Motozoom gesloten / failliet

Oei, als ze failliet gaan kun je straks achteraan de rij aansluiten en heb je een slechte curator kun je fluiten naar je centen.
De grootste schuldeisers gaan in dit soort gevallen voor......

Yup, belastingdienst en banken als eerste, daarna overige investeerders, dan leveranciers etc. op de laatste plek consumenten.
Erg zuur als je net een nieuwe helm voor 500€ hebt besteld of zoiets.
 
Oei, als ze failliet gaan kun je straks achteraan de rij aansluiten en heb je een slechte curator kun je fluiten naar je centen.
De grootste schuldeisers gaan in dit soort gevallen voor......

Ligt er volgens mij wel deels aan of zij het al besteld/betaald hebben of dit nog voor je moesten doen.
 
Ligt er volgens mij wel deels aan of zij het al besteld/betaald hebben of dit nog voor je moesten doen.

Niet helemaal. Mijn vader is bij het faillissement van Megapool slachtoffer geworden toen hij een wasmachine had gekocht. Op de dag van het faillissement zou er geleverd worden, maar hij kreeg keurig bericht van de transporteur dat de vrachtwagens allemaal terug moesten en dat alle handel weer gelost moest worden omdat het bij de boedel hoorde tot het afgeleverd was.
 
ik heb geen idee hoe ze het deden, maar motozoom was altijd louis.de +10%. Aan de snelheid van de bestellingen kreeg ik de indruk dat het idd dropshippen was.

maargoed, mijn laatste ervaringen met motozoom dateren van 5 jarig terug oid.

Ook vijf jaar terug hadden ze al meerdere winkels en was er gewoon ruime voorraad. Dropshippen was het misschien 20 jaar terug nog.
Op de PC kan ik trouwens nog gewoon spullen bestellen, op de smartphone wel de melding dat ze dicht zijn.
De laatste keer dat ik iets kocht bij MotoZoom was denk ik mijn helm, een paar jaar terug. Verder is de website extreem onoverzichtelijk, maar dat was al jaren zo.

Jammer dat ze sluiten, maar nu internet zo groot is geworden en het zo makkelijk is om de laagste prijs te vinden, of de service nu ruk is of niet bij een goedkopere tent; mensen gaan voor het bedrag, helaas niet voor service. Hoewel, Coolblue is prijzig en heeft goede service, daar kiezen mensen soms toch nog wel voor. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren zoveel meer motorkledingwinkels geopend, denk bijv. ook aan MKC en zo is begin dit jaar Louis in Tilburg gestart. Misschien kunnen ze MotoZoom overnemen en omgooien naar Louis, maar ik denk dat ze eerst de kat uit de boom kijken om te zien hoe ze het doen in Nederland, voor ze nog twee vestigingen overnemen. Of Polo zou de boel onder die naam moeten overnemen, om in NL te strijden tegen Louis. :)
 
website werkt gewoon en je kunt ook bestellen. heb ik natuurlijk niet gedaan
:N

gesloten-order.jpg
 
Waarschijnlijk een ad blocker die de nieuwe pagina blokkeert waarop te zien is dat ze dicht zijn.als je je ad blocker uitzet zie je de website ws nog even heeeeeel kort en daarna gelijk de foto met dat ze gestopt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik het mailtje ook gekregen.
Net voor kleding wezen shoppen en nog een Shoei GT-Air 2 in backorder staan.
Maar wel al betaald.
Ik hoop toch nu ook wel op goed nieuws.
Iemand die iets weet over de gang van zaken bij Motozoom?
Ben er super geholpen tenslotte.
Je gaat naar een winkel en betaald vooruit....:?

Never en nooit, ze kunnen hun geld bij aflevering krijgen.

Net vanmorgen nieuwe woninginrichting van interstar hier laten plaatsen, ter plekke met de mobiele pin apparaat betaald. Bij het bestellen 3 maand geleden was het ook hun voorstel om pas bij aflevering te betalen. Maar de winkelier kennen we al 50 jaar dus die weet met wie hij zaken doet.

Is ook meteen het voorbeeld om bij goede kleine zaken te kopen en niet van die hap snap winkels...doe ik ook bij onze buurgemeente voor witgoed.... ed.

Ik koop heus wel ook bij internet maar dat zijn van die pruts bedragen, dan is de appel niet zo zuur mocht het verkeerd gaan.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een add blocker die de nieuwe pagina blokkeert waarop te zien is dat ze dicht zijn.als je je add blocker uitzet zie je de website ws nog even heeeeeel kort en daarna gelijk de foto met dat ze gestopt zijn.

Even geopend hier met allerlei adblockers aan en inderdaad krijg ik gewoon de webshop te zien.
 
Niet helemaal. Mijn vader is bij het faillissement van Megapool slachtoffer geworden toen hij een wasmachine had gekocht. Op de dag van het faillissement zou er geleverd worden, maar hij kreeg keurig bericht van de transporteur dat de vrachtwagens allemaal terug moesten en dat alle handel weer gelost moest worden omdat het bij de boedel hoorde tot het afgeleverd was.

Dan had de megapool ze nog niet betaald en waren ze dus feitelijk geen eigendom van megapool.
Product wat betaald is kan aan de klant geleverd worden ;)
 
Oei, als ze failliet gaan kun je straks achteraan de rij aansluiten en heb je een slechte curator kun je fluiten naar je centen.
De grootste schuldeisers gaan in dit soort gevallen voor......
Nee, curator, belastingdienst en banken/hypotheekverstrekker gaan voor.
Daarna wordt alles gelijkelijk verdeeld en kan je met wat mazzel een klein percentage terugkrijgen.
 
Dan waren ze nog eerder failliet geweest door bestellers die nooit meer komen opdagen.
Nope. Ik ben trouwe klant bij een motorzaak en die bestellen gewoon de producten die ik wil hebben. Ik krijg via mail een melding als het binnen is. Dan haal ik het op en betaal de shit. Maar dit gaat al zo sinds het begin, dus het bestaat nog wel hoor.
 
Je gaat naar een winkel en betaald vooruit....:?

Never en nooit, ze kunnen hun geld bij aflevering krijgen.

Net vanmorgen nieuwe woninginrichting van interstar hier laten plaatsen, ter plekke met de mobiele pin apparaat betaald. Bij het bestellen 3 maand geleden was het ook hun voorstel om pas bij aflevering te betalen. Maar de winkelier kennen we al 50 jaar dus die weet met wie hij zaken doet.

Is ook meteen het voorbeeld om bij goede kleine zaken te kopen en niet van die hap snap winkels...doe ik ook bij onze buurgemeente voor witgoed.... ed.

Ik koop heus wel ook bij internet maar dat zijn van die pruts bedragen, dan is de appel niet zo zuur mocht het verkeerd gaan.
Precies dat...
 
Binnenkort de veilingsites in de gaten houden,met een beetje geluk vallen er koopjes te scoren,
BVA auctions en Troostwijk zijn de bekendste.
 
Motozoom Utrecht was een fijne winkel, ik ben daar meerdere keren goed geholpen. Hopelijk komt er een doorstart van dat filiaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan