Motoshare.nl

Ik krijg echt de kriebels bij het idee dat een onbekende op mijn motor gaat rijden zonder dat ik weet hoe hij/zij met de spulletjes om gaat...….
Jazeker, niet iedereen is even netjes op de spullen!

Mijn 1e overbuurman had zijn Yammie MT09 verhuurd via zo'n motor-verhuur.
Na het weekend kwam de motor niet terug. Heeeee, da's vreemd!
Wat bleek: Had de huurder geprobeerd dwars door een riviertje over te steken. (wie doet er nu zo iets??? Tsja, was net iets dieper dan gedacht.
Blok in het water verzopen. Einde motorfiets!
Wel jammer dat ie 1 wk later zelf naar de Ardennen wilde. Moest ie zelf iets gaan regelen!
Wel alles prima vergoed. Maar dat is toch niet wat je wil met JOUW motor.

Mijn 2e overbuurman had zo'n kleine Harley Davidson. Ook in de doorverhuur.
Total loss gereden. Ook prima vergoed. Nu rijdt ie op een HD Fat Boy.

Alles heel leuk maar op die ellende zit je toch niet te wachten!!
Ik heb 't wel gezien. Voor mij hoeft dat alles niet. Trouwens wie wil mijn 85-er FZ? Nee, mijn BB komt niet in aanmerking.
Er wordt gezegd All-Risk verzekerd. Mooi, maar bij een kromme voorvork dan wordt mijn FZ al total-loss verklaard. Restwaarde is dan NADA...….

Afgelopen 10dagen ben ik heel Andalusië doorgereden met een huurauto.
Heb bijna 2000km gereden. Ook door heel smalle straatjes in de binnenstad. Zonder 1 kras weer ingeleverd!
Heb de auto steeds gebruikt alsof het mijn eigen auto was. Zo zou het altijd moeten zijn. (denk ik dan)
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels 4 klanten gehad, is allemaal goed bevallen.

Mooi! Waar ik dan benieuwd naar ben is wat voor types het zijn die komen huren, en om eerlijk te zijn vooral naar wat je zou doen wanneer je er geen lekker gevoel bij hebt. Want voor mij is dat een reden om hem niet te verhuren via een 'makelaar'.

Ik heb mijn motor al meerdere keren aan complete vreemdelingen meegegeven, (voornamelijk klanten van de motorzaak van een maat van me) gewoon omdat ik het leuk vind om iemand mijn motor te laten ervaren; net zoals ik het leuk vind om een ander zijn motor te ervaren. Dat is wel altijd mijn overweging die ik maak, en dus nooit een 'verrassing wie er nu weer op mijn fiets mag rijden.'
 
Volgende week zondag ga ik via moto share n motor huren, ben erg benieuwd. Al n wat oudere motor, mensen verhuren meerdere motoren en recensies zijn goed van ze.

Mijm zwager heeft zn duc ook 1 keer verhuurd. Geen ongelukken oid.
Ik zou t wel lastig vinden mn motor te verhuren, misschien als ik er n tweede naast zou hebben, maar ik heb de eerste niet eens 😅
 
Ik heb tot op heden enkel leuke mensen gehad die gewoon zin hebben in een leuke rit. Tot op heden telkens goed verlopen. Vind het gewoon leuk dat als ik geen tijd heb er iemand anders van de motor kan genieten :)
 
Vraag aan de mensen die hun motor verhuren, waar ik wel benieuwd naar ben.
Hoeveel verdien je per jaar +/- met het verhuren van de motor, hoeveel klanten?
 
Ach, ik denk maar zo: Mijn FZ kost bijna niks, dus is het ook niet nodig om eraan te 'verdienen'.

Is prima, ik denk als vaak verhuren dan meer inkomsten dus sneller nieuw model / accessoires.

Wegenbelasting + verzekering zijn gelijk iedere maand dus hoe meer er gereden wordt hoe gunstiger.
 
Bedenk mijn FZ is 35jaar oud.
Sneller een nieuw model is geheel niet aan de orde. Anders had ik 'm 10 jr geleden al wel omgewisseld.
Benodigde accessoires, die zitten er inmiddels allemaal al op. Ga ik nog jaren plezier van hebben!

MRB is overgang (dat is maar 1/4e) en dus over 5 jaar is dat nihil.
Verzekering is oldtimer, dus dat kost ook bijna niks!

Aan onderdelen heb ik nog ander-halve FZ in de kast in de schuur liggen.
Ergo; reparaties kosten ook vrijwel NIETS!!

Daarom alles bij elkaar: Niet verhuren, maar nog zelf vele jaren gebruik van maken!
En als het dan toch een keer beter moet dan pak ik wel mijn Blackbird!!
 
Motor verhuren doe ik niet aan ben je gek, voor dat wisselgeld laat ik hem liever stilstaan en ga ik ernaar kijken:)
 
Ik zou mijn motor best durven verhuren, maar dan moet ik er wel dik mee kunnen verdienen.
Een paar honderd per jaar vind ik de moeite niet.
Dat ben je dan zo weer kwijt aan extra slijtage van onder andere banden, tandwielen, en ketting.
 
Ja, dat zijn de normale kosten. Diefstal of total loss kan ik ook nog mee leven. De motor is immers verzekerd. Maar wheelies trekken of constant vol gas bij een koude motor... dat is schade die niet direct zichtbaar hoeft te zijn. Dure grapjes die je dan zelf mag oplossen.
 
Update: Motor nu keer of 10 verhuurd.

Tot nu toe altijd goed gegaan, alleen maar goede klanten.

Grootste problemen waren een benzinetank die halfvol werd teruggebracht (gelukkig niet veel bij motor) en een band die langzaam leegliep.

Dus als je twijfelt over aanschaf motor vanwege kosten of gebruik van motor dan is Motoshare zeker goede manier om híer wat aan te doen.
 
Ik geef morgen mijn motor mee aan mijn collega, bijna geen ervaring, maar ik vind het onzin dat hij een motor moet huren met alle rompslomp eromheen, terwijl mijn motor toch stilstaat dit weekend. Hij heeft er meer moeite mee om mij zijn autosleutel te geven, dan ik om hem mijn motorsleutel te geven _O-
 
Update: Motor nu keer of 10 verhuurd.

Tot nu toe altijd goed gegaan, alleen maar goede klanten.

Grootste problemen waren een benzinetank die halfvol werd teruggebracht (gelukkig niet veel bij motor) en een band die langzaam leegliep.

Dus als je twijfelt over aanschaf motor vanwege kosten of gebruik van motor dan is Motoshare zeker goede manier om híer wat aan te doen.
Hoe heb je die band opgelost?
 
Ik ben ouderwets, motoren zijn van mij en daar blijft een ander vanaf, en geld uit de verhuur heb ik niet nodig.
 
Ik geef morgen mijn motor mee aan mijn collega, bijna geen ervaring, maar ik vind het onzin dat hij een motor moet huren met alle rompslomp eromheen, terwijl mijn motor toch stilstaat dit weekend. Hij heeft er meer moeite mee om mij zijn autosleutel te geven, dan ik om hem mijn motorsleutel te geven _O-
Vertrouwen is een heel groot goed ... :t
 
Het lijkt mij een mooi medium om bepaalde motoren eens te proeven.
Zelf zou ik graag een Thundercat willen rijden of een CBR600. Nu zie ik dus beide motoren op motorshare staan bij mij in de buurt.
Dan zou ik dat graag een keer proberen aangezien je gewoon wat meer gevoel kan krijgen dan met een testrit van een particulier of dealer.

Ben alleen benieuwd of je als beginner op de motor makkelijk kan huren bij een particulier.
 
Het lijkt mij een mooi medium om bepaalde motoren eens te proeven.
Zelf zou ik graag een Thundercat willen rijden of een CBR600. Nu zie ik dus beide motoren op motorshare staan bij mij in de buurt.
Dan zou ik dat graag een keer proberen aangezien je gewoon wat meer gevoel kan krijgen dan met een testrit van een particulier of dealer.

Ben alleen benieuwd of je als beginner op de motor makkelijk kan huren bij een particulier.
Bwoah, daar hoef je ze nie voor te huren, dan kan ik je zo wel vertellen; CBR600F is saai en Thundercat is GAAF! :P

Maar ik snap je punt, wat let je om het te proberen?
 
Ben alleen benieuwd of je als beginner op de motor makkelijk kan huren bij een particulier.

Ikzelf accepteer eigenlijk altijd als het tijdstip maar uitkomt, ervaring zegt me niks, uit ervaring weet ik dat rijbewijs A lastig zat te halen is, dus als je die hebt, heb je voor mij ervaring genoeg
 
Hoeveel tijd kost 't je nu gemiddeld? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Je moet een afspraak maken, thuis blijven voor de overdracht (2x), wellicht wat extra tijd aan onderhoud/schoonmaken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan