Mp3 300 of 400cc? Kwaaltjes..?

HEJ

Rookie
9 mrt 2023
1
0
Hallo collega's vraagje, ben wat rond aan het kijken voor een Mp3 300 of 400cc met autorijbewijs. Mijn vraag is moet ik bepaalde uitvoeringen vermijden ivm met kwaaltjes of bepaalde bouwjaren etc.. of zijn ze allemaal hetzelfde kwa kwaaltjes.. ben me op een 400cc aan het richten 2010 model zoiets...
En waar op te letten als ik er 1 ga aanschaffen, hoe Controleer je bv of het balhoofd goed is? Heb 2x op zo een fiets gereden maar geen expert.

Hoor graag van jullie..
 
Koop m bij n goede dealer.
Een MP3 is veel duurder in onderhoud dan een gewone scoot.

Bij 10.000 km vaak de balhoofd lagers versleten en dan rij je als n natte krant.
Dan lijkt t alsof de voorkant los zit.
Vervangen is meteen €450+ (paar jaar geleden) want kost veel tijd.

Als je n motorrijbewijs zou hebben, zou ik t afraden, want duurder in aanschaf en stuk duurder in onderhoud.
Ook zijn ze zwaar, gelukkig kan je m vastzetten op de wielen

Kocht er eentje bij Arjan Brouwer in Nijkerk...wat n drama zeg.
Binnen no time dus balhoofd lagers en dat is veel werk.
Later nog n ander geintje €700.

Koop m bij n goede dealer met garantie want anders kost t je serieus geld.

Door t forse gewicht is n 300 tam, behalve als t n yourban is.
Die is kleiner, lichter en vond ik fijn rijden.

De gewone MP3 400 is zwaar maar met een malossi n stuk feller en vlotter en fijner te rijden.

Mijn Aprilia SR300 met malossi was stuk sneller dan een standaard MP400, maar met malossi trok die mij er totaal uit.

De yourban reed eigenlijk precies als mijn scoot die 2 wielen had.
Zo'n 400 rijdt heel anders, logger.
Daarmee voel je meteen dat je 2 voorwielen hebt
 
Laatst bewerkt:
piaggio_mp3_yourban_09.jpg


Is kleiner lichter en ik voelde nauwelijks verschil met mijn "gewone" scoot
 
bangmakerij van de balhoofdlagers die gaan net als bij een motor gewoon ongeveer 40 tot 60.000km mee het heeft meer te maken wat je en hoe je rijdt klap je volgas over drempels of rijdt je alleen maar snelweg zijn ze eerder kapot

Bij normaal goed onderhoud zijn de blokken bullet proof er rijden mp3's rond met 150.000km of meer

Advies koop bij een vertrouwd adres laat "Tradings" links liggen betaal je iets meer maar je krijgt er wel garantie bij zonder het er bij te moeten kopen ik zeg dan, dan is de verkoper niet zeker van zijn product als je het er bij moet kopen
 
bangmakerij van de balhoofdlagers die gaan net als bij een motor gewoon ongeveer 40 tot 60.000km mee het heeft meer te maken wat je en hoe je rijdt klap je volgas over drempels of rijdt je alleen maar snelweg zijn ze eerder kapot

Bij normaal goed onderhoud zijn de blokken bullet proof er rijden mp3's rond met 150.000km of meer

Advies koop bij een vertrouwd adres laat "Tradings" links liggen betaal je iets meer maar je krijgt er wel garantie bij zonder het er bij te moeten kopen ik zeg dan, dan is de verkoper niet zeker van zijn product als je het er bij moet kopen
volgens mij hebben vooral die oude type modellen last van zuiger problemen kwa zuigerveren die nog wel is kapot willen gaan, nieuwe types niet echt volgens mij
 
Laat "Tradings" links liggen....

Bedoel je daar Tradings in het algemeen mee of (ook) Arjen Brouwer Tradings uit Putten. Ik dacht dat dat wel een gespecialiseerd en goed adres is. (ik vraag dit voor mijn vader)
 
Die Arjan Brouwer putten moet je serieus mijden als de pest!!!

Ik kocht daar de MP3 voor mn ex...1 drama.
Binnen no time balhoofd lagers naar de klote, daarna nieuwe snaar rollen, daarna n onderdeel voorvork, toen brak kabel achterrem (dat heb ik in 36 jaar motorrijden nog nooit meegemaakt.

Overal andere boutjes moertjes door elkaar gebruikt...om te janken.

We zagen al n aanhanger met 3 Franse MP3 s die er gewoon schots en scheef opstonden, uitgeladen worden.
Kompleet afgereden, krijgen nieuwe kappenset en kenteken klaar.

Zijn zoon zit volgens mij in Nijkerk maar daar weet ik niks van.

Woon je daar in de buurt?
Ga dan naar euro-motor in Hoevelaken!
Dan kan je met gerust hart 2de hands kopen.
 
luyten in groningen is een dealer of anders maksor in olst die heeft er momenteel 2 te koop

de rest zit allemaal stukken zuiderlijker voor jou Veda Ede Euro-motor Hoevelaken, Tensen s'gravezande, Roke mijdrecht, tilburg zit de Q uadro importeur
 
In Olst.
Wij hebben hier in Oost-Vlaanderen een stad met de naam Aalst.
Maar de lokale bevolking noemt haar stad "Olsjt", of fonetisch misschien nog beter "Oilsjt".
 
Dan moet je bij een dealer zijn, dan is luijten in groningen het dichts bij
brouwer is geen dealer die verkoopt wel nieuwe maar die zijn niet geregistreerd bij Piaggio benelux dus geen garantie in Nederland zijn ze vrij strikt in met een nederlands kenteken als jij een fransman bent met een in Frankrijk geregistreerd voertuig is het anders
 
Marcelv nieuwere types met gietijzeren Cilinder hebben er iets minder last van dat klopt enigzins maar de 530 heeft weer een alluminium Cilinder met stalen bus, en dat in combi met een te open uitlaat gaat weer het zelfde probleem opleveren
 
Die Arjan Brouwer putten moet je serieus mijden als de pest!!!

Ik kocht daar de MP3 voor mn ex...1 drama.
Binnen no time balhoofd lagers naar de klote, daarna nieuwe snaar rollen, daarna n onderdeel voorvork, toen brak kabel achterrem (dat heb ik in 36 jaar motorrijden nog nooit meegemaakt.

Overal andere boutjes moertjes door elkaar gebruikt...om te janken.

We zagen al n aanhanger met 3 Franse MP3 s die er gewoon schots en scheef opstonden, uitgeladen worden.
Kompleet afgereden, krijgen nieuwe kappenset en kenteken klaar.

Zijn zoon zit volgens mij in Nijkerk maar daar weet ik niks van.

Woon je daar in de buurt?
Ga dan naar euro-motor in Hoevelaken!
Dan kan je met gerust hart 2de hands kopen.

Ik heb mijn MP3 destijds ook bij Euro - Motor in Hoevelaken gekocht ( en daar ook weer verkocht ), zeer goede ervaringen mee !!
 
Die Arjan Brouwer putten moet je serieus mijden als de pest!!!

Ik kocht daar de MP3 voor mn ex...1 drama.
Binnen no time balhoofd lagers naar de klote, daarna nieuwe snaar rollen, daarna n onderdeel voorvork, toen brak kabel achterrem (dat heb ik in 36 jaar motorrijden nog nooit meegemaakt.

Overal andere boutjes moertjes door elkaar gebruikt...om te janken.

We zagen al n aanhanger met 3 Franse MP3 s die er gewoon schots en scheef opstonden, uitgeladen worden.
Kompleet afgereden, krijgen nieuwe kappenset en kenteken klaar.

Zijn zoon zit volgens mij in Nijkerk maar daar weet ik niks van.

Woon je daar in de buurt?
Ga dan naar euro-motor in Hoevelaken!
Dan kan je met gerust hart 2de hands kopen.
heb de mijne ook van daar, moet zeggen wel wat dingetjes mee gehad maar altijd netjes opgelost als er wat mis was
 
Marcelv nieuwere types met gietijzeren Cilinder hebben er iets minder last van dat klopt enigzins maar de 530 heeft weer een alluminium Cilinder met stalen bus, en dat in combi met een te open uitlaat gaat weer het zelfde probleem opleveren
als dat een bekend probleem was waarom zouden ze zoiets dan weer zo inelkaar zetten wat weer zou resulteren in kapote zuigerveren
 
bangmakerij van de balhoofdlagers die gaan net als bij een motor gewoon ongeveer 40 tot 60.000km mee het heeft meer te maken wat je en hoe je rijdt klap je volgas over drempels of rijdt je alleen maar snelweg zijn ze eerder kapot

Bij normaal goed onderhoud zijn de blokken bullet proof er rijden mp3's rond met 150.000km of meer

Advies koop bij een vertrouwd adres laat "Tradings" links liggen betaal je iets meer maar je krijgt er wel garantie bij zonder het er bij te moeten kopen ik zeg dan, dan is de verkoper niet zeker van zijn product als je het er bij moet kopen
Goedemorgen,

Ik ben ook druk zoekende naar een MP3 en heb al gehoord van een grote Mp3 handelaar dat meer dan 80% import is. Dan weet je nooit wat er met de Mp3 gebeurt is qua service voordat hij in Nederland kwam. Ik heb een auto in te ruilen bij aankoop van een Mp3, bij een handelaar krijg is echt veel geld voor een autootje uit 2005 bij aankoop van een Mp3 van 6000,- Dus de Nederlandse Mp3 occasions zijn dun gezaaid en een stuk duurder.
 
Er zijn ook goede import voertuigen hoor zelfs Piaggio Dealers halen 2de hands van buiten NL om aan de vraag te voldoen maar daar krijg je gewoon garantie bij, zo als het wettelijk hoort als je op Mp kijkt dan zie je ze voorbij komen dat je Garantie er bij moet kopen of 3 a 6 maanden krijgt wettelijk moet je als bedrijf 1 jaar garantie geven op een voertuig slijtage gevoelige onderdelen uitgesloten dit heeft er ook voor gezorgt dat de prijzen de lucht in gegaan zijn voor 2de hands voertuigen
 
als er onder de garantie periode die zuigerveren kapot gaan, dan ben je als fabrikant alsnog de lul
eh nee fabrikant niet maar als dealer zijnde setje zuiger en cilinder met pakkingen is inkoop 100.- voor een dealer bij gerantie krijgt die deze van de fabrikant de uren zijn voor de dealer
 
Terug
Bovenaan Onderaan