Motozoom gesloten / failliet

Jack66

MF veteraan
Donateur
9 nov 2008
2.442
566
Alkmaar
Ik krijg net een mailtje van Motozoom: We zijn helaas tot nader order wegens omstandigheden gesloten.
Klinkt niet goed, iemand meer info?
 
Ik krijg net een mailtje van Motozoom: We zijn helaas tot nader order wegens omstandigheden gesloten.
Klinkt niet goed, iemand meer info?

Ik het mailtje ook gekregen.
Net voor kleding wezen shoppen en nog een Shoei GT-Air 2 in backorder staan.
Maar wel al betaald.
Ik hoop toch nu ook wel op goed nieuws.
Iemand die iets weet over de gang van zaken bij Motozoom?
Ben er super geholpen tenslotte.
 
apart, zodra je naar de website gaat staat er inderdaad dat ze gesloten zijn, maar net ervoor zie je nog wel zwarte vrijdag reklame op hun website, dan is wel redelijk plots verandert lijkt me.
 
Het ging totdat Louis zelf naar NL kwam. En straks kan Louis de tent voor een Bounty en drie knaken kopen
 
Aww '( Ik shopte er voor van alles en nogwat (ik woon vlakbij Amsterdam Sloterdijk). Ze hadden net vorig jaar de tent verbouwd en omgegooid. Altijd een tevreden klant geweest. Zowel qua aanbod/prijzen als qua service altijd prima geholpen. Wel veel verloop aan personeel en de een wist alle details van alle producten en de ander leek dan weer zo van het uitzendbureau vandaan te komen als noodoproep, maar goed, uiteindelijk nooit ontevreden de tent verlaten. De koffie was niet lekker, maar ook niet afgrijselijk. En ze hadden zo'n leuke motor-arcade-game, kon je altijd leuk proefzitten met een broek.

Nou, komt er nog een laatste alles-moet-weg-opheffingsuitverkoop?! :) (Then again, als Louis (of Polo) het gewoon een op een overneemt is dat ook nergens voor nodig natuurlijk.)

Hoe dan ook, het was de allereerste motor-gerelateerde winkel die ik ooit binnenstapte en ik heb volgens mij letterlijk al mijn helmen, handschoenen, broeken, laarzen, kettingsmeer, bagagenetjes, tankpads, winterkolletjes, reserve-vizieren, sleutelhangers en schoonmaakspullen daarvandaan. En nog een sloot kleding, maar niet alles.

Anyway... Ben benieuwd wat het wordt met Louis (of Polo), of misschien sterft het gewoon uit.

Ik wist helemaal niet dat ze een doorgeefluik waren van Louis of Polo trouwens.

Net voor kleding wezen shoppen en nog een Shoei GT-Air 2 in backorder staan.
Maar wel al betaald.
Ik hoop toch nu ook wel op goed nieuws.
Oei... Ik help het je hopen :o
 
Maar dropshippen is toch alleen online zonder voorraad? Motozoom heeft (of had) toch gewoon een voorraad en ook gewoon fysieke locaties?

ik heb geen idee hoe ze het deden, maar motozoom was altijd louis.de +10%. Aan de snelheid van de bestellingen kreeg ik de indruk dat het idd dropshippen was.

maargoed, mijn laatste ervaringen met motozoom dateren van 5 jarig terug oid.
 
Nou, als je gewoon naar de winkel ging kreeg je alles altijd meteen mee hoor :)

Nooit iets online bij ze besteld.
 
Als je iets besteld, nooit aanbetalen of het volledige bedrag overmaken. Pas betalen als je het artikel op gaat halen. En als ze dat niet doen, laten liggen en op naar een andere zaak... Bij online shoppen kun je niet anders, maar dit zou nu juist het voordeel van een fysieke winkel moeten zijn.
 
Sterkte en succes voor degenen die al een aanbetaling hebben gedaan en nog wachten op hun spullen.
Als het om een fiks bedrag zou gaan dan zou ik er flink de smoor in hebben want....kans is helaas aannemelijk dat de centen en spullen als verloren beschouwd kunnen gaan worden.
 
Als je iets besteld, nooit aanbetalen of het volledige bedrag overmaken. Pas betalen als je het artikel op gaat halen. En als ze dat niet doen, laten liggen en op naar een andere zaak... Bij online shoppen kun je niet anders, maar dit zou nu juist het voordeel van een fysieke winkel moeten zijn.
Dan waren ze nog eerder failliet geweest door bestellers die nooit meer komen opdagen.
 
Jammer. Ik kwam er graag in Amsterdam.

Eigenlijk omdat ze altijd zo vriendelijk waren en niet eens vanwege de spullen.

Zonder nadenken altijd naar Motozoom.
 
Ik heb er nog nooit wat gekocht, gewoon omdat ze vreselijk duur waren/zijn. Ik ben er altijd teleurgesteld weer naar buiten gelopen. Teveel personeel en opdringerig. Het is goedkoper om 200 kilometer naar Duitsland te rijden.
 
Ik kwam wel eens in de winkel in Amsterdam, maar dat was meer omdat het op de route lag. Geen idee hoe de online verkoop liep, maar in de winkel viel me altijd al op dat ik op de momenten dat ik er was, ik vrijwel de enige klant in de hele winkel was. Druk heb ik het daar in ieder geval nooit gezien. Als prijsvergelijking met andere sites checkte ik de website wel eens, maar de goedkoopste waren ze zelden dus ik bestelde er eigenlijk nooit wat. De site vond ik ook volkomen ruk en gebruiksonvriendelijk trouwens. Zoals ik hierboven ook lees lijkt er inderdaad wel veel werk in te zitten, maar gebruiksvriendelijk was het zeker niet. Jaar of 7 geleden een helm gekocht daar, toen wel een voordeel gehad omdat de prijs niet klopte. Hij stond in de winkel voor 80 euro minder dan op de website. Bleek een fout op het prijslabel, die werd meteen aangepast maar ik kreeg hem wel voor de laagste prijs mee. Dat was wel netjes en een leuke meevaller.
 
Sneu, vond het geen verkeerde winkel. Heel fijn retourbeleid. Waarom ik er niet vaak iets kocht:

- verschrikkelijk slechte website. Werkelijk de slechtste van alle bedrijven waar ik ooit iets gekocht hebt.
- vrij hoge prijzen
- mijn maat nooit aanwezig in de winkel
 
Ik het mailtje ook gekregen.
Net voor kleding wezen shoppen en nog een Shoei GT-Air 2 in backorder staan.
Maar wel al betaald.
Ik hoop toch nu ook wel op goed nieuws.
Iemand die iets weet over de gang van zaken bij Motozoom?
Ben er super geholpen tenslotte.

Oei, als ze failliet gaan kun je straks achteraan de rij aansluiten en heb je een slechte curator kun je fluiten naar je centen.
De grootste schuldeisers gaan in dit soort gevallen voor......
 
Terug
Bovenaan Onderaan