MP3 doet motor doet het niet meer

Magicdirk

Rookie
21 feb 2021
2
3
Stiens
Ik heb een MP3 400 lt uit 2011 nu bijna 2 jaar en veel plezier van gehad. Na ruim 24000km in mijn bezit doet hij niets meer. Als rijdend gaf hij de geest. Wat ik heb gecontroleerd is het volgende. Brandstof wordt ingespoten. Bougie vonkt prima. Bij het verwijderen van het lucht filter zat daar olie in en bij het proberen te starten komen er rook pluimpjes uit het carter. Wie kan mij vertellen wat ik hier aan moet doen?
 
Als je niet weet waar je het moet zoeken is het misschien verstandig om hem naar een motormannetje te brengen? Wat heb je in die 2j/24000km aan onderhoud uit laten voeren? LT is toch de variant die je zonder motorrijbewijs mag rijden?
 
Die MP3 blokken staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid, en problemen met het olieverbruik. Zal het oliepijl checken, en de olie zelf er ook uit tappen om te kijken hoe die eruit ziet. Ken genoeg mensen die al met hun tweede of zelfs derde blok rijden...
 
Jeetje wat ben ik lui geweest veel reacties gekregen en niet gereageerd. Olie was er voldoende onderhoud heeft hij ook gehad bij de dealer daarna zelf gedaan. Echter vanuit de dealer heeft het luchtfilter niet goed gezeten met als gevolg dat ellende van buiten af zijn sporen in de cilinder wand heeft achter gelaten. Zuiger en cilinder zijn uit gesleten met als gevolg zuigerveren gebroken en diepe groeven in cilinderwand restanten zijn de kop in geslagen. kortom einde verhaal. Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en materiaal besteld. Hopelijk krijgen we weer wat leven in de MP3 anders snel voor een motor rijbewijs. MP3 wordt niet gezien als echte motor maar het plezier van motorrijden heeft me wel gegrepen,

Bedankt voor de vele reacties en mocht mijn MP3 weer rijdende komen zal ik het jullie laten weten.
 
Jeetje wat ben ik lui geweest veel reacties gekregen en niet gereageerd. Olie was er voldoende onderhoud heeft hij ook gehad bij de dealer daarna zelf gedaan. Echter vanuit de dealer heeft het luchtfilter niet goed gezeten met als gevolg dat ellende van buiten af zijn sporen in de cilinder wand heeft achter gelaten. Zuiger en cilinder zijn uit gesleten met als gevolg zuigerveren gebroken en diepe groeven in cilinderwand restanten zijn de kop in geslagen. kortom einde verhaal. Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en materiaal besteld. Hopelijk krijgen we weer wat leven in de MP3 anders snel voor een motor rijbewijs. MP3 wordt niet gezien als echte motor maar het plezier van motorrijden heeft me wel gegrepen,

Bedankt voor de vele reacties en mocht mijn MP3 weer rijdende komen zal ik het jullie laten weten.
Succes met de reparatie en het sleutelen !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan