Motozoom gesloten / failliet

Wat mij verbaast, is dat je besteld bij een winkel, en dan de volle mep alvast maar betaalt, zonder ook maar iets in handen te hebben. Waarom doen ze dit? Waarom niet gewoon 10% of voor mijn part 25% aanbetalen totdat het gekochte er daadwerkelijk is? Is het een vereiste dat je daar vooruit moet betalen, en dan maar gelijk de volle 100%?
 
Wat mij verbaast, is dat je besteld bij een winkel, en dan de volle mep alvast maar betaalt, zonder ook maar iets in handen te hebben. Waarom doen ze dit? Waarom niet gewoon 10% of voor mijn part 25% aanbetalen totdat het gekochte er daadwerkelijk is? Is het een vereiste dat je daar vooruit moet betalen, en dan maar gelijk de volle 100%?
Nee, officieel is het zelfs verplicht om "een" achteraf betaalmethode aan te bieden. Veel webshops doen dit niet, niet omdat ze dan Oom Dagobert kunnen uithangen met hun centjes, maar omdat het woord "rembours" direct een trauma omhoog haalt bij veel ondernemers.
 
 
Nee, officieel is het zelfs verplicht om "een" achteraf betaalmethode aan te bieden. Veel webshops doen dit niet, niet omdat ze dan Oom Dagobert kunnen uithangen met hun centjes, maar omdat het woord "rembours" direct een trauma omhoog haalt bij veel ondernemers.

Ik biedt wel gewoon rembours aan, maar dat houdt per 1 januari ook op te bestaan. Ga nu kijken naar een betaalsysteem waarbij de klant achteraf kan betalen.
 
Laat hem verplicht doneren in het `dierenleed` potje! _O-
en anders wordt hij door de kat of hond gebeten, of door een addertje onder het gras of zo,...
Voor diegenen die dat niet weten, ik heb een donatiebus van het Dierenasiel in mijn zaak bij de koffiemachine staan.
"De koffie, thee en chocolademelk zijn gratis, maar een donatie aan het dierenasiel wordt op prijs gesteld".
Een klein deel van de klanten stop daar iets in, het merendeel niet.
Prima, daarom is het ook vrijwillig......
 
Nette manier om zoiets te ondersteunen.

Faillissement Motozoom (winkels & webwinkel) uitgesproken: dat schept in ieder geval enige duidelijkheid, het is echt einde verhaal.
Of er een doorstart komt en in welke vorm moeten we maar afwachten. Maar je hoeft niet te verwachten dat die eventuele doorstarter openstaande, en vooral vooruitbetaalde, bestellingen overneemt.
 
Zeker lijkt het erop omdat de overkoepelende holding niet failliet is verklaard.
 
"Curator is Mr. L.C. (Leen) de Jong van Roest Crollius De Jong Advocaten in Woerden."
Weet je ook meteen waar je kan zeuren om je geld.
 
Valt niet de hele keten van BV's om....om te eindigen bij de oprichter....:?
Nee, zeker niet. Een BV is juist een constructie om te zorgen dat de oprichter in geval van falliet niet zomaar miljoenen in het rood kan staan ineens. Een BV is volgens de wet een persoon. Bij een eenmanszaak (met of zonder persooneel maakt niet uit) is de eigenaar de persoon die het bedrijf is. Dan gaat de eigenaar wel mee falliet. Dat is precies de reden dat kleine bedrijfjes vaak eenmanszaken zijn en een groter bedrijf onder een andere rechtsvorm opgenomen wordt.
 
Dat word melden bij de curator als je nog centen te goed heb,ook mensen die iets wat hun eigendom is en was afgegeven voor reparatie of anders moeten zich melden,want die spullen moet je terug krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ontzettend jammer en zal ze missen in de huidige vorm.
Webshop was niet alles maar dat maakte de winkel in Utrecht weer goed.
 
Inderdaad de winkel in Utrecht ga ik zeker missen ....heel veel sterkte voor personeel en eigenaren !

Ik ook.
Waren ook altijd klanten in de winkel als ik er was, leek prima te lopen..
We hebben nu alleen Motomonks in de buurt, dat is best aardig maar niet te vergelijken met Motozoom helaas.
 
Voor diegenen die dat niet weten, ik heb een donatiebus van het Dierenasiel in mijn zaak bij de koffiemachine staan.
Een klein deel van de klanten stop daar iets in, het merendeel niet.
Prima, daarom is het ook vrijwillig......
Dat is vooral, omdat ik dat niet weet/ wist! Nu dus wel.
Ga er de vlgde keer aan denken............... (hoop ik)
 
Laatst bewerkt:
Voor diegenen die dat niet weten, ik heb een donatiebus van het Dierenasiel in mijn zaak bij de koffiemachine staan.
"De koffie, thee en chocolademelk zijn gratis, maar een donatie aan het dierenasiel wordt op prijs gesteld".
Een klein deel van de klanten stop daar iets in, het merendeel niet.
Prima, daarom is het ook vrijwillig......

En dat is maar goed ook, stichting AAP krijgt jaarlijks onze air miles en de zooplus punten zijn naar een kattenopvang gegaan.:W
Motozoom had er niet mee gered kunnen worden.😟
 
Ik ook.
Waren ook altijd klanten in de winkel als ik er was, leek prima te lopen..
We hebben nu alleen Motomonks in de buurt, dat is best aardig maar niet te vergelijken met Motozoom helaas.


Wie weet hoe motomonks zich nu gaat ontwikkelen, zeker nu Snel Motoren ( @Zot ) bij ze ingetrokken is
 
Die zijn wel duur met hun € 29 voor een uur knutselen.

Waar ik het onderhoud doe huur ik een brug voor € 9 per uur en afvoeren van oud ijzer, accu's, banden en vloeistoffen is gratis. Gebruik goed gereedschap en kleine smeermiddelen (grafiet, vaseline, vet ed.) zit daarbij inbegrepen.
 
Die zijn wel duur met hun € 29 voor een uur knutselen.

Waar ik het onderhoud doe huur ik een brug voor € 9 per uur en afvoeren van oud ijzer, accu's, banden en vloeistoffen is gratis. Gebruik goed gereedschap en kleine smeermiddelen (grafiet, vaseline, vet ed.) zit daarbij inbegrepen.
Moet je wel even benoemen dat zij een staffel hebben heh, 8 uur klussen kost €100,-.
Is niet duur, gezien de meterprijs van een pand in Utrecht stad.
 
Voor diegenen die dat niet weten, ik heb een donatiebus van het Dierenasiel in mijn zaak bij de koffiemachine staan.
Nou ben ik de afgelopen paar jaar een keer of 3 bij je geweest... maar die bus is me werkelijk nog nooit opgevallen. :$
Doorgaans heb ik ook geen contanten op zak, da's weer wat anders... maar als ik dat wel heb gooi ik er graag wat in de volgende keer.
 
Inderdaad de winkel in Utrecht ga ik zeker missen ....heel veel sterkte voor personeel en eigenaren !
Daar ben ik afgelopen najaar voor het eerst geweest, wat een bud tent. Nog onoverzichtelijker als A'dam. Dan rij ik liever door naar Duitsland of Tilburg. Nette overzichtelijke winkels met kundig personeel.
 
Voor mij hetzelfde.................
Van het 'oude' Motozoom Utrecht (ca 6 jr terug) was ik wel gecharmeerd en kwam er toen graag.
Mijn laatste bezoek aan deze winkel was ongeveer 2 jr geleden. Ik vond het allemaal erg rommelig geworden.
Nee, voor mij was er toen geen reden meer om daar nog eens heen te gaan!

Trouwens of de halve inboedel van Louis of van Polo komt maakt het ook niet interessant.
Ik kom vaak zat in Dld, dan haal ik mijn spul liever daar uit 1e hand!
En dat daar alles in het Duits is, dat maakt mij geen moer. Bij Polo in Kleve kan je gewoon Nederlands spreken, dat verstaan ze prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan