Motozoom gesloten / failliet

Eigenlijk zou er een soort faillissement garantiefonds moeten zijn voor klanten die in zo,n situatie terecht komen,.

En waar zou dat geld vandaan moeten komen? Waarschijnlijk van ondernemers die dit dan door moeten berekenen in hun producten, waarmee hun concurrentiepositie ten opzichte van het buitenland (internet) verslechterd.
 
Als je ziet hoeveel er in dit topic al gemiept wordt over prijzen... O nee wacht, een garantiefonds dat dan natuurlijk ook 100% vanuit het bedrijf wordt betaald? Ghah.
Lijkt mij eerder iets voor de regering,per slot van rekening houden die als eerste hun hand op,verder vind ik dat banken als laatste in de rij moeten aansluiten,
die hebben ons al genoeg gekost tijdens de crisis.
 
Lijkt mij eerder iets voor de regering,per slot van rekening houden die als eerste hun hand op,verder vind ik dat banken als laatste in de rij moeten aansluiten,
die hebben ons al genoeg gekost tijdens de crisis.
En waar moet de regering dat geld dan weer vandaan halen?
 
Garantiefonds is natuurlijk onbegonnen werk.
Als klant moet je maar zo slim zijn niet te veel risico te nemen: terughoudend zijn met vooruit betalen en dat soort dingen.
 
Ik was inderdaad ook gewoon goed van vertrouwen. Wie verwacht nu dat deze zaak na 25 jaar zou omvallen? Vorige week zondag dus gewoon een Rev’it jas besteld als Kerstcadeau van 260 Euro..

De bestelbevestiging toonde een lachende Famke op de foto met de tekst:

” Hi Mad! Tof dat je iets leuks gevonden hebt, daar word je vast blij van! Hierbij stuur ik je nog even een overzicht van jouw bestelling“.

Uhmmmm, ja hier worden we ontzettend blij van... Nog nooit zo blij geweest met mijn aankoop...
 
Ik ben zelf ondernemer in deze branche, gelukkig niet in de problemen.
Maar wat jij nu noemt is precies de reden dat dit niet naar buiten gebracht mag worden. Hiermee bereik je alleen maar dat het aantal bestellingen drastisch afneemt, en dat het bedrijf zeker failliet gaat. Daarnaast benadeel je dus ook bepaalde schuldeisers door het bedrijf te laten klappen.

Oplichting is wel een bestelling aannemen als je niet de intentie hebt om te leveren. Ofwel, na het uitspreken van een faillissement nog orders en geld aan te nemen.
Tot de uitspraak van faillissement MOET je zelfs orders aannemen. Als je orders weigert omdat je mogelijk failliet dreigt te gaan (en de meeste ondernemers blijven hopen op een wonder tegen beter weten in), dan werk je dus zelf een faillissement in de hand en kan je persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
Je kan je wel opgelicht voelen, maar het is geen oplichting.....
Duidelijk, maar als in de wandelgangen de geruchten zijn dan is het best handig om dan geen bestellingen te doen....zo bescherm je een argeloze koper die vooral niet in het ‘wereldje’ bekend is.

En best vreemd dat je als consument voorin de rij bij de kassa/iDeal staat, ineens achteraan mag aansluiten en zijn geld hoogstwaarschijnlijk kwijt is. Laat de belastingdienst achteraan komen, krijgt hij iig zijn BTW deel....
 
Ik was inderdaad ook gewoon goed van vertrouwen. Wie verwacht nu dat deze zaak na 25 jaar zou omvallen? Vorige week zondag dus gewoon een Rev’it jas besteld als Kerstcadeau van 260 Euro..

De bestelbevestiging toonde een lachende Famke op de foto met de tekst:

” Hi Mad! Tof dat je iets leuks gevonden hebt, daar word je vast blij van! Hierbij stuur ik je nog even een overzicht van jouw bestelling“.

Uhmmmm, ja hier worden we ontzettend blij van... Nog nooit zo blij geweest met mijn aankoop...
Inderdaad zuur.

Is ook een reden waarom ik veelal bij kleine zaken koop, boter bij de vis zegmaar. En voor kleding heb mijn vaste’ shop zoals termaat...En daar slaag ik altijd.

En via internet kleine bedragen.....komt het niet zo hard aan, mocht het verkeerd gaan... _O- (ik heb mijn lesje geleerd)
 
Lijkt mij eerder iets voor de regering,per slot van rekening houden die als eerste hun hand op,verder vind ik dat banken als laatste in de rij moeten aansluiten,
die hebben ons al genoeg gekost tijdens de crisis.
Hoe denk jij eigenlijk? O-) :X
 
Inderdaad zuur.

Is ook een reden waarom ik veelal bij kleine zaken koop, boter bij de vis zegmaar. En voor kleding heb mijn vaste’ shop zoals termaat...En daar slaag ik altijd.

En via internet kleine bedragen.....komt het niet zo hard aan, mocht het verkeerd gaan... _O- (ik heb mijn lesje geleerd)
Kleine zaken,nou dat is ook geen garantie dat alles goed gaat,ook die kunnen op de fles,geld ook voor zaken als Termaat,er zijn ook genoeg
grote zaken op de fles gegaan,zoals oa van der Heijden.
 
Nou, ik sta voor de kassa en heb mijn aankoop fysiek in handen....en ik betaal...en het enige is dat mijn aankoop niet past.

Of dat mijn vrouw het niet mooi vind, maar daar trek ik me niks van aan....onder de mom van dat zij er niet mee rondloopt.... :+
 
De regering heeft nooit problemen om ergens geld vandaan te halen,en zijn er altijd als eerste bij als er wat te halen valt.
1575297324432.png
 
Eigenlijk zou er een soort faillissement garantiefonds moeten zijn voor klanten die in zo,n situatie terecht komen,.

In sommige sectoren is dat er ook, bv voor meubelen en reizen. Dan moet de betreffende webshop daar wel bij zijn aangesloten. En uiteindelijk betalen alle klanten samen daar dan wel de premie voor.

Betalen via Paypal en sommige credit cards geeft je ook de garantie dat je geld terug krijgt als er niet wordt geleverd.
 
Ik had het ook al een paar dagen door, ineens de website op zwart. Nieuwsmotor bevestigd faillissement. Het verbaast mij niet. Vroeger kwam ik er vaak in Amsterdam maar ik woon nu twee jaar in Utrecht en elke keer als ik er kwam was het assortiment precies hetzelfde.

Ik kwam er in februari voor schoenen, enorm beperkte keuze terwijl het seizoen dan aftrapt, in de zomer nog steeds dezelfde tien paar schoenen/laarzen, in september nog steeds. Ik heb er wel afgelopen jaar leren chopper tassen en toerlaarzen gekocht maar sneakers lang niet geslaagd. Tassen e.d. bleef ook beperkt. Handschoenen ook niet voldoende keuze (naar mijn mening veel focus op 'goedkopere merken', lees hoge marge merken. Doorwaaijas afgelopen zomer niet voldoende maten. Ik was op een gegeven moment op zoek naar een kettingslot die in 1,5 en 2m verkrijgbaar is, alsook gecombineerd met een schijfremslot. Met regelmaat binnen gelopen maar nooit de losse betreffende ketting op voorraad. Ja, die gaat komen hoor je dan. Dat hoorde ik ook welke keer met de schoenen. Het was heel veel van een beetje in mijn ogen.

En de webshop was inderdaad vreselijk. Als ze het zelf uit eigen voorraad beheerde was het misschien nog wel te doen maar met de dropship-achtige Polo-voorraad zie je door de bomen het bos niet meer. Eens een roltasje besteld voor op de voorvork, de kwaliteit was echt om te huilen. Ali China kwaliteit voor 10x de prijs. Die heb ik dus ook geretourneerd.

Sneakers, schijfremslot, kettingslot, tanktas, doorwaaijas, handschoenen en extra protectoren elders gekocht. Bij mij heeft Biker Outfit de plek van MotoZoom ingenomen als prettige winkel. Die is alleen niet op loopafstand van huis wat MotoZoom Utrecht wel was.

Ergens wil ik zeggen dat het een gemis is, maar als dat zo zou zijn dan zouden ze nu niet gesloten zijn. En zou ik niet bijna al mijn aankoopbehoefte, na het in eerste instantie echt bij MotoZoom te hebben geprobeerd, toch elders gekocht hebben. En dat is echt niet altijd om de prijs gegaan, want nu moet ik verder reizen (en dat kost ook geld). Online aankopen vervangt een deel maar lang niet alles. Zeker niet als je kwaliteit in de producten zoekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan