een eigen risico voor schade dat via motoshare gaat. Alles staat goed zwart op wit vond ik. En het is wel beetje vertrouwenskwestie, maar als je wilt huren betaal je toch al. Test piloten betalen niet.
 
Typisch

Opmerkingen over jongeren die van alles krijgen horen niet in dit topic, opmerkingen over een moeilijke jeugd evenmin.

Topic gaat namelijk over motoshare, niet over generatiekloven.

En of je je motor verhuurt of hele jaar stil laat staan moet je zelf weten.

Volgens mij ben jij de gezelligste op feestjes.
 
Wat ik wel vreemd vind is dat je via motoshare meer betaald voor huren dan dat je dat via een dealer zou doen
 
Een echte zakenman huurt hem dan bij de motorzaak en verhuurt hem dan weer.:P
En dan gelijk 1000 exemplaren natuurlijk.O-) 41.000 euro per dag.*O*
Uiteraard doet die zakenman dat niet zelf, maar huurt uitzendkracht in.
 
Zit wat in. Schade rijden doe je ook niet zo snel zonder er zelf iets aan over te houden (je kunt 'm omduwen... maar waarom zou je?).
Huren en onderdelen overzetten zou een ding kunnen zijn, maar dat risico lijkt me bij nieuwe motoren die een dealer verhuurt groter dan bij de wat oudere machines die op motoshare staan.

Maargoed. Vooral die sleuteloverdracht waar je tijd voor moet maken, en vaker onderhouden, lijken mij vrij lastig. Die oude V-Strom van mij gaat niet zoveel opleveren in de verhuur, of dat de tijd waard is die je eraan moet besteden vraag ik me dan af.
 
Uiteraard doet die zakenman dat niet zelf, maar huurt uitzendkracht in.

Of je ontwikkelt een platform waar je werknemers (de verhuurders) het werk voor je doen én de middelen leveren. Je vangt niet al het geld maar toch een goed percentage, zonder er veel werk voor te leveren, behalve het platform. Mooier kan het bijna niet, behalve dat de echte motorrijder zoveel liefde voor zijn motor heeft, dat ie 'm nooit zou uitlenen aan een onbekende voor een paar tientjes. Of je moet niets voelen voor je motor, maar dan heb je gewoon de verkeerde gekocht. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan