Motozoom gesloten / failliet

Nee, alleen bij sommige toeleveranciers.
Wat ik laatste half jaar daar besteld heb ,en dat was bij allemaal verschillende leveranciers, kon ik allemaal achteraf betalen, ik heb dat ook als enige mogelijkheid aangevinkt in mijn account.
 
Wat ik laatste half jaar daar besteld heb ,en dat was bij allemaal verschillende leveranciers, kon ik allemaal achteraf betalen, ik heb dat ook als enige mogelijkheid aangevinkt in mijn account.

Wellicht krijg je dan alleen de toeleveranciers te zien die die mogelijkheid bieden. Ik had er net nog eentje, met een product dat zo te zien geïmporteerd wordt uit US of UK. Levertijd 1-2 weken. Met achteraf betalen had ik dat wel willen proberen, maar die mogelijkheid was er niet.
 
En toen? Had jij of je baas de ballen om de offerte te weigeren, of betaling vooruit te vragen, of zelfs de "bouwbegeleider" al dan niet vriendelijk eerst om betaling van de openstaande schuld te vragen?
Meneer de “bouwbegeleider” kreeg speciale prijzen en er wordt per klus afgerekend
Ik heb ‘m na de klus niet meer op de zaak gezien
 
Als ik geld overmaak en geen goederen voor terugkrijg dan is het diefstal/oplichting.....simpel.
Daar heb je ofwel niet goed over nagedacht, ofwel je begrijpt het niet.
Er zijn nu eenmaal regels en wetten in Nederland.
Als een klant iets koopt en betaald, en de leverancier gaat failliet voordat jij jouw goederen hebt gekregen, dan mag je aansluiten bij de schuldeisers. Zo is de wet. Daar kan en mag de leverancier helemaal niets aan doen.
Je zou natuurlijk de verantwoordelijke kunnen beschuldigen van diefstal of oplichting, maar ik denk dat je weinig kans maakt tegen de Nederlandse Staat..... (die zijn namelijk verantwoordelijk voor deze regelgeving).

We hebben dit soort discussies wel vaker gezien. Gelukkig gaat het hierbij om relatief kleine bedragen, waarschijnlijk is er geen consument die voor meer dan een paar honderd Euro heeft openstaan. Bij de verkoop van motorfietsen die nog niet geleverd maar wel betaald zijn gaat het al heel snel om duizenden Euro's.

Dat de winkel nu failliet gaat is heel logisch. De omzet neemt in de herfst sterk af, en zou pas medio Maart/April weer gaan stijgen, terwijl de kosten gewoon door lopen. Ofwel, de schuldenlast groeit. Ik zie ook elk jaar aan het einde van de zomer een mooi banksaldo op mijn bedrijfsrekening, maar zodra de motoren weer op stal gaan holt dat saldo met duizenden Euro's per maand achteruit. En bij grote zaken als MotoZoom gaat dat met tienduizenden Euro's per maand....
 
Laatst bewerkt:
Das idd waar. Het jammere is dat veel zaken doorgaan op andere bvs oid. Het "ondernemen" zit in hun bloed tenslotte. Zoals al gezegd..vele zitten met schulden of openstaande rekeningen. Spreek je ze er op aan als je ze tegenkomt is het zoals jij zegt. Ja...dat zijn de regels. ..


Tuurlijk denk ik dan. Zal ik het eens omgekeerd bij jou doen? Hoe zou jij dat vinden.
Ondernemen is risico nemen. Punt...klagen over dalen en pieken heeft geen zin. Je weet dat je een seizoensbedrijf hebt. Dan moet je een beter ondernemingsplan hebben en een goeie accountant. Ja dat kost geld....en ja...dat duurt ff eer je goed en eerlijk verdiend.
 
Daar heb je ofwel niet goed over nagedacht, ofwel je begrijpt het niet.
Er zijn nu eenmaal regels en wetten in Nederland.
......weinig kans maakt tegen de Nederlandse Staat..... die zijn namelijk verantwoordelijk voor deze regelgeving.
Het mooiste is dus nu dat ook HIJZELF (Swetty) mede-verantwoordelijk is voor deze gang van zaken! (al heeft ie daarvan wrs geen weet)
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk begrijp ik gang van zaken volgens de geldende regels maar...geld ben je kwijt, achteraan sluiten en laat gaan...en dus opgelicht.

Gelukkig heb ik geen geld overgemaakt naar de betreffende firma, wel ooit naar een andere cq privé persoon...aangifte gedaan en had echt niet de illusie gehad dat ik mijn 220 euro ooit terug zou krijgen.

Maar draai het om, jij maakt op voorhand toch ook geen geld over naar een lieve ondernemer als je bij voorbaat weet dat hij op korte termijn failliet gaat en goederen nog niet in je bezit hebt......
 
Privé zal het wat anders werken dan bij een BV,de eigenaren zijn daarvan niet zelf aan te pakken,dus gaat alles via de curator
en word het zoals SB al aangeeft achteraan aansluiten en hopen dat er nog wat overblijft,een gang naar de rechter is nutteloos,kost
je hooguit nog meer geld.
 
Yep, de winkel is ook best wel dicht '(

Bekijk bijlage 1446827

Rest ons weinig anders dan de eigenaren alle sterkte toe te wensen in deze tijd en natuurlijk de consumenten die mogelijk de dupe zijn van deze onverwachte move.

Oprecht jammer.... hele fijne winkel - had daar graag na de winterstop een nieuw pak willen kopen..

Jammer van alle negativiteit - zolang er geen inzicht in is "hoe het zo ver heeft kunnen komen" kan en mag je geen vingertjes wijzen. Motozoom was echt de ziel en zaligheid van de eigenaar. Er zijn dus ergens verkeerde beslissingen genomen en was men blind voor de gevolgen. Alles is speculatie. Ik ben wel redelijk van overtuigd dat een groot deel van de fervente webshoppers de vernieuwde website mijdde als de pest want veel slechter kon dat niet.. Die oude oranje site was al redelijk apart maar je kon wel alles vinden.
edit:typos
 
Laatst bewerkt:
Als het ging om klantgerichtheid en service dan zat het bij Motozoom eigenlijk best wel goed. Eén keertje een pakket kwijt geraakt door toedoen van DHL (3 maanden later kwam het boven water, afgeleverd op hetzelfde huisnummer in een andere straat) en ze stuurden direct een nieuwe zending.

Maar inderdaad, die nieuwe site was rampzalig. En tegelijkertijd kwamen er steeds meer andere bedrijven met websites die wel goed werkten (Motorkledingcenter bv) en sinds die tijd heb ik ook niets meer bij ze gekocht. Behalve een stel handschoenen bij de winkel in Amsterdam.
 
Als het ging om klantgerichtheid en service dan zat het bij Motozoom eigenlijk best wel goed. Eén keertje een pakket kwijt geraakt door toedoen van DHL (3 maanden later kwam het boven water, afgeleverd op hetzelfde huisnummer in een andere straat) en ze stuurden direct een nieuwe zending.

Maar inderdaad, die nieuwe site was rampzalig. En tegelijkertijd kwamen er steeds meer andere bedrijven met websites die wel goed werkten (Motorkledingcenter bv) en sinds die tijd heb ik ook niets meer bij ze gekocht. Behalve een stel handschoenen bij de winkel in Amsterdam.

Fysieke winkels waren echt oke maar tegenwoordig haal je het overgrote deel van je omzet met je online winkel - als die niet werkt heb je tegenwoordig een serieus probleem.
 
Als het ging om klantgerichtheid en service dan zat het bij Motozoom eigenlijk best wel goed.
:^
Ook zeer goede ervaringen mee!

Maar inderdaad, die nieuwe site was rampzalig. En tegelijkertijd kwamen er steeds meer andere bedrijven met websites die wel goed werkten (Motorkledingcenter bv) en sinds die tijd heb ik ook niets meer bij ze gekocht. Behalve een stel handschoenen bij de winkel in Amsterdam.
Alweer :^
Die belabberde website zou echt wel eens killing kunnen zijn geweest voor ze. Heeft ongetwijfeld een lieve duit gekost, maar (zoals ik al zei) is daarna waarschijnlijk een ongeleid projectiel geworden, een sinkhole voor geld en energie, en dat aan je internet sales kanaal... Ook ik webshopte sindsdien niet meer bij ze. En ze wisten het zelf ook, want als ik er in de winkel over klaagde zeiden ze zelf ook dat ze er veel klachten over kregen, maar dat het hoofdkantoor nul op het rekest gaf als het ging om zicht op verbetering. Ik heb nog wel eens een mail gestuurd naar de klantenservice, maar nooit antwoord op gekregen.

't Is toch jammer.
 
Ik vond ze vaak wel goed in de winkel. Amsterdam was altijd wel relaxt en hadden wel veel liggen. Enige grootste pijnpunt was de webshop. Wat een website was dat zeg. Wauw.
 
Tuurlijk begrijp ik gang van zaken volgens de geldende regels maar...geld ben je kwijt, achteraan sluiten en laat gaan...en dus opgelicht.

Gelukkig heb ik geen geld overgemaakt naar de betreffende firma, wel ooit naar een andere cq privé persoon...aangifte gedaan en had echt niet de illusie gehad dat ik mijn 220 euro ooit terug zou krijgen.

Maar draai het om, jij maakt op voorhand toch ook geen geld over naar een lieve ondernemer als je bij voorbaat weet dat hij op korte termijn failliet gaat en goederen nog niet in je bezit hebt......

Voor je gevoel bestolen of opgelicht, wettelijk gezien echt niet. Het is geen strafrecht. (in deze context)
 
Sneu dat ze het niet gered hebben en nog sneu-er dat men daar dan zo minachtend over moet doen... Wat dan an sich weer een goed argument voor het failissement is.

Ik heb erg lang geleden eens in gesprek gezeten met de eigenaars, een duo dat deze tent draaide en met heel veel enthousiasme en inzet het concept ontwikkeld heeft. Zij vertelden toen al hoe duur het was om de winkelservice te bieden vanuit een web-platform, en jawel.. 10 minuten later kwam er een Utrechtse motorstudent binnen om zijn gore, afgejankte 11.5 maand oude budget textiel-laarzen onder garantie om te ruilen voor nieuwe omdat ze niet waterdicht meer waren (een Duitser zou zich kapot schamen, HINT). En de terugkerende verontwaardiging als mensen met met helm maat XXXXL niet meteen de ultieme helm uit voorraad vinden.. Dat komt omdat de combinatie clicks + bricks voor veel mensen nog stééds onbegrijpelijk is.

Motozoom is / was een onafhankelijk bedrijf, geen "dropshippertje" (wat niet uitsluit dat ze vast wel leveranciers iets laten opsturen). Maar als je een vol magazijn en 2 fysieke winkels draait ben je een voorraadhoudend bedrijf. De prijzen waren daar ook naar, doorgaans wat voordeliger dan detailhandel maar natuurlijk duurder dan een Duitse grootmacht. Nog even volhouden, dan kan je helemaal nergens meer een remontluchtertje scoren op zaterdagmiddag.
 
Maar dan heb je wel een koopcontract getekend, niet?

Bij de auto en motor wel, maar nooit geen voorafbetaling gedaan. stel dat in tussentijd de dealer failliet gaat, wat kan ik dan verliezen?

Voor een duur onderdeel (uitlaat, helm, motorpak,...) heb ik nog nooit iets moeten tekenen..
 
Tuurlijk begrijp ik gang van zaken volgens de geldende regels maar...geld ben je kwijt, achteraan sluiten en laat gaan...en dus opgelicht.

Gelukkig heb ik geen geld overgemaakt naar de betreffende firma, wel ooit naar een andere cq privé persoon...aangifte gedaan en had echt niet de illusie gehad dat ik mijn 220 euro ooit terug zou krijgen.

Maar draai het om, jij maakt op voorhand toch ook geen geld over naar een lieve ondernemer als je bij voorbaat weet dat hij op korte termijn failliet gaat en goederen nog niet in je bezit hebt......
Ik ben zelf ondernemer in deze branche, gelukkig niet in de problemen.
Maar wat jij nu noemt is precies de reden dat dit niet naar buiten gebracht mag worden. Hiermee bereik je alleen maar dat het aantal bestellingen drastisch afneemt, en dat het bedrijf zeker failliet gaat. Daarnaast benadeel je dus ook bepaalde schuldeisers door het bedrijf te laten klappen.

Oplichting is wel een bestelling aannemen als je niet de intentie hebt om te leveren. Ofwel, na het uitspreken van een faillissement nog orders en geld aan te nemen.
Tot de uitspraak van faillissement MOET je zelfs orders aannemen. Als je orders weigert omdat je mogelijk failliet dreigt te gaan (en de meeste ondernemers blijven hopen op een wonder tegen beter weten in), dan werk je dus zelf een faillissement in de hand en kan je persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
Je kan je wel opgelicht voelen, maar het is geen oplichting.....
 
Ik ben zelf ondernemer in deze branche, gelukkig niet in de problemen.
Maar wat jij nu noemt is precies de reden dat dit niet naar buiten gebracht mag worden. Hiermee bereik je alleen maar dat het aantal bestellingen drastisch afneemt, en dat het bedrijf zeker failliet gaat. Daarnaast benadeel je dus ook bepaalde schuldeisers door het bedrijf te laten klappen.

Oplichting is wel een bestelling aannemen als je niet de intentie hebt om te leveren. Ofwel, na het uitspreken van een faillissement nog orders en geld aan te nemen.
Tot de uitspraak van faillissement MOET je zelfs orders aannemen. Als je orders weigert omdat je mogelijk failliet dreigt te gaan (en de meeste ondernemers blijven hopen op een wonder tegen beter weten in), dan werk je dus zelf een faillissement in de hand en kan je persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
Je kan je wel opgelicht voelen, maar het is geen oplichting.....
Kortom je moet je zelf beschermen als klant,dus nooit iets van te voren betalen,of hooguit alleen kleine bedragen,
iets wat ik zelf ook altijd doe.
 
Ik ben zelf ondernemer in deze branche, gelukkig niet in de problemen.
Maar wat jij nu noemt is precies de reden dat dit niet naar buiten gebracht mag worden. Hiermee bereik je alleen maar dat het aantal bestellingen drastisch afneemt, en dat het bedrijf zeker failliet gaat. Daarnaast benadeel je dus ook bepaalde schuldeisers door het bedrijf te laten klappen.

Oplichting is wel een bestelling aannemen als je niet de intentie hebt om te leveren. Ofwel, na het uitspreken van een faillissement nog orders en geld aan te nemen.
Tot de uitspraak van faillissement MOET je zelfs orders aannemen. Als je orders weigert omdat je mogelijk failliet dreigt te gaan (en de meeste ondernemers blijven hopen op een wonder tegen beter weten in), dan werk je dus zelf een faillissement in de hand en kan je persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
Je kan je wel opgelicht voelen, maar het is geen oplichting.....


Dat wist ik echt - voor de consument is dit natuurlijk wel heel raar en krom. Je bestelt wat terwijl men in afwachting is van een faillissements :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan