Motul TT Assen 86th Edition 26 juni 2016

Winnaar MotoGP 86th Dutch TT Assen

  • Valentino Rossi

    Stemmen: 60 65,2%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 3 3,3%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 18 19,6%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 1 1,1%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 1 1,1%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 1 1,1%
  • Maverick Vinales

    Stemmen: 5 5,4%
  • Pol Espargaro

    Stemmen: 1 1,1%
  • Aleix Espargaro

    Stemmen: 1 1,1%
  • Bradley Smith

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Het ordinaire gedrag os typisch TT. ....in buitenlandse gp's nog nooit ellende meegemaakt. ...zeker Engeland, daar houd een ieder rekening met elkaar. ..super vriendelijk volk .
Zeker nu met de brexit. ....morgen maar het gereserveerd hotel betalen of nog even wachten want de pond zakt lekker :+ *O*
 


full
 
Ondanks het weer en het vallen van Rossi .
Weer een super dag gehad *O*
Maar wat een files onderweg })

Hadden wij geen last van :]
Ik heb je niet gezien bij Tankstation De Panjerd. Was wel laat daar, zo rond 19.00 uur. Hamburgertje gegeten. En weer door.... :]
 
Ik vond het commentaar van de TT weer waardeloos, ze zitten er met drie. Richard van der Made, die dame die ook het Engelse en Duitse commentaar doet en dus Jan de Rooy. Geen een daarvan is echt insider, ik heb niet echt de indruk dat ze op de hoogte zijn van alle ins en outs van de motorsport. Heb het idee dat ze dit er maar een beetje bij doen. Je kunt zeggen wat je wilt over Diederick de Vries maar hij weet in ieder geval wel waar hij het over heeft. Vorig jaar met Kervin Bos was ook goed te doen maar nu is het echt weer knudde, het kan niet zo zijn dat je commetaar geeft alsof je net voor het eerst kennis maakt met de motorsport. Van die drie weet die vrouw er nog het meeste van volgens mij.
 
En dan Jasper Iwema er bij zetten. Als die gast een zin heeft uitgesproken zijn de coureurs al weer een ronde verder. En je kunt sommige namen best verkeerd uitspreken, maar om nou constant OETEL te zeggen...
 
Gisteren voor de eerste keer geweest dus heb geen vergelijking materiaal maar het was wel druk ja op de terugweg. Ik was met me motor en sloot aan in de file vanaf het parkeerterrein met die zonnepanelen. Als je dan rustig met z'n drieën naast elkaar rijdt is het volgens mij goed te doen en zal het best wel opschieten maar er zijn er ook bij die elk gaatje gebruiken om zichzelf er tussen te proppen en ja op dat smalle weggetje kan je nou eenmaal niet met vijf motoren naast elkaar rijden en dan moeten de achterliggende motoren weer stoppen. Op de snelweg zelfs file tussen de auto's door met motoren terwijl de auto's toch echt genoeg ruimte lieten. Joh het was druk maar wat wil je met ruim 100000 mensen op één event.
Stopte bij de eerst volgende tankstation om wat te eten en daar liepen mensen ook te klagen dat het lang duurde om te kunnen tanken. Ik weet het niet hoor maar zoiets zie je toch aankomen???
Zal wel Nederlands zijn: klagen om te klagen :+
Ik weet iig dat ik er volgend jaar weer bij ben (het heeft zeker indruk op me gemaakt) maar ik neem dan wel voor de zekerheid een poncho mee ;)
 
Ik vond het op zich allemaal wel best, dat commentaar - je weet dat ze er wel eens naast zitten, dat het soms klinkt als een begrafenis, etc etc. Ze doen het toch maar en ze vinden het ongetwijfeld tof om te doen. Dus prima.

Waar ik me wel aan ergerde, was dat Marc van der Straten met MarcVDS plots de Nederlandse nationaliteit kreeg, puur door Jack's overwinning. De teameigenaar is super-Belgisch en spreekt niet eens Nederlands volgens mij. Liet het ook bij Franse lofuitingen op het podium.

RW Racing GP staat al jaren bekend als het enige Nederlandse team in de GPs. Rare vergissing om dan te maken.
 
Zaterdag en het grootste deel van zondag een prachtige TT meegemaakt, alhoewel ik ook het idee heb dat het publiek wat meer richting voetbal hooligans aan het opschuiven is. Zaterdag werd vanaf de GT tribune een gele rook'bom' het circuit opgegooid toen Lorenzo in zijn laatste snelle ronde aanremde voor de GT. Echt bizar gedrag. |(

Helaas is op de terugweg toen ik even 'achter een boom' stond mijn vriendin gegrepen door een dronken idioot en betast. Ik kon er helaas niet op tijd bijkomen vooraleer hij de benen nam. :(
Gelukkig niets heel ernstigs gebeurd omdat ze keihard begon te schreeuwen en te krijsen, maar ze is flink geschrokken. Volgend jaar waarschijnlijk wel weer TT (natuurlijk wel), maar de mooie wandeling langs de campingstraat in Witten laten we wel achterwege...

En Jack Miller die wint, Nakagami, en Bendsneijder 9e... top races. Soppe is erg jammer.
 
Die rookbommen moeten ze bij die gasten die ze meenemen steken waar de zon niet schijnt! Wat een irritante grafdingen zijn dat!

Die idioot in de gt heb ik ook gezien, en er stond ook een jongen wat verderop aan de balustrade van de gt met een gele rookunit. Die kreeg bijna (Helaas) een blikje tegen z'n hoofd. Jammer dat die man misgooide, hij kwam wel dichtbij. -O-
 
Jammer dat alle grote evenementen zoveel verkeerschaos veroorzaken. Een paar weken terug in Leeuwarden ( luchtmachtdagen ) ook op 10 km afstand 2 uur in de file gestaan en op de pendelbus gewacht, terwijl we ruim op tijd waren -O-

Zaterdag met de trein vanuit Den Haag naar de Assen en van daaruit de pendelbus. Het is dat er vanaf mijn woning in Den Haag nog nauwelijks OV naar het station gaat om 5:00 dus reken ik dat niet mee. Vanaf Den Haag CS naar TT circuit met het OV 3 uur .. dat is beter dan wat ik hierboven lees bij veel autorijders.
 
Helaas is op de terugweg toen ik even 'achter een boom' stond mijn vriendin gegrepen door een dronken idioot en betast. Ik kon er helaas niet op tijd bijkomen vooraleer hij de benen nam. :(
Gelukkig niets heel ernstigs gebeurd omdat ze keihard begon te schreeuwen en te krijsen, maar ze is flink geschrokken.
Pff, gatverdamme! Ik ben een vechtbaas van niks, maar krijg hier toch spontaan gebalde vuisten van... :(

Da's wel de druppel, volgend jaar weer. Poging 4 voor een toffe TT. Ik ben eigenwijzer dan de regen! :+
 
Gisteren voor de eerste keer geweest dus heb geen vergelijking materiaal maar het was wel druk ja op de terugweg. Ik was met me motor en sloot aan in de file vanaf het parkeerterrein met die zonnepanelen. Als je dan rustig met z'n drieën naast elkaar rijdt is het volgens mij goed te doen en zal het best wel opschieten maar er zijn er ook bij die elk gaatje gebruiken om zichzelf er tussen te proppen en ja op dat smalle weggetje kan je nou eenmaal niet met vijf motoren naast elkaar rijden en dan moeten de achterliggende motoren weer stoppen. Op de snelweg zelfs file tussen de auto's door met motoren terwijl de auto's toch echt genoeg ruimte lieten. Joh het was druk maar wat wil je met ruim 100000 mensen op één event.
Stopte bij de eerst volgende tankstation om wat te eten en daar liepen mensen ook te klagen dat het lang duurde om te kunnen tanken. Ik weet het niet hoor maar zoiets zie je toch aankomen???
Zal wel Nederlands zijn: klagen om te klagen :+
Ik weet iig dat ik er volgend jaar weer bij ben (het heeft zeker indruk op me gemaakt) maar ik neem dan wel voor de zekerheid een poncho mee ;)

Daarom stoppen wij op de heenweg altijd 1x extra, zodat we met 3/4 volle tank weer terug ri huis kunnen :Y

Zo'n beetje de eerste 3 tankstations op de A28 zijn gewoon vol.

Wel hulde voor de eigenaren die mensen bij de pompen hadden staan met mobiele pin apparaten. Werd voor je getankt, passie er overheen halen (contactloos betalen) en de volgende kon tanken :Y Ideaal.
 
Die hebben zich dus wel goed voorbereid.
Ik vertrek altijd met volle tank,goed voor 400km ca. dus die ellende ontloop ik.
 
We moesten er om 6.40 uur zijn, dus om 5 uur vanuit Zwolle vertrokken.
Opvallend rustig onderweg, bij het tankstation voor Beilen stonden welgeteld 4 motoren...
Afgelopen nacht heerlijk geslapen in het medisch centrum op het circuit, (De Dorna wil dat er na een GP nog 24 uur bezetting is in het MC) en vandaag nog een dienstje gedaan.
Eind van de middag rustig naar huis gereden.
Ik kijk terug op een fijne TT, met gelukkig geen echt ernstige incidenten op de baan.
Volgend jaar weer? Graag!
 
Ik lees wel dat mensen graag op de tribune zitten.. maar vraag me af of dat wel zo veel beter is. Je hebt dan wel minder last van zatlappen, maar zaterdag op de tribune was ook neit alles. Je kan je tas bijna niet kwijt, is het warm zit je nog met je jas waar je nergens heen kan. Al die mensen die om het kwartier langs je heen moeten om bier te halen. mwa, ik blijf wel op het talud.
 
Er zitten in het seizoen heel veel races die je thuis kijkt, dit ene weekend dicht bij huis wil ik echt niet missen in real life !
 
Moet even de automobilisten complimenteren met de ruimte geven aan motoren tijdens de files. :}
Hoewel er sommige nederlandse en ook buitenlandse motorrijders niet erg netjes daar mee om gingen. Zoals vluchtstrookgedrag en laverend elk gaatje benutten is geen goede reclame. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan