Motovlog?

tenenkrommend gedrag... en dan ook nog 16k subs halen :') :') :')

Dat komt omdat ie video's online zet van motoren die populair zijn. Hij verzamelt ze alleen en upload ze opnieuw. Soms een compilatie, soms gewoon een hele video en meer niet (zoals bij mij). Logootje over mijn watermerk heen plakken en klaar is ie.
Ben nog bezig met zijn copyright claim, ik verwacht deze week wel een keer antwoord vna YouTube, maar tot die tijd is mijn video bij hem niet te zien. Bij 3 strikes binnen 90 dagen is zijn kanaal weg en opnieuw beginnen heeft weinig zin, omdat hij dan ook goedkeuring moet aanvragen om geld te verdienen. Leuk verdienen, 6 jaarsalarissen per jaar, met wat video's bij elkaar sprokkelen waar andere mensen moeite voor hebben gedaan.
 
In dit geval, het display van de CB125R, is het beeld van Honda zelf en dus vrij te gebruiken. Het gebeurt steeds vaker dat je van het merk zelf uitgebreid beeld krijgt om zelf wat van te maken. Een mooie service, maar dat beeld is dus niet te claimen... want niet van onszelf. Als iemand nou een filmpje van mij zou gebruiken zoals ik het ge-edit heb, dan wordt het een ander verhaal. Of onboardbeelden bijvoorbeeld.

Maarwat ik zeg, ik zal eens wat spitten en zien wat hij nog meer heeft. Wie weet...
 
idd. Sinds ik een beetje speel met vlogs maken heb ik veel meer respect gekregen voor het maken van de filmpjes. 'Even een filmpje maken' is een common misconception.

des te frustrerender als iemand het jat en er gewoon geld mee verdient.
 
DAn zijn het nog steeds de beelden van Honda waar hij geld over maakt. Dus dan zou Honda moeten claimen.

Ik mag ook weer 2 kanalen waarschuwen, reageren ze niet binnen 24u, dan volgt een claim.
Regelmatig zoek ik ff op YouTube en ik kom dus regelmatig spul van mij tegen. Beetje jammer.

Het is inderdaad frusterend. En nog erger is als ze meer views dan jou hebben op een video. ;)
Met videos stelen verdien je helaas het meeste geld en YouTube is alleen een mediator bij claims. Met een beetje pech mag je zelf een rechtszaak starten. Dat doet natuurlijk bijna niemand.

edit; 1 waarschuwing is direct gehoor aan gegeven. Nu nog eentje die al 146k kijkers heeft gehad. Kijken of die snel genoeg is, anders hang ik morgen weer graag in de pen voor een claim. :9
 
Laatst bewerkt:
Honda geeft die beelden vrij, die claimen dat niet. Die zijn juist blij met de publiciteit.

Dat is weer het nadeel. ;) Die willen juist dat het spul de wereld in komt. Ik ook, maar met bepaalde video's ben ik de enige ter wereld op YouTube. Soms voor altijd, soms voor een aantal maanden. Dan ben je niet blij dat een ander jouw werk steelt. Hoewel de fabrikant er vast wel blij van kan worden. :P
 
Laatst bewerkt:
Die kanalen uploaden video's van op dat moment populaire motoren en waar nog weinig over te vinden is.
Combineer een paar motoren bij elkaar, maak video's waarbij je de motoren vergelijkt door video's van anderen te jatten en te combineren en voila; je krijgt een hoop views.

Bij de laatste video waar deze 146.000 keer bekeken was, waren nog twee of drie motoren ernaast te zien. Mijn eigen video die door die persoon is gejat, is 139.000 keer bekeken. Ik heb 'm 24 uur de tijd gegeven, na 36 uur nog niets gehoord. Claim gemaakt, binnen een uur had YouTube 'm er afgehaald. Nu kan hij nog er tegenin gaan, maar in principe gaat hij dat niet winnen.
Wel typisch dat het de ene keer in een uur verdwijnt en de andere keer zoiets soms een dag of twee kan duren.

Maar er zullen vast nog tig filmpjes van mij circuleren, waar ik niets vanaf weet. Af en toe ga ik dus rondzoeken en kom ik wat tegen. Die previews van YouTube helpen wel en ook de time-thumbnails helpen mee met snel identificeren van mijn beelden.
 
Dat lijkt mij erg vervelend. Vooral het feit dat die er geld mee verdiend en het niet eens hoeft terug te betalen of beter nog aan jou en de anderen die de filmpjes hebben gemaakt.

Maar het helpt dus om een watermerk te plaatsen? Zijn er nog andere dingen die je kan doen om het te voorkomen / verhelpen?
 
Watermerk helpt het niet voorkomen, maar je hebt wel een sterkere zaak om aan te tonen dat het jouw video is. De ander zal dan bijv. een logo er overheen plakken of inzoomen en dan uploaden. Jij hebt meer pixels, die de ander niet kan tonen.

Maar het stoort mij inderdaad dat er dus kanalen zijn die alleen maar stelen en er best veel geld aan verdienen en ook nog aan de lopende band uploaden. YouTube doet er zelf helemaal niets aan, je moet proactief zijn (en dat is niet erg, maar YouTube mag zelf ook wel dit soort kanalen weren. Maar daar verdienen zij ook geld aan, dus waarom zouden ze?). Ik heb iets van 10-12 mensen geïnformeerd dat hun video's zijn gebruikt, maar van niemand wat gehoord, op Lemmy na dan. :)

Als ik 5 video's kan uploaden in een maand is het mooi, die Vietnamees zet er om de paar dagen compilaties op van gestolen video's.
 
Tja.. ook een hoop werk natuurlijk, dat stelen en compileren. ;)

Maar zonder gekkigheid. Dat soort praktijken zou YouTube actiever tegen moeten gaan. Ze hebben al zoveel mensen buiten spel gezet van monetization met hun nieuwe policies en daar dan bovenop dat andere mensen er wél geld mee verdienen, dat is gewoon dubbel zo zuur
 
Inderdaad, ik heb gisteren mijn advertentie account opgeheven, wachten tot het eind van de maand en dan nog 90 dagen en dan betalen ze me 68 euro uit. Ongelooflijk. Ze vangen zelf wel meteen, maar uitbetalen duurt 100 dagen.
Ze hebben inmiddels uitbetaald.
 
Hoe doen degenen hier die een microfoon in hun helm hebben het geluid opnemen? Ik heb namelijk, weliswaar uit china, zo'n klein microfoontje gekocht. Echter, als ik die in mijn helm stop achter het wangkussen en vervolgens met mijn telefoon het geluid opneem, dan kraakt het als een gek en is het totaal niet verstaanbaar wat ik zeg. Dusja, ik vroeg mij af hoe anderen dat hier deden?
 
Heb geexperimenteerd met bluetooth recording app en de sena 20S. Werkt goed alleen kwaliteit is minder
 
Hoe doen degenen hier die een microfoon in hun helm hebben het geluid opnemen? Ik heb namelijk, weliswaar uit china, zo'n klein microfoontje gekocht. Echter, als ik die in mijn helm stop achter het wangkussen en vervolgens met mijn telefoon het geluid opneem, dan kraakt het als een gek en is het totaal niet verstaanbaar wat ik zeg. Dusja, ik vroeg mij af hoe anderen dat hier deden?

Ik heb het nadeel van een systeemhelm te hebben, dus komt er wat meer wind in de helm.
Bij mij zit die juist nét naast mijn mond binnen het kinstuk aan de windflap gemonteerd.
Soms kraakt ie ook, maar dat komt door de 3.5mm jack die een slechte connectie maakt.
Had wel windprotectie nodig (door fluffig materiaal toe te voegen), en dat helpt wel.

Is veel testen en retesten tot je de juiste plaats hebt gevonden voor je mic :)
 
Maar er zullen vast nog tig filmpjes van mij circuleren, waar ik niets vanaf weet. Af en toe ga ik dus rondzoeken en kom ik wat tegen. Die previews van YouTube helpen wel en ook de time-thumbnails helpen mee met snel identificeren van mijn beelden.


Er zullen ook filmpjes van mij rond circkelen.
En van vele andere vloggers. Juist van de kleinere kanalen is makkelijk jatten, duurt langer voordat die het door hebben als die het al ooit door krijgen.
 
Hoe doen degenen hier die een microfoon in hun helm hebben het geluid opnemen? Ik heb namelijk, weliswaar uit china, zo'n klein microfoontje gekocht. Echter, als ik die in mijn helm stop achter het wangkussen en vervolgens met mijn telefoon het geluid opneem, dan kraakt het als een gek en is het totaal niet verstaanbaar wat ik zeg. Dusja, ik vroeg mij af hoe anderen dat hier deden?


Heb hem in het kinstuk zitten, en dan zo anti-windprop erop.
Dat voorkomt een hoop gekraak enzo.
 
Heb hem in het kinstuk zitten, en dan zo anti-windprop erop.
Dat voorkomt een hoop gekraak enzo.

Thanks, zo'n anti wind prop moet ik dan eigenlijk ook nog fixen. Heb ondertussen ook al een app gevonden, Parrot (android), waarmee je de gain van je opname microfoon kunt aanpassen en dus ook verlagen. Ik moet hem op -15db zetten wilt het geluid een beetje ok zijn. Heb het microfoontje achter mijn wangkussen gestopt, maar misschien beter om hem gewoon voor mijn mond te plaatsen... Gelukkig heb ik nog even tot ik mijn nieuwe motor heb (eind deze maand) en ik écht wil gaan filmen.
 
Oef. De comments op mijn debuut op motormeuk zijn niet mals. Back to the drawing board dan maar '( :+
 
Oef. De comments op mijn debuut op motormeuk zijn niet mals. Back to the drawing board dan maar '( :+

Op Motormeuk zeuren ze wel vaker, daar zitten flink wat azijnpissers. Ik zet er niets meer op. De laatste die ik erop had gezet werd ik afgezeken dat alles mijn eigen schuld was omdat ik te hard reed. In geen van de 27 (ofzo) scenes was snelheid de oorzaak. Heb ze allemaal nogmaals bekeken en commentaar erbij gezet. Als ze gaan zeiken dan ga ik er voor zitten ook om het goed te bestuderen, als ik het er niet mee eens ben.
Ze leveren dus commentaar zonder te kijken of MF'ers die alleen maar negatief kunnen doen, ook op het forum hier.

Ben klaar met Motormeuk, ik zal er persoonlijk nooit meer wat op zetten. Ik houd het lekker bij mijn eigen social media kanalen als ik een filmpje wil delen (wat ik meestal toch ook niet doe). En voor de views hoef ik het ook niet te doen, die komen via YT standaard toch wel binnen. En als het niets is, dan niet. :+
 
Tja, wilde het eens proberen.

Heb wel dikke huid, maar is toch wel ff slikken
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan