Motozoom gesloten / failliet

kan je een schuld dan opnemen?
Neem gewoon een lening met m’n afbetaalde huis als onderpand, ze zoeken het maar uit.
Ben pleite...

0D42EF74-7A11-44FD-9DE2-B659E71D6C88.jpeg
 
Serious requests?

Zonder funny ondertoon, hoe bedoel je die “requests” ?

Een verzoek om contact met advertentie- en Facebookservers zeg maar. 715151 op dit moment. Sinds ik deze telefoon gekocht heb in februari.
 
Een spam/ad Blokker ofzo?

Ja, exact. Blokada heet ie en kun je voor Android downloaden op blokada.org Alleen kun je dan geen filmpjes meer kijken voor een extra leven in spelletjes (wanneer hij goed is ingesteld dan)
 
Ik soms, maar vooral scheelt het veel in je databundel. En ik word dus minder goed gevolgd, als het goed is.
 
ten eerste is whatsapp van facebook en gelden dus dezelfde idiote amerikaanse privacy regels of te wel ieder gesprek kunnen ze volgen .

ten tweede is de versleuteling van Telegram veel beter .

ten derde kun je een prive gesprek met iemand voeren wat echt niet mee te luisteren /lezen is door wie dan ook .

eerste reden was voor mij al voldoende
Ik heb het geïnstalleerd en op het eerste gezicht is het het zelfde als whatsapp maar dan zonder het telefoonnummer in beeld. Helaas ken ik niemand met telegram, zal eens aan m’n dochter vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Ik heb 't ook heel ff op m'n telefoon gehad. Paar ex-collega's stonden er dan wel op... maar al weet ik hoe lang niet actief. Schiet niet echt op.
Aan de andere kant: als iedereen 't om die reden weer verwijderd schiet 't ook nooit op. :+
 
Je moet je zelf maar een googlen ................het is echt niet normaal wat ze van je weten .

deels onze eigen schuld maar wel iets om in de gaten te houden .
Ze komen op een linkeding pagina die van mij is en een Facebook die niet van mij is. Verder helemaal niks.
Ik denk dat je echt een beetje meer dan alleen mijn naam moet weten.
 
Ik heb 't ook heel ff op m'n telefoon gehad. Paar ex-collega's stonden er dan wel op... maar al weet ik hoe lang niet actief. Schiet niet echt op.
Aan de andere kant: als iedereen 't om die reden weer verwijderd schiet 't ook nooit op. :+
Ik verwijder het niet, wie weet komt er ooit nog eens van pas.
 
Eens hoor. Maar lach maar. Dat je al weet dat alles bewaard wordt, hoeft nog niet te zeggen dat je dan meteen je hele hebben en houden op fb moet plempen. Met als gevolg dat je regelmatig leest dat huizen leeggeroofd worden tijdens vakanties (want ja op fb wordt immers uitgebreid gemeld dat men voor een paar weekjes op het strand ligt), dat mensen via WhatsApp geld afgetroggeld wordt omdat "een zus of kind" om geld vroeg en dat men dat geld overmaakt naar een onbekende bankrekening zonder enige verificatie. En ja dat zal jou natuurlijk niet overkomen. Maar de mening: "Van mij mogen ze alles weten, want ik heb niets te verbergen", wat ik regelmatig hoor, is wel heel naïef. Iets meer bewustwording mag best.
Dat zijn allebei voorbeelden van dom handelen van de gebruikers zelf maar daarom kan je de dienst toch geen foute club noemen?
 
Dat zijn allebei voorbeelden van dom handelen van de gebruikers zelf maar daarom kan je de dienst toch geen foute club noemen?

Eerlijk gezegd verbaas ik me hoe naïef men anno 2020 nog steeds is mbt dit onderwerp. Ofwel hoe kort het algemeen geheugen is. Ik noem 2 recente zaken: Cambridge Analytica en daarnaast de malafide advertenties waar men niets aan wil doen tot dat iemand als John de Mol naar de rechter stapt omdat hij het beu is. En dan vergeet ik nog het meisje dat een paar jaar geleden in haar eentje tegenover het grote facebook stond omdat iemand haar naaktfoto’s erop gezet had en het slimme facebook niet kon (lees niet wilde) achterhalen wie dat gedaan had. Wil er best verder op in gaan maar daar is dit topic niet voor. Ik zou zeggen, verdiep je er eens in als je interesse hebt of kijk tenminste de film The Social Network, over de oprichting van deze fijne club. Dan weet je met wat voor lieverdje je te maken hebt.
 
Eerlijk gezegd verbaas ik me hoe naïef men anno 2020 nog steeds is mbt dit onderwerp. Ofwel hoe kort het algemeen geheugen is. Ik noem 2 recente zaken: Cambridge Analytica en daarnaast de malafide advertenties waar men niets aan wil doen tot dat iemand als John de Mol naar de rechter stapt omdat hij het beu is. En dan vergeet ik nog het meisje dat een paar jaar geleden in haar eentje tegenover het grote facebook stond omdat iemand haar naaktfoto’s erop gezet had en het slimme facebook niet kon (lees niet wilde) achterhalen wie dat gedaan had. Wil er best verder op in gaan maar daar is dit topic niet voor. Ik zou zeggen, verdiep je er eens in als je interesse hebt of kijk tenminste de film The Social Network, over de oprichting van deze fijne club. Dan weet je met wat voor lieverdje je te maken hebt.
Je leest niet goed. Ik zeg alleen dat je voorbeelden die je in je eerdere post geeft niet relevant zijn.
 
Eens hoor. Maar lach maar. Dat je al weet dat alles bewaard wordt, hoeft nog niet te zeggen dat je dan meteen je hele hebben en houden op fb moet plempen. Met als gevolg dat je regelmatig leest dat huizen leeggeroofd worden tijdens vakanties (want ja op fb wordt immers uitgebreid gemeld dat men voor een paar weekjes op het strand ligt), dat mensen via WhatsApp geld afgetroggeld wordt omdat "een zus of kind" om geld vroeg en dat men dat geld overmaakt naar een onbekende bankrekening zonder enige verificatie. En ja dat zal jou natuurlijk niet overkomen. Maar de mening: "Van mij mogen ze alles weten, want ik heb niets te verbergen", wat ik regelmatig hoor, is wel heel naïef. Iets meer bewustwording mag best.
Ho even ! Ik lach er om omdat mensen zoiets op het internet verkondigen en nee het zal mij idd niet overkomen.
Trouwens ; ik heb niet gezegd dat ze van mij alles mogen weten, en dat ik niets te verbergen heb.
Ik gebruik FB, post er niks persoonlijks ( geen behoefte aan EN idd het Cambridge verhaal )

Dat ze dezelfde mensen die heel trots vertellen een anonieme bonus card van de AH te hebben, maar wel vervolgens wel betalen met hun pinpas 8-)

Was het zelfs niet zo dat die gegevens van de bonuscard verkocht werden ? of alleen door AH gebruikt om je te beinvloeden ?
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Je leest niet goed. Ik zeg alleen dat je voorbeelden die je in je eerdere post geeft niet relevant zijn.

Het zijn misschien geen voorbeelden ter motivatie hoe fout fb is. Dat heb ik inmiddels alsnog benoemd. Het waren voorbeelden over hoe naief men met sociale media om gaat. Doe er je voordeel mee (of niet).
 
Was het zelfs niet zo dat die gegevens van de bonuscard verkocht werden ? of alleen door AH gebruikt om je te beinvloeden ?
Bonuscard van AH? :X
Ik ben 'm al vele jaren 'vergeten'. Ik heb 'm dus gewoon NIET! En ik wil 'm ook niet!
De cassière steekt (bijna) altijd met gemopper haar pasje in de sleuf. AH hoeft van mij niet te weten dat ik van spruitjes houd.
1x wilde (mocht niet?) de kassa-juf niet haar pas gebruiken. Toen heb ik gelijk de hele kar gewoon laten staan.
Bekijk 't effe. De Hoogvliet en de Jumbo hebben 't ook. Meestal ook veel goedkoper.:t
En eigenlijk.......daarbij ook ...........om eerlijk te zijn, kom ik niet graag bij AH. Waarom 2x zoveel betalen als bij Dirk?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan