Frits Pannenkoek
MF veteraan
- 3 feb 2020
- 1.448
- 416
niks klik op de Alie link das alles
Wat heb je uitgespookt???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
niks klik op de Alie link das alles
Wat heb je uitgespookt???
Tuurlijk kan geen enkele ondernemer op tegen die Chinese dumpgoederen. Maar ik mag toch aannemen dat de gemiddelde kleine ondernemer wel wat anders verkoopt dan dat goedkope China memorabilia en toch een ander markt bedient dan wat de Action bedient.Dat zeg ik, je kan wel wat verdienen maar daar voor moet je veel omzet voor draaien en dat lukt vaak niet vanwege de lage internet dump prijzen.
Apart, bij mij doen die linkjes het gewoon....niks klik op de Alie link das alles
hier echt niet maar goed ik duik de garage in nieuw project startenApart, bij mij doen die linkjes het gewoon....
Ik wil niet lullig overkomen maar, Let op: voor niet door AFS Motorparts geleverde banden rekenen wij een montagetoeslag van € 5 per band.Eigenlijk wil ik hier geen reclame maken, maar als je er zo expliciet om vraagt bereken ik het volgende: Bandenmontage
De meeste van mijn (con-)cullega's berekenen vergelijkbare prijzen.
Tuurlijk kan geen enkele ondernemer op tegen die Chinese dumpgoederen. Maar ik mag toch aannemen dat de gemiddelde kleine ondernemer wel wat anders verkoopt dan dat goedkope China memorabilia en toch een ander markt bedient dan wat de Action bedient.
Het is ofwel de curator die deze (in Duitsland) datumgevoelige voorraad zo snel mogelijk kwijt wilde, ofwel de holding die vlak voor het faillissement de voorraden tegen een bodemprijs heeft gedumpt. Ik heb daar geen inside-informatie over.Tja...Dat is dus een actie van de curator neem ik aan? Zoveel mogelijk liquide middelen genereren in zo'n kort mogelijk tijd. Dus dat betekend de hele hebben en houwe van een failliete tent zo snel mogelijk verkopen onder de verkoopwaarde om zo snel mogelijk geld binnen te harken om de schuldeisers te kunnen betalen. Daarom heet het faillissementsverkoop en geen uitverkoop of weekaanbieding!
Daarnaast, ik vind ondernemers ook best wel zeurpieten en zeikerds. Ooit eens een vriendinnetje gehad die in een babyzaak werkte (Prenatal). Daar hadden ze hele mooie aanbiedingen. Kinderwagens van 999,- voor 849,- of een ledikant van 399,- voor 299,-. Dat soort aanbiedingen. Verteld die vriendinnetje mij destijds erover dat die kinderwagen helemaal geen 999,- kost of die ledikant 399,- kost. Maar gewoon 849,- en 299,-. E dat dat soort mooie aanbiedingen gewoon lokkertjes zijn om mensen in de winkel te krijgen. En als je dan hoort wat voor winstmarge er ook nog op lag (laten we zeggen dat de inkoopprijs nog geen kwart van de verkoopprijs is...). En sinds ik dat weet kijk ik nu toch echt behoorlijk anders aan tegen verkoopprijzen en mooie aanbiedingen! Dus ja, elke winkelier die loopt te klagen heeft het wat mij betreft aan zijn eigen te danken. Een klagende winkelier koopt te duur in en verkoopt te duur om zelf een mooie winstmarge te behalen maar prijst zichzelf ermee uit de markt en behaalt daardoor te weinig klandizie. We kunnen allemaal wel gaan afgeven of op/aanmerkingen hebben over Chinese import, de goedkope webwinkels, maar als je inderdaad een slimme ondernemer bent, dan weet je hoe je hier mee om moet gaan.
Ik begrijp jouw vraag niet helemaal?Ik wil niet lullig overkomen maar, Let op: voor niet door AFS Motorparts geleverde banden rekenen wij een montagetoeslag van € 5 per band.
Is dat niet een beetje krap door de bocht ? ik zou hier geen enkele moeite mee hebben als ik met banden naar je toe zou komen.
Hoe doen ze dat eigenlijk ? eerst met de auto banden afgeven en later met de motor terugkomen ?
Ik begrijp jouw vraag niet helemaal?
Als iemand zelf de banden komt brengen of ze bij mij laat afleveren door een internetleverancier, in dat geval reken ik die toeslag. En dan maakt het niet uit of ze zelf met de hele motor komen of met alleen losse wielen.
Ik laat even een groot deel van het citaat weg en heb de woorden behoorlijke winstmarge even vet gedrukt, want daar gaat mij om.Ik weet niet in welke sector jouw vader grossierde, daar ga ik niet over oordelen. Maar nu is "troep uit China" 1 stukje van het hele verhaal. Maar als ik bij een motordealer zit en die verteld me dat de marge op een motor wat ik wil kopen voor hem gering is als ik hem vraag wat de minimale prijs is waarvoor hij hem kan verkopen, maar zowat een uur later ineens 300 euro van de prijs afknalt om mij dat ding te verkopen, dan vraag ik me toch echt af wat die marge dan geweest moest zijn. En dan geloof ik ook best nog wel (gezien mijn ervaring van mijn ex-vriendinnetje van de babyzaak) dat zijn boterham dubbel en dwars goed betaald is! En zelf ook in een caravanzaak gewerkt vroeger. Ook daar was op onderdelen het verschil inkoop en verkoop hemelsbreed erg breed. Maw. behoorlijke winstmarge!
...
Eigenlijk wil ik hier geen reclame maken, maar als je er zo expliciet om vraagt bereken ik het volgende: Bandenmontage
De meeste van mijn (con-)cullega's berekenen vergelijkbare prijzen.
Het is geen probleem, maar waar men wel over kan vallen is dat alles blijkbaar te duur is.
En als men denkt ergens een koopje te kunnen scoren is ineens geen moeite te veel.
Als retailer kan je daar knap moedeloos van worden. Elk artikel heeft zijn kostprijs. Daar willen we ook nog eens iets op verdienen, anders ga je failliet (vraag maar aan MotoZoom en vele anderen). Maar als je probeert er "normaal" aan te verdienen, dan ben je ineens een oplichter omdat ze het "op Internet" veel goedkoper hebben gezien. Dit maakt ondernemen knap lastig, en het ondernemersrisico behoorlijk groot.
Motorkledingcenter is heel goed met de service. Daar zou ik niet bang voor zijn.Typisch nederlands - als er iets goedkoop te halen is komt men opdraven.
Dat dus -
Motozoom was een beste winkel - Uiteenlopend spul gekocht, helmen, sloten, schoonmaakmeuk, kettingspray, kleding. Gewoon via de winkel - altijd gezellig en behulpzaam. Ik zal ze missen. Nu is de winkel onderdeel van een hele grote keten en moeten we maar zien hoe het staat met de service..
Tja, persoonlijk wordt ik een beetje moe van het huillie huillie gedrag van ondernemers. Het is nou eenmaal zo dat degene met het beste "pakket" het meeste verkoopt. Achterover aan je balie hangen en wachten tot de klanten komen kopen is geen ondernemer. Een ondernemer onderneemt actie om zijn spul te slijten, bijvoorbeeld door voor hem specifieke USP's te verzinnen.Daar ging het mij niet om, ik betaal liever iets meer en geniet dan van extra service/knowhow. Maar mensen gelijk uitmaken voor aasgieren en lijken pikkers slaat nergens op.
Een retailer oplichter noemen omdat het op het net goedkoper is slaat ook nergens op, dan moet je het lekker bestellen en niet passen of service krijgen. We leven helaas in een tijd waar je ter plekke (Google) de prijs kan vergelijken, ik doe dat zelf ook. Er zit na eenmaal heel verschil tussen de verschillende aanbieders.
En begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen zijn boterham.
dit is verboden. Als je hierop wordt betrapt als ondernemer krijg je serieus hoge boetes van de NMA. Een klein zaakje op de hoek van de straat kan hiermee wegkomen, maar grotere ketens niet.Daarnaast, ik vind ondernemers ook best wel zeurpieten en zeikerds. Ooit eens een vriendinnetje gehad die in een babyzaak werkte (Prenatal). Daar hadden ze hele mooie aanbiedingen. Kinderwagens van 999,- voor 849,- of een ledikant van 399,- voor 299,-. Dat soort aanbiedingen. Verteld die vriendinnetje mij destijds erover dat die kinderwagen helemaal geen 999,- kost of die ledikant 399,- kost. Maar gewoon 849,- en 299,-. E dat dat soort mooie aanbiedingen gewoon lokkertjes zijn om mensen in de winkel te krijgen.
Je bedoelt bruto marge, als je gaat uitrekenen wat er onder de streep overblijft aan echte winst, dan zul je zien dat er nauwelijks iets overblijft. De volgende zaken moeten normaal gesproken betaald worden van die zogenaamde winstmarge:En als je dan hoort wat voor winstmarge er ook nog op lag (laten we zeggen dat de inkoopprijs nog geen kwart van de verkoopprijs is...). En sinds ik dat weet kijk ik nu toch echt behoorlijk anders aan tegen verkoopprijzen en mooie aanbiedingen! Dus ja, elke winkelier die loopt te klagen heeft het wat mij betreft aan zijn eigen te danken. Een klagende winkelier koopt te duur in en verkoopt te duur om zelf een mooie winstmarge te behalen maar prijst zichzelf ermee uit de markt en behaalt daardoor te weinig klandizie. We kunnen allemaal wel gaan afgeven of op/aanmerkingen hebben over Chinese import, de goedkope webwinkels, maar als je inderdaad een slimme ondernemer bent, dan weet je hoe je hier mee om moet gaan.
Tja die mensen heb je inderdaad ook. Maar dat zijn vaak de klanten die je liever niet hebt... Figuren als ik het niet netjes kan krijgen dan jat ik het wel...Je vergeet alleen te melden dat de meeste mensen bij de ondernemer gaan passen cq kijken en het vervolgens op internet gaat bestellen
Maar je hebt verder een .
Of dit verboden is en zoja of het ook daadwerkelijk hard gemaakt kan worden betwijfel ik.dit is verboden. Als je hierop wordt betrapt als ondernemer krijg je serieus hoge boetes van de NMA. Een klein zaakje op de hoek van de straat kan hiermee wegkomen, maar grotere ketens niet.
Je bedoelt bruto marge, als je gaat uitrekenen wat er onder de streep overblijft aan echte winst, dan zul je zien dat er nauwelijks iets overblijft. De volgende zaken moeten normaal gesproken betaald worden van die zogenaamde wibstmarge:
- salaris, vakantiegeld en bonussen voor personeel
- werkgeversbijdrage voor sociale verzekeringen
- werkgeversbijdrage pensioen
- kosten voor zieke werknemers of een verzekering daarvoor
- overige kosten die maakt voor personeel
- huur/hypotheek bedrijfspand
- vaste lasten bedrijfspand
- verzekeringen in alle soorten en maten
- kosten voor promotie/reclame
- kosten voor onderzoek/ontwikkeling (afhankelijk van de branche)
- rentelasten
- belastingen
- afschrijving
Bij de Albert Heijn of de Prenstal is zoiets makkelijk te bewijzen. Bij Harige Harry z'n Onderdelenkelder wordt dat inderdaad wat moeilijker.Of dit verboden is en zoja of het ook daadwerkelijk hard gemaakt kan worden betwijfel ik.
Immers is het anno 2020 zo dat elke consument vrij is op internet prijzen te vergelijken.
Plus een adviesprijs is een advies, het is aan de winkelier om de daadwerkelijke prijs te bepalen.
Zou hij de van prijs nooit gerekend hebben ben je inderdaad strafbaar, enige nadeel hierin is de bewijslast. Bewijs maar eens dat hij deze prijs nooit gevraagd heeft.
Zeker, heel netjes opgelost!!!MKC heeft het volledige aanbetaalde bedrag omgezet in punten die ik in een fysieke winkel kan besteden.
Vetman vet man.Zeker, heel netjes opgelost!!!
Nu is de winkel onderdeel van een hele grote keten en moeten we maar zien hoe het staat met de service..
Net een heel mooi bericht gekregen.
Ik had een aanbetaling gedaan, maar werd helaas niet geleverd.
MKC heeft het volledige aanbetaalde bedrag omgezet in punten die ik in een fysieke winkel kan besteden.
Ik dacht dat ik naar mijn 400 euro kon fluiten, maar vind dit een heel mooie oplossing voor de gedupeerden.
Na gisteren m'n rijbewijs te hebben gehaald, vandaag weer een dag om blij te zijn