Motozoom gesloten / failliet

Aww '( Ik shopte er voor van alles en nogwat (ik woon vlakbij Amsterdam Sloterdijk). Ze hadden net vorig jaar de tent verbouwd en omgegooid. Altijd een tevreden klant geweest. Zowel qua aanbod/prijzen als qua service altijd prima geholpen. Wel veel verloop aan personeel en de een wist alle details van alle producten en de ander leek dan weer zo van het uitzendbureau vandaan te komen als noodoproep, maar goed, uiteindelijk nooit ontevreden de tent verlaten. De koffie was niet lekker, maar ook niet afgrijselijk. En ze hadden zo'n leuke motor-arcade-game, kon je altijd leuk proefzitten met een broek.

Nou, komt er nog een laatste alles-moet-weg-opheffingsuitverkoop?! :) (Then again, als Louis (of Polo) het gewoon een op een overneemt is dat ook nergens voor nodig natuurlijk.)

Hoe dan ook, het was de allereerste motor-gerelateerde winkel die ik ooit binnenstapte en ik heb volgens mij letterlijk al mijn helmen, handschoenen, broeken, laarzen, kettingsmeer, bagagenetjes, tankpads, winterkolletjes, reserve-vizieren, sleutelhangers en schoonmaakspullen daarvandaan. En nog een sloot kleding, maar niet alles.

Anyway... Ben benieuwd wat het wordt met Louis (of Polo), of misschien sterft het gewoon uit.

Ik wist helemaal niet dat ze een doorgeefluik waren van Louis of Polo trouwens.


Oei... Ik help het je hopen :o


😂🤣😂
ik wist niet eens dat er wat in Amsterdam zat...
 

MKC heeft Motozoom overgenomen :Y

Omdat service een van onze drijfveren is vinden we het belangrijk om ook met MotoZoom klanten die gedupeerd zijn door het faillisement in contact te treden om te kijken naar een mogelijke oplossing. Hiervoor heeft onze klantenservice een speciaal e-mailadres geïntroduceerd: zoom@motorkledingcenter.nl.
 
MotorKledingCenter neemt failliet Motozoom over
Motokledingcenter heeft motorkledingwinkel Motozoom overgenomen uit het faillissement van Motozoom begin december vorig jaar. De winkels in Amsterdam en Utrecht sloten toen opeens haar deuren, net als de webshop die offline ging. Motozoom was de eerste webshop voor motorrijders van formaat, nadat het bedrijf daarvoor al als postorderwinkel was gestart. Na de overname door MotorkledingCenter heropent de winkel in Utrecht en komt de vestiging in Amsterdam terug op een andere locatie, waardoor het bedrijf dan 8 winkels in Nederland heeft. De voorraden vanuit webshop en Amsterdam zijn inmiddels verhuisd naar de winkel in Utrecht. Na MOTORbeurs Utrecht zal daar op de Savannahweg 43 van 29 februari t/m 22 maart 2020 een grote uitverkoop plaatsvinden waarbij alle restanten "tegen bodemprijzen" worden aangeboden. Het lijkt er wel op dat daarna de naam MotoZoom niet meer terugkomt.
MotorKledingCenter vraagt gedupeerde klanten van het faillissement van MotoZoom die in afwachting zijn van een levering, een aanbetaling hebben gedaan of een garantie hebben ingeleverd, contact op te nemen met klantenservice op het speciale e-mailadres zoom@motorkledingcenter.nl, waarbij "service hoog in het vaandel staat" maar nog niet helemaal duidelijk wordt gemaakt wat er dan precies gedaan wordt. Bovendien zullen MotoZoom cadeaukaarten in 2020 nog geldig zijn in de nieuwe MotorkledingCenterwinkels in Amsterdam en Utrecht maar wel met de opvallende voorwaarde dat de aankoopprijs minimaal het dubbele bedraagt van de waarde van de cadeaubon. Overigens blijft het wel zo dat MotorkledingCenter alleen de activa en handelsnaam van de failliete BV's heeft overgenomen. Dit betekent dat Motorkledingcenter in feite helemaal geen verplichtingen heeft naar klanten van de oude onderneming, maar toch een handreiking doen om geleden schade (deels) te herstellen.
“Hoewel een overname in eerste instantie niet was voorzien, zijn Utrecht en Amsterdam geografisch gezien erg interessant voor ons. Bovendien zagen wij MotoZoom als een mooi bedrijf met enthousiaste medewerkers en een hoge mate van service. Hierdoor hebben zij een grote vaste klantenkring op weten te bouwen. Wij kijken ernaar uit om deze klanten te verwelkomen in onze winkels met een aantal bekende gezichten op de vloer en een uitgebreider assortiment. Natuurlijk mag onze bekende Bikers Lounge ook in Amsterdam en Utrecht niet ontbreken.” Aldus directeur Mark Bos.

Bron: MotorKledingCenter neemt failliet Motozoom over
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat ze dit doen.
Aan de webshop kant kunnen ze het alleen maar beter doen.

Zit hun winkel in A'dam ook niet in Westpoort vlak bij het Motozoom pand?

In Noord zit Biker Outfit. Zou slim zijn daar te vestigen .
 
Da's een slimme....zo wordt er weinig op.ingeleverd.
Je bent je marge kwijt...en maybe lever je wat in..maar je hebt er wel.een klant.bij.
Inderdaad goede klantenbinding.
Het moet linksom of rechtsom, niet dat ze er gelijk failliet op gaan.
50% marge is trouwens alleen in de hemel. :+
 
Een haring in de viskraam gaat 3x over de kop. :Y
Zeker niet...automotive en motorhandel ook..
10w40 of 5w30c3 of 4 kost bulk echt 0....

Denk aan 3 euro per liter..en 15 verkoop.
Uiteraard zitten er winstpakkers bij, maar de inventaris moet je voorschieten en op een helm is een tegoedbon van €100,- gewoon dik verlies. Tenzij je een Arai Isle of Man TT replica koopt van €1099,- :X

Wat denk je dat de huur van het pand kost per maand?
€15.000 is niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan