Motozoom gesloten / failliet

ik zie een stuk meer

Dan moet je denk ik toch minder drinken :) Ik zie ook vooral een backender.

Zeker gezien de discussie over de Motozoom webshop front-end vraag ook ik me af welk doel het dient om zijn linked-in link hier droppen.
 
Bijna 1 week na de aankondiging en nog steeds geen faillissement of curator bekend of geregistreerd. Hoogst ongebruikelijk....... Toch een koper/doorstart?
 
Als Polo slim is, nemen ze de boel over. Hebben ze direct twee vestigingen in het land (en nog wel in de Randstad) en kunnen ze concurreren tegen Louis in Tilburg. Maar dat zal ongetwijfeld geopperd zijn binnen Motozoom .
 
ik heb ook bandenreparatie set besteld en betaald
heb wel een trac&trace gekregen maar dat nr klop niet pfffff
kon alvast voor de deur gaan liggen pakketje is onderweg
denk dat ik het kan schudden
 
Wanneer besteld?
Bij bestelling voor donderdag 28 november loop je inderdaad risico. Maar als je een track & trace code hebt gekregen heb je kans dat het toch nog aankomt.
Bij bestelling daarna: dat had niet mogen gebeuren.
 
op 28-11 verstuurd vanuit utrecht famke van motozoom t&t code klopt niet
heb al geprobeerd met de post code maar lukt ook niet denk dat ik het bedrag kwijt ben 8)7
 
Dan hebben ze waarschijnlijk je pakket al ingepakt en klaar gelegd om opgehaald te worden.
Mogelijk heeft je pakket dan al een trek en race nummer en die delen ze met je.
Pas als de ophaler hem ingescand heeft krijg je verdere info en kan je zien waar je pakketje is.

Kortom, als de code niets weergeeft heeft je pakket het pand niet verlaten.

Hoe het juridisch zit over wie er eigenaar is van een niet verzonden pakket zou je na kunnen vragen in het juristen topik
 
Faillissement aankondigen, winkel sluiten en toch niet failliet gaan is volgens mij strafbaar (misleiding). Maar bij overname of doorstart worden de gedane betaalde bestellingen wellicht wel uitgeleverd. Bij een faillissement ben je het kwijt.
 
Als er een curator aan de slag gaat zal deze alles afhandelen,en zal al betaalde spullen waarschijnlijk alsnog verzenden.
 
Nou, de shop is in ieder geval nog steeds net zo dicht :)

20191207_153155.jpg
 
Als Polo slim is, nemen ze de boel over. Hebben ze direct twee vestigingen in het land (en nog wel in de Randstad) en kunnen ze concurreren tegen Louis in Tilburg. Maar dat zal ongetwijfeld geopperd zijn binnen Motozoom .
Ik weet niet of dat slim is. De zaak is niet voor niets gesloten. Er zijn zo veel andere winkels en webshops.
 
Ik weet niet of dat slim is. De zaak is niet voor niets gesloten. Er zijn zo veel andere winkels en webshops.

Polo heeft 80 winkels in Duitsland. Dan kunnen er wel één of twee verlies maken. Je bouwt ook een naam op in Nederland, dat is ook geld waard.
Daarnaast kan je het aanbieden tegen Duitse prijzen, net als wat Louis doet. Ik denk dat zelfs als Louis niet naar Tilburg was gekomen, er meer
Nederlanders van Louis Motorrad hebben gehoord, dan van Polo. Bij Louis doe ik al sinds 2004 oid aankopen, bij Polo nog nooit gedaan. En dat terwijl ze met 80 winkels volgens mij niet veel kleiner zijn dan Louis. Motozoom was te duur, los van de extreem klantonvriendelijke website, als je hetzelfde uit Duitsland kon halen voor (veel) minder. Mensen kijken bij een aankoop toch heel vaak naar de prijs, dat is vaak de belangrijkste reden om een aanschaf ergens te doen en het elders te laten. Voor kleding pas ik het liefste nog altijd in een winkel en koop ik daar ook. Je bent een lul als je het in de winkel past en online koopt. Laatste wat ik bij MotoZoom kocht was mijn huidige helm.
 
Je bent een lul als je het in de winkel past en online koopt. Laatste wat ik bij MotoZoom kocht was mijn huidige helm.

Laat dit nu het probleem zijn waar ze al 4 jaar last van hebben, ze klaagden er over toen wij onze helmen daar (in de winkel) kochten.
Ik hoor het de verkoper nog zeggen, ze komen van alles passen....en gaan weg...en waarschijnlijk bestellen ze het elders via internet.
Aan de andere kant was er in Utrecht altijd wel volk terwijl Amsterdam meestal een stuk rustiger was als wij er wel eens waren...
Apeldoorn kan ik weinig over zeggen, ik merkte ze op toen we bij Premium Motoren waren vorig jaar....
 
Elke fysieke winkel heeft daar last van, ook buiten motoren om. Ik neem aan dat Premium zelf ook kleding verkocht, of hebben ze dat aan MotoZoom overgelaten destijds? Ik kom niet heel vaak bij Premium. Wel een keer MotoZoom gezien toen ze daar nog zaten, maar niet 'naar binnen' gegaan bij de shop-in-shop.
Maar ik ben dan ook geen impulskoper. Als ik nergens naar op zoek ben, ga ik ook niet op onderzoek of ik misschien iets zoek om te kopen. :P

De opkomst van internet en webshops heeft al heel veel winkels de das om gedaan, in combinatie met pricewatch-pagina's. En mensen willen gewoon goedkoop. Kwaliteit hoeft soms niet eens, als het maar goedkoop is. Getuige de Action. Altijd druk en vrouwen lopen die winkel uit met tassen vol meuk. Blij dat mijn vrouw niet in blinde razernij de hele winkel leeg koopt daar. :+ Maar goed, ook ik kijk vaak wel naar prijs (en kwaliteit). Maar als ik ga passen, dan haal ik het ook wel bij die winkel.
 
Maar als ik ga passen, dan haal ik het ook wel bij die winkel.

Kijk...wij dus ook maar ik denk dat we in de minderheid zijn, over de Action wil ik helemaal niet praten.
Gewoon een kutwinkel met af en toe iets in de aanbieding wat van pas komt, bv. laatst scheermesjes Mach 3.
Motozoom Utrecht zal ik zeker missen als ze stoppen te bestaan....hun webshop niet...de levering was niet vlot...
 
Laat dit nu het probleem zijn waar ze al 4 jaar last van hebben, ze klaagden er over toen wij onze helmen daar (in de winkel) kochten.
Ik hoor het de verkoper nog zeggen, ze komen van alles passen....en gaan weg...en waarschijnlijk bestellen ze het elders via internet.
Aan de andere kant was er in Utrecht altijd wel volk terwijl Amsterdam meestal een stuk rustiger was als wij er wel eens waren...
Apeldoorn kan ik weinig over zeggen, ik merkte ze op toen we bij Premium Motoren waren vorig jaar....
Zomaar een helm passen en weer weglopen deed ik al voordat er internet bestond. Soms kwam ik dan later terug om hem te kopen, soms niet.
 
Laat dit nu het probleem zijn waar ze al 4 jaar last van hebben, ze klaagden er over toen wij onze helmen daar (in de winkel) kochten.
Ik hoor het de verkoper nog zeggen, ze komen van alles passen....en gaan weg...en waarschijnlijk bestellen ze het elders via internet.
Aan de andere kant was er in Utrecht altijd wel volk terwijl Amsterdam meestal een stuk rustiger was als wij er wel eens waren...
Apeldoorn kan ik weinig over zeggen, ik merkte ze op toen we bij Premium Motoren waren vorig jaar....
Eigenlijk zou je van tevoren moeten zeggen,prima dat u komt passen maar dat is alleen mogelijk als u ook koopt,
als iedere winkel dat zou doen dan is het met online verkopen ook gelijk een stuk minder. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan