Motovlog?

Misschien helpt how to's maken ook nog wel mee. Maar dan moet je wel een beetje een gangbare motor hebben. Wat ik dus eerst als tip gaf 'upload wanneer je zelf wil ipv een vast schema, kwaliteit over kwantiteit', moet ik op terug komen. Met de nieuwe regels van YouTube moet je dus verplicht heel vaak uploaden. Sowieso is het algoritme gewoon kut en komen de kleintjes nauwelijks tot niet aan bod in de voorgestelde video's.

Het is idd lastig om veel subs te krijgen, tenzij je elke keer met je kop op de camera gaat. Dan bouw je een band op met de volgers.

Ik heb nog een kanaal met iets van 285 subs en 240.000 views over met name Florida. Daar kreeg ik het afgelopen jaar nog 100 dollar voor. Die krijg ik nu ook niet meer. Ach, ik deed weinig uploads (ik kom er ook niet maandelijks), dus die 100 dollar kan ik wel lijden. En mijn dump kanaal die ik recentelijk in gebruik heb genomen heeft maar 7 subs en daar gooi ik zoveel diverse dingen op, dat die waarschijnlijk wel views krijgen tzt, maar 1000 subs? Denk het niet. Dus gewoon lekker voor de lol blijven doen, op de momenten dat ik er zelf zin in heb.
 
Ik heb gelezen dat het belangrijk is om vooral regelmatig up te loaden. Daarom probeer ik minstens wekelijks wat te doen (wat niet moeilijk is als ik een langere rit maak) en de extraatjes zijn dan extra.

En wat inkomsten betreft zit ik sowieso in een niche van een niche van een niche aangezien mijn gelul in het Fries is :+ dus verwachtingen hoef ik sowieso niet te hebben.
 
Maar met regelmatig uploaden ben je er niet, je moet wel iets interessants hebben.
Ik kan ook wel regelmatig uploaden, maar dat zal de kwaliteit niet doen toenemen.

Maar zou je het om het geld doen, dan kan je beter een paar overuren maken bij je werkgever.
Maar goed, heb je dus een viral video te pakken en je het geen kanaal wat geld mag verdienen, dan is dat dus wel jammer, want viral videos kunnen heel veel geld opleveren.
Ik herinner met nog de video van een jongen die bij een rails ging staan en die stond te dichtbij en kreeg een schop voor z'n kop van de machinist, wat toevallig op zijn video stond. Die verdiende met die video ergens tussen de 22.000-50.000 euro. Dat is best serieus geld.
 
Vergeet niet dat ik het wel doe via mijn website, waar per maand tussen de 20.000-30.000 mensen langs komen. Alleen met mijn YT-kanaaltje ga ik het niet redden. Het kan dus best wel moeilijk zijn en ik krijg lang niet alles voor elkaar.

FW update gedaan, het lijkt erop dat ie langer aan het opnemen is op 120fps. En toen was de accu leeg. :) Poging 2 volgt dus snel.


'Leuk' trouwens; YouTube heeft de regels aangepast om wat geld te verdienen. Waar ze vorig jaar instelden dat je kanaal minimaal 10.000 views moest hebben, hebben ze nu de lat hoger gelegd:
1000 subs en het afgelopen jaar moet er 4000 uur aan video's van je zijn bekeken.

Natuurlijk ga je eerst een beetje hobbymatig er mee om, maar op een gegeven moment gaat er zoveel tijd in zitten, dat een beetje geld voor je werk best moet kunnen. Ben benieuwd of het aantal video's nu zal afnemen of juist niet. Wel voorzie ik minder gestolen video's. Met enige regelmaat pikten ze mijn video's, om vervolgens opnieuw te uploaden en geld mee te verdienen. Die kregen dan ook meestal een strike van mij, hoewel ik ze de laatste tijd waarschuwde om het binnen 24u te verwijderen of dan zou een strike volgen. Dat zal dus als het goed is wel minder worden.

https://tweakers.net/nieuws/134091/...n-voor-verdienen-van-geld-door-uploaders.html
Maar begrijp ik het nou goed dat bestaande tegoeden worden uitgekeerd? Ik zat laatst nog nét niet op de uitbetaaldrempel, stel dat ik er nog steeds niet zit, wordt mijn tegoed dan uitgekeerd na het sluiten van de betaalstatus van mijn kanaal?
 
Maar met regelmatig uploaden ben je er niet, je moet wel iets interessants hebben.
Ik kan ook wel regelmatig uploaden, maar dat zal de kwaliteit niet doen toenemen.

Maar zou je het om het geld doen, dan kan je beter een paar overuren maken bij je werkgever.
Maar goed, heb je dus een viral video te pakken en je het geen kanaal wat geld mag verdienen, dan is dat dus wel jammer, want viral videos kunnen heel veel geld opleveren.
Ik herinner met nog de video van een jongen die bij een rails ging staan en die stond te dichtbij en kreeg een schop voor z'n kop van de machinist, wat toevallig op zijn video stond. Die verdiende met die video ergens tussen de 22.000-50.000 euro. Dat is best serieus geld.
Ja, mocht je een filmpje hebben die wel eens viral zou kunnen gaan, dan moet je contact zoeken met iemand met een bestaand monetized account. Of zijn er nog andere opties?
 
Nog een vraagje, misschien weet iemand hier het antwoord wel op. Een kort filmpje van een boot die kapot wordt gevaren, door mij jaren geleden op YT gezet.

Reclamebureau neemt contact op: Mogen we 5 seconden van je filmpje gebruiken voor een reclamecampagne van 2 maanden voor een verzekeraar?

Wat is hier een redelijke vergoeding voor?
 
In YouTube Creator Blog: Additional Changes to the YouTube Partner Program (YPP) to Better Protect Creators
staat "Any of the channels who no longer meet this threshold will be paid what they’ve already earned based on our AdSense policies."

Lekker onduidelijk. De policy is dat je 70 euro moet verdienen voor ze uitbetalen.
Mijn Adsense van een kanaal met die 240k views en $100 verdiensten van vorig jaar, als het goed is samenhangt met mijn enige Adsense-account, dus dat is al uitbetaald.

Maar ik denk als jij 10 dollar oid open hebt staan, je er waarschijnlijk naar kan fluiten. Want je hebt die threshold niet gehaald. Aan de andere kant, stel het geld staat er nog en je haalt 1000 subs en 4000 uur aan view time, dan kan je je weer aanmelden om te verdienen.

Als je een viral filmpje hebt, is het inderdaad contact zoeken met iemand die een monetized account heeft, of 'm misschien proberen te verkopen? Maar goed, wat is een filmpje waard, wat MISSCHIEN viral gaat? En die ander moet dan ook maar zo eerlijk zijn. Daarnaast moeten de statistieken kloppen. Ik kijk altijd YouTube-inkomsten via Google Adsense en niet via de Analytics in YouTube. Dat is namelijk niet altijd correct en in dollars. Bij mij gaat er maandelijks 20% van de YouTube-inkomsten af ivm valse kliks.


Wat betreft dat filmpje... ik denk wat de gek er voor geeft. Er gaat HEEL VEEL geld om in marketing. Reclamespotjes op tv uitzenden kost tienduizenden tot honderdduizenden euro's.
Als je vraagt wat zij willen geven, zullen ze vast laag inzetten, dus kijk om welke verzekeraar het gaat, is het een grote, dan ook gewoon een hoog bedrag noemen (ik zou zelf denken in prijsklasse xxxx). En anders komen ze misschien nog wel met een tegenbod. Of je hoort niets meer van ze. :P
Gebruiken ze het zonder te vragen, dan kan je ook een aanzienlijk bedrag vragen.
Zo heeft een krant eens een video van mij gebruikt, opnieuw geupload op eigen server en eigen logo er op geplakt, alles zonder te vragen. Toen ik ze had gemeld het er af te halen en anders juridische stappen zou ondernemen, ging dat heel snel.
 
Ik heb ondertussen 4 kanalen, met elke een ander onderwerp.
5 als je de dode mee telt xD

Kan alles op 1 kanaal gooien, maar dat leidt misschien weer te veel af.
Wel staat alles op dezelfde adsense, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpassen.
 
Heb trouwens uitgepuzzeld dat subs mijn grote bottleneck is.
221 om precies te zijn xD

Nu kan ik heel kinderachtig 221 accounts aanmaken en mezelf subscriben, maar aan dode subs heb je ook niks.
En best zonde van de tijd en energie... xD
 
Dan doe je een sub & win iets. Maar goed, dan moet je het waarschijnlijk naar het buitenland sturen. :)

Alles op één kanaal gaat niet helpen mbt subs, want ze weten dan niet waar ze aan toe zijn.
Ik had eerst naast motoren ook af en toe andere filmpjes op mijn grootste kanaal en dat werd sowieso minder bekeken. Nu heb ik dus wel een dumpkanaal gemaakt, maar dat doe ik expres en benoem ik ook als dumpkanaal. Misschien komen daar wel ooit eens 1000 volgers op, maar grote kans is ook van niet.
Alles door elkaar met het doel om te monetizen gaat niet werken. Hou het bij één globaal onderwerp.
Als mijn kanaal over motoren gaat, moet ik er geen vaatwasmachine-reparaties op zetten. :P

Ik denk wel dat wat kanalen gaan wegvallen, van mensen die het niet meer zien zitten.
Mocht ik trouwens wel een viral video zelf maken, die gaat dan dus wel op mijn grootste kanaal, voor die ene keer is het niet anders. :)
 
Dan doe je een sub & win iets. Maar goed, dan moet je het waarschijnlijk naar het buitenland sturen. :)

Alles op één kanaal gaat niet helpen mbt subs, want ze weten dan niet waar ze aan toe zijn.


Nee klopt, ben ik met je eens.
Maar de twee / drie kleinere kanalen kunnen wel samen.
Hoeft niet voor nu, gezien subs toch niet haalbaar.


Het word wel weer tijd voor een give-away, dat gevoel heb ik wel.
Kan eens kijken of er een leuke milestone in de buurt is _O-
Wel een goede video om te maken als ik nu toch even motorloos ben. :X
 
Ik heb gelezen dat het belangrijk is om vooral regelmatig up te loaden. Daarom probeer ik minstens wekelijks wat te doen (wat niet moeilijk is als ik een langere rit maak) en de extraatjes zijn dan extra.

En wat inkomsten betreft zit ik sowieso in een niche van een niche van een niche aangezien mijn gelul in het Fries is :+ dus verwachtingen hoef ik sowieso niet te hebben.


Ge-subt. ;)
 
zag hem voorbijkomen, was dat de enige reden? :o

Een reden is toch genoeg? Maar ook om eens te kijken of je nog mooie stukjes Friesland laat zien. Ben er geboren maar woon sinds mijn tweede levensjaar al in Brabant. Taal nog steeds machtig maar, naar wat men mij verteld, met een zuidelijk accent. :+
 
Een reden is toch genoeg? Maar ook om eens te kijken of je nog mooie stukjes Friesland laat zien. Ben er geboren maar woon sinds mijn tweede levensjaar al in Brabant. Taal nog steeds machtig maar, naar wat men mij verteld, met een zuidelijk accent. :+

Dat is interessant. Een fries met brabants accent. Toevallig heb ik eergisteren de veen en wouden rit opnieuw opgenomen.

Edit: mijlpaal. 12 subs :o
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar de subs zijn harder dan de kijktijd.
Af en toe een kleine stijging en dan weer enkele maanden mooi gelijk _O-

Ach, aan de andere kant, daar doen we het ook niet voor toch
Misschien eens zoeken naar YouTube SEO tips zodat je video's wat sneller in de resultaten naar boven komen als men naar motovlogs zoekt o.i.d

Bijvoorbeeld: Als ik op enkel 'Twowheels' zoek, vind ik jou niet.
Ik moet Meifesto of Meifesto Twowheels intypen voordat ik jou kan vinden, ook al ben ik geabonneerd

Maar als men jou dus niet kent, weten ze ook niet dat je YouTube naam met Meifesto begint. Je zou dus iets unieks in je tags/Over beschrijving kunnen zetten waar je snel op gevonden zou kunnen worden

Zoals ik het begreep ga je het met de tag 'motovlog' niet redden omdat iedereen en zijn oma die tag al gebruikt. Maar als je het dus zou uitbreiden naar bijvoorbeeld 'motovlog [merk/type motor]'

Dan zouden jouw videos naar voren moeten komen indien iemand specifiek naar dat motor type zoekt

(dit is gewoon een voorbeeld, je zou er even zelf in verder moeten verdiepen)
 
Wat betreft dat filmpje... ik denk wat de gek er voor geeft. Er gaat HEEL VEEL geld om in marketing. Reclamespotjes op tv uitzenden kost tienduizenden tot honderdduizenden euro's.
Als je vraagt wat zij willen geven, zullen ze vast laag inzetten, dus kijk om welke verzekeraar het gaat, is het een grote, dan ook gewoon een hoog bedrag noemen (ik zou zelf denken in prijsklasse xxxx). En anders komen ze misschien nog wel met een tegenbod. Of je hoort niets meer van ze.
Ik heb er 400 GBP voor gekregen.
 
Moet zeggen dat ik de 4000 uur, 1000 abonnees regel ook wel snap. Heb zelf ook veel last gehad van gestolen content die opnieuw ge-upload werd. Deze kanalen heb nu geen nut meer.

Verder vond ik de vlogs van Spicy en Snowcat wel interessant.
Spicy:
Snowcat:

Snowcat is wel hard, maar ook wel realistisch. Spicy's verhaal zal ik niets van merken, maar is wel een goede ontwikkeling om Youtube in leven te houden. Nu maar hopen dat dit ook zal gebeuren.
 
Ik had ooit een kanaal waar ik grappige filmpjes op zette, en daarmee verdiende ik een paar tientjes. Later zijn daar wat uitlaatgeluidfilmpjes bijgekomen. Ik ga nu meer zakelijke filmpjes online zetten. Ook unboxing van hele dure uitlaten.

Die grappige filmpjes zal ik dan maar verwijderen. Als ik er niets meer voor krijg, gaan ze er af.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het op dit moment eens met Snowcat. We gaan het wel zien hoe het zich verder ontwikkeld.
Misschien is het wel een storm in een glas water

Ik moet mijn kanaal nog gaan beginnen, dus kan er sowieso weinig over zeggen op dit moment totdat ik er zelf mee te maken krijg.
 
Nou Bolski, 400GBP met 5 seconden werk is ook nog mooi meegenomen! :)
Zoveel verdienen maar weinig mensen in 5 seconden.

Wat betreft YouTube; ze gaan de lat in de toekomst nog hoger leggen en uiteindelijk hou je dan alleen nog gaming, make-up en prankkanalen over. :+
 
Unboxen en monteren is altijd een leuk onderwerp voor motoren. Met m'n "unboxing and installing chinese levers" had ik in een weekje tijd iets van 120 views. Iets wat niet zoveel voorkomt met rond de toen nog 160 subs.

Modificaties showen is ook interessant voor een motovlogkanaal :)
 
heb ik overwogen, maar ik oefen eerst in het samenhangende zinnen formuleren en opnemen tegelijk :+
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan