Motovlog?

Jammer dat nog copyrighted muziek soms ineens wel copyrighted wordt. Heb dat nu al een aantal keer gehad.
 
Ja daar probeer ik dan voor uit te kijken.

Een paar sites waar je vrijwel verzekerd wordt dat dit copyright free blijft & gratis muziek is zolang je maar wel de artiest & titel vermeldt in je omschrijving:

http://freemusicarchive.org

http://incompetech.com/music/

http://audionautix.com

En ja Soundcloud misschien, maar persoonlijk vind ik het een vreselijke zoekfunctie hebben en soms erg onduidelijk of het nou wel/niet copyright free is.
 
Vind het idee van die sfeerbeelden wel leuk, maar de uitvoering is wel wat brak.

Steadygrip of gimbal zou véél malen beter zijn dat het wiebelige beeld.
Zeker geen softwarestabilisatie gebruiken, want dan is het nog brakker :')

Op Youtube (Chillhop Café 24/7 livestream) kan je goeie "copyright free" achtergrondmuziek vinden :)

En natuurlijk ook de cuts afstemmen op de muziek.
Tekstkeuze is ook belangrijk. Geen vreemde fonts gebruiken, maar gewoon een blokkig lettertype zoals Arial, Calibri, SegoeUI (gebruik ik) etc...

En zeker om het hélemaal cinematic te maken; de black bars! Krijg je zo die "film look" en heeft een "professioneel" overkomen van de video.
Ik ben helemaal geen expert of wat dan ook, maar ik lees/kijk veel tips & trucs wat betreft YT filmpjes omdat ik ook mijn eigen kanaal wil gaan starten. Maar in ieder geval als kijker van het filmpje kan ik wel het volgende opmerken
(disclaimer: dit is mijn mening en dit zijn dus geen vaststaande feiten, wat je nuttig vindt kun je meenemen en als je het ergens niet mee eens bent moet je het vooral ook gelijk weer vergeten):

  • Intro aan de buitenkant van het gebouw duurt te lang; Weinig echt interessants te zien;
  • Het beeld is niet helemaal recht/vloeiend; Zou aanraden om te investeren in zo'n gimbal ding ofzo dat het in ieder geval rechtop blijft. Dit kijkt niet prettig
  • Besteed veels te veel tijd per motor; Een goede regel voor zulk soort filmpjes is maximaal 10 seconden, dan cut, volgende beeld. Het mag wel van dezelfde motor zijn maar pas dan een paar van die camera trucjes toe wat ze op TV ook doen. Dat ze van de zijkant langzaam pannen naar de motor toe of van boven naar beneden (of vice versa). Dit filmpje laat goed zien wat ik bedoel: https://www.youtube.com/watch?v=u-5-mMiUjSI
  • Liever geen tekst in het beeld plaatsen. Dit is echt heel persoonlijk, maar persoonlijk vind ik het vervelend om tekst te moeten lezen als ik een YT filmpje kijk; Model nummers enzo is wel prima maar een zinnetje in beeld zoals "..and then the most beautiful one" wil ik al weer wegklikken

Verder kan ik alleen nog als tips het volgende meegeven: bepaal je doel & het publiek van je filmpjes. Het doel van dit filmpje is mij een beetje onduidelijk, behalve dan het showen van de motoren. Maar dit kan je in principe ook gewoon op de kawasaki site op de foto's bekijken, dus heeft het filmpje op zich weinig toegevoegde waarde.
Wat wil je ermee bereiken?

En verder als laatste, zoals al is gezegd: muziek keuze is erg belangrijk. Het moet niet zomaar een liedje zijn omdat jij die leuk vindt, het moet passen in de sfeer of een sfeer kunnen creëren. Nu is het een mismatch en wordt dus als vervelend ervaren

Kijk hier hebben we wat aan, zoals ik al zei is het m'n eerste filmpje dus er valt nog heel veeullll te leren :Y
 
Vind het idee van die sfeerbeelden wel leuk, maar de uitvoering is wel wat brak.

Steadygrip of gimbal zou véél malen beter zijn dat het wiebelige beeld.
Zeker geen softwarestabilisatie gebruiken, want dan is het nog brakker :')

Op Youtube (Chillhop Café 24/7 livestream) kan je goeie "copyright free" achtergrondmuziek vinden :)

En natuurlijk ook de cuts afstemmen op de muziek.
Tekstkeuze is ook belangrijk. Geen vreemde fonts gebruiken, maar gewoon een blokkig lettertype zoals Arial, Calibri, SegoeUI (gebruik ik) etc...

En zeker om het hélemaal cinematic te maken; de black bars! Krijg je zo die "film look" en heeft een "professioneel" overkomen van de video.
Black bars....
Idee!
Maar is dat niet zonde? Je verliest dan wel veel beeld.
 
Black bars....
Idee!
Maar is dat niet zonde? Je verliest dan wel veel beeld.

Ja dat wel, maar dan moet je het ook niet in de lengte van je hele video gebruiken :)
Alleen bij dingetjes met achtergrondmuziek ofzo, anders is het idd wel vervelend dat er veel beeld verloren wordt :)

EDIT: ik heb gezondigd :')
 
Laatst bewerkt:
Hawkeye Firefly 8s is binnen gekomen. Gelijk de firmware update gedaan naar V65, ging erg makkelijk.
Knopjes/settings was even uitvogelen hoe het werkt, maar na zo'n 10 minuten was ik er al aan gewend.

Officieel is het een kerst kadootje dus hij gaat weer terug in de doos tot dan. Mocht er even mee spelen om te zorgen dat het allemaal wel functioneert. :)

Wacht nog wel op een paar andere dingetjes die nog onderweg zijn: de BT remote, nog wat mounts accessoires en fog inserts
 
Laatst bewerkt:
Hawkeye Firefly 8s is binnen gekomen. Gelijk de firmware update gedaan naar V65, ging erg makkelijk.
Knopjes/settings was even uitvogelen hoe het werkt, maar na zo'n 10 minuten was ik er al aan gewend.

Officieel is het een kerst kadootje dus hij gaat weer terug in de doos tot dan. Mocht er even mee spelen om te zorgen dat het allemaal wel functioneert. :)

Wacht nog wel op een paar andere dingetjes die nog onderweg zijn: de BT remote, nog wat mounts accessoires en fog inserts


Ben benieuwd.

Ik hoop die volgend jaar te mogen ontvangen ;)




Ik heb wel eindelijk na bijna 6 maanden gezeik de Drift Stealth 2 kunnen omruilen *O*
Nu nog een droge dag die ik vrij ben om hem op de motor uit te proberen ;) :]
 
Kijk hier hebben we wat aan, zoals ik al zei is het m'n eerste filmpje dus er valt nog heel veeullll te leren :Y
Ik sluit mij ook aan bij FTW. Ik vind de video ook wat te lang en saai, in combinatie met het aantal motoren. Ook past de video niet bij de muziek, of meer andersom. ;) Je kan betere muziek uitkiezen en het schakelen van de scenes dan eventueel aanpassen op de muziek/beat.

De kwaliteit van je beeld is wel dik in orde. :t
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd.

Ik hoop die volgend jaar te mogen ontvangen ;)




Ik heb wel eindelijk na bijna 6 maanden gezeik de Drift Stealth 2 kunnen omruilen *O*
Nu nog een droge dag die ik vrij ben om hem op de motor uit te proberen ;) :]
Dat is goede service en fijn dat die omgeruild kon worden! Ik vind het altijd erg frustrerend als dingen niet werken zoals het hoort.

Ja het weer de laatste tijd is erg teleurstellend inderdaad. Hoop ook voor je dat het de komende tijd droog blijft!
 
Hawkeye Firefly 8s is binnen gekomen. Gelijk de firmware update gedaan naar V65, ging erg makkelijk.
Knopjes/settings was even uitvogelen hoe het werkt, maar na zo'n 10 minuten was ik er al aan gewend.

Je weet wel dat ie op 4K geen beeldstabilisatie heeft, toch?
Maar op 1080P werkt ie meer dan goed, naar mijn idee. De stabilisatie van de Firefly 8S is een stuk beter dan van mijn Ghost 4K. Daar ga je pas misselijk van worden. :+

Voor het geld een leuk cameraatje, maar die fog inserts zijn idd wel noodzakelijk, of je moet de behuizing aanpassen. SJCAM SJ7 Star beslaat een stuk minder snel. Tenminste, bij een eerste testje. Ook een leuke camera, zelfde chip en sensor als de Firefly 8S, alleen dan nog touchscreen erbij. Dat touchscreen werkt best aardig, maar zeker niet perfect.
 
Je weet wel dat ie op 4K geen beeldstabilisatie heeft, toch?
Maar op 1080P werkt ie meer dan goed, naar mijn idee. De stabilisatie van de Firefly 8S is een stuk beter dan van mijn Ghost 4K. Daar ga je pas misselijk van worden. :+

Voor het geld een leuk cameraatje, maar die fog inserts zijn idd wel noodzakelijk, of je moet de behuizing aanpassen. SJCAM SJ7 Star beslaat een stuk minder snel. Tenminste, bij een eerste testje. Ook een leuke camera, zelfde chip en sensor als de Firefly 8S, alleen dan nog touchscreen erbij. Dat touchscreen werkt best aardig, maar zeker niet perfect.
Ik dacht dat die 4k interpolated was, maar niet gezien dat er geen stabilisatie bij was?
Maar ik zal inderdaad toch de 1080p gebruiken, dat vind ik voldoende voor een beginnende YouTuber zoals ik. ;)

Ik vond de SJCAM SJ7 Star te duur voor wat je er 'meer' bij krijgt vergeleken bij die anderen. En ik las dat de kleuren/witbalans niet zo goed was vergeleken bij zijn voorganger de SJCAM SJ6 Legend, oftewel dat je dan beter voor die SJ6 kon kiezen.

Uiteindelijk toch maar voor die Firefly gekozen en ik zie wel hoe dat gaat, na talloze vergelijkingen gezien & gelezen te hebben ging de voorkeur toch naar die uit. Ook jouw review ervan was erg nuttig daarbij! :t
 
4K bij de 8S is niet geinterpoleerd, het is 'native' 4K. Echt 4K dus. Geinterpoleerd wil zeggen dat het bijv. een 2K of 2.7K beeld is wat ze hebben opgerekt tot 4K. 1080 is goed genoeg, een hoge bitrate is belangrijker dan een hoge resolutie. Een hoge resolutie met lage bitrate kan waardeloos beeldmateriaal geven. Daarnaast is editten van 1080P minder intensief dan 4K (voor je processor/videokaart).

Voor het geld is de Firefly 8S een leuk cameraatje, maar wel met verbeterpunten.

Ik ben bezig met een testvideootje voor de SJ7 Star, maar zodra ze pekel strooien (wat dus al lang gebeurd is), ben k er klaar mee op de motor en kan ik daar dus niet op testen. Te lui om te wassen en ik heb ook een warme auto voor de deur. Dus ik ga maar een combi doen van gewoon wat shots hier en daar en een stukje vanuit de auto. Zal ook wel een vergelijking doen met de Firefly 8S tegelijkertijd, om duidelijk een eventueel verschil te kunnen zien. Witbalans etc. kan je wel instellen op de camera en anders tijdens de edit. Maar het touchscreen alleen is de hogere prijs niet waard, vooral omdat het niet 100% perfect werkt en je soms vaker het scherm aan moet raken om iets uit te voeren. Wat wel een plus is, is dat ie niet beslaat. Heb voor de Firefly 8S een extra behuizing gekocht, daar binnenkort maar een boor of dremel op zetten.
 
Bedankt! Ik ga het wel merken hoe goed die voor mij werkt.

Maar het ligt natuurlijk ook geheel aan in hoeverre er interesse komt in mijn kanaal en of ik het vol kan houden om regelmatig te uploaden naar YT.

Anders wordt 't gewoon een leuk dingetje om in mijn camera tas te stoppen en mee te nemen op vakantie ofzo
 
Een kanaal met motoren flink laten groeien is lastig, zeker als je bij Nederlands blijft.
Gaming en beauty gaat een stuk harder. Je moet gewoon filmen wanneer je zin hebt en absoluut niet met een vast schema gaan werken (hoewel één filmpje per 1 a 2 weken wel een beetje regelmaat geeft). Dan krijg je uiteindelijk kwantiteit over kwaliteit en ben je op een gegeven moment de inspiratie kwijt om wat leuks te maken. :P

Hier ligt het redelijk stil. Heb nog wat wel wat liggen wat ik nog moet maken, maar ach, het is winter. Maart/april begint het wel weer voor mij.
 
Jeuj, nu al 185 subs :)
Ik vindt 1080p nog steeds het beste formaat om in te werken, voor mensen met een lagere bandbreedte gaat het ook wel heel goed.
Vind ook dat een dure 1080p camera het veel beter doet dan een goedkope 4k camera, maar dat kan aan mij liggen want ik heb niet eens een 4k scherm :')

Hier ligt het trouwens ook stil, weinig dingen onderweg gezien die interessant zijn.
Maarja, ik ben ook van dat type "unscheduled videos only" :)
 
Youtube biedt de videos aan qua resolutie in de bandbreedte die het beste bij jouw verbinding past.
Als ik wat in 4K online zet, kan het heel goed zijn dat je 'm in max 720p of 1080p ziet. Framerate is wat anders, als je alles in 60 schiet, heb je daar met een lagere bandbreedte wel last van.
Maar goed, 60 kijkt natuurlijk wel prettiger dan 30 (of 25). Keuzes, keuzes.
 
Dat is goede service en fijn dat die omgeruild kon worden! Ik vind het altijd erg frustrerend als dingen niet werken zoals het hoort.

Ja het weer de laatste tijd is erg teleurstellend inderdaad. Hoop ook voor je dat het de komende tijd droog blijft!

Na ja... goede service ...
Duurde een goed half jaar.

Denk dat de service zelf wel goed was, alleen erg traag _O-
Blij met het eind resultaat hoor, dat absoluut.



En de eerste beelden zijn ook al binnen, binnenkort maar weer eens editten :t
 
Je moet gewoon filmen wanneer je zin hebt en absoluut niet met een vast schema gaan werken (hoewel één filmpje per 1 a 2 weken wel een beetje regelmaat geeft). Dan krijg je uiteindelijk kwantiteit over kwaliteit en ben je op een gegeven moment de inspiratie kwijt om wat leuks te maken. :P

Beste tip die er is.



In de zomer heb ik vaak wel een schema, maar de ene week film je genoeg voor 3 weken en dan heb je een weekje niks... etc etc.
Dan is een schema leuk vol te houden.


Nu in de winter is het af en toe een beetje "vals" spelen om op ze minst 1 filmpje per week online te krijgen :]
 
Laatst bewerkt:
Een kanaal met motoren flink laten groeien is lastig, zeker als je bij Nederlands blijft.
Gaming en beauty gaat een stuk harder. Je moet gewoon filmen wanneer je zin hebt en absoluut niet met een vast schema gaan werken (hoewel één filmpje per 1 a 2 weken wel een beetje regelmaat geeft). Dan krijg je uiteindelijk kwantiteit over kwaliteit en ben je op een gegeven moment de inspiratie kwijt om wat leuks te maken. :P

Hier ligt het redelijk stil. Heb nog wat wel wat liggen wat ik nog moet maken, maar ach, het is winter. Maart/april begint het wel weer voor mij.

Goed idee, ik ga mijn helm gewoon opmaken. Misschien krijg ik dan dikkeviews :}

Vandaag na een tijdje weer een filmpje geupload. Met het vele woonwerkverkeer had ik gewoon niet zoveel 'content', maar wil er ook niet echt naar op zoek. Mijn stijl van video's maken is ook niet om over een specifiek onderwerp te lullen maar om vast te leggen wat ik onderweg meemaak. Eigenlijk het "echte" vloggen, maar daar kan je nooit 1 a 2 filmpjes per week mee uploaden. Als ik iets speciaals ga doen of als er iets motorgerelateerd is leg ik dat vast en maak ik er een filmpje van.

Zo heb ik vandaag een filmpje geupload over dat ik Amsterdam in ga rond het CBR gebied als voorbereiding. Nu heb ik ook een filmpje klaarliggen met mijn rijlessen. Dat ik bijvoorbeeld onderuit ging tijdens mijn rijles (spoiler) en daarna niet meer te genieten was haha. En zal ik ook filmpjes maken met de zoektocht naar mijn volgende motor.
 
Ik heb in principe al aardig wat ideeën wat ik wil gaan filmen. Maar ik weet ook dat content op de eerste plaats niet de grootste uitdaging zal zijn. Het editen van de filmpjes is nogal nieuw voor mij dus dat wordt flink oefenen/tutorials volgen/googelen. Verder ben ik wel al de tips en trucs op de YouTube creator academy aan het volgen.

Daarnaast ben ik bezig met het logo/channel art/avatar icoontje met Adobe Spark. Maar heb het idee dat ik beter zelf wat foto's kan maken. Het is echter wel een belangrijk iets voor de branding en om te zorgen dat het kanaal goed onthouden wordt
 
Helm opmaken.. wie weet helpt het. :)
Of gewoon gamen op je motor. Ding in de woonkamer voor de TV. Ga je er op zitten en dan gamen. :+

Filmpje met rijlessen... die heb ik ook nog wel, vanuit de auto van de instructeur (soms pakte hij de auto, soms de motor). Wel 17 jaar terug. Heb 'm alleen niet online staan.

Branding.. die van mij is slecht. :) Ik heb geen logo. Misschien daar nog een keer wat tijd in stoppen. Beetje mooie banner, avatar etc.
 
De eerste 200 subscribers zijn een feit :D
Op 2 dagen 15 subs bij gekomen, dankzij Moto Madness, af en toe een paar "Road Rage" video's uploaden is wel interessant om een bepaalde doelgroep aan te trekken.
Je wordt dan door andere kanalen gefeatured, stimuleerd de groei wel :)

Moet dringend weer eens een interessant/leuk filmpje maken...

Ik had zo het idee om een "kerst" motor te maken met rendiergewei en een kerstmuts op m'n helm :')
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan