Mp3 luisteren op de motor?

Gsx600

MF veteraan
30 aug 2009
1.883
0
Oss
Hallo met zijn allen,

Vraagje,ik rijd meestal behoorlijke afstanden en dan heb ik af en toe dat ik muziek mis,
Nu kan ik wel een mp3 speler opzetten maar weet niet of dit wel verstandig is,

Ivm veiligheid enz?

Wat raden jullie aan hierover.?

Gr
 
Als je normaal kunt rijden in de auto met muziek aan kun je dit vast ook wel op de motor. Mijn pa heeft dat wel vaker aanstaan en die heb ik nog nooit horen klagen.
 
In de auto wordt mijn rechtervoet zwaarder met goeie muziek, heel gek.

Op de motor krijg ik polsschokken zonder muziek.

maakt voor mij niet uit ;)
 
Ik heb het zelf 1 keer gedaan, muziek is prima te horen maar ik vond het raar rijden kon me niet echt concentreren op het verkeer zoals ik dat normaal doe, misch is het gewenning.

gr danny
 
Kijk ook hier is: Soorten muziek oordopjes voor in de helm.

Ook vandaag gestart.

Tevens hoor je van de muziek geen zak meer als je 100+ gaat.
Setje in ear oordoppen halen. Nergens last van. Als ik wat langere afstanden rij druk ik ook vaak even m'n iPodje in. Moet ie overigens niet met kmtje of 100 uit je zak vallen, krijg je dit :X

full


Werkt overigens nog prima :P
 
Ik vind persoonlijk motorrijden mooi omdat het 'puur' is. Ik kan er even geen ander woord voor vinden. Geen afleidingen en geen gelul, alleen jij, je motor en de weg. :]

Kan me voorstellen als je iedere dag een lang stuk snelweg moet rijden dat je graag naar een muziekje luistert. Dan weet ik nog wel een leuk liedje. Het gaat over iemand die 'in the middle of nowhere' zonder benzine komt te staan. ;)

 
Ik was er eens nieuwschierig naar en heb het ook eens geprobeert.
Bij mijn Suomy helm moet ik het volume vrij hard zetten om het goed te kunnen horen met windruis en het motor geluid.
Sta je stil bij het stoplicht is het geluid net wat te hard in de oren.

En als je eens een tering nummer krijgt kan je het niet zo snel 'doorspoelen"
Ik vind muziek op de motor helemaal niks,dus ik rij lekker zonder muziek maar wel met gehoor-bescherming-dopjes voor het windruisen.
 
Kijk ook hier is: Soorten muziek oordopjes voor in de helm.

Ook vandaag gestart.

Tevens hoor je van de muziek geen zak meer als je 100+ gaat.

Ik hoor zelf bij 275 mijn muziek nog prima (bij de vorige motor dan, intrudertje is niet zo rap)... Ligt gewoon aan de dopjes, in ear dopjes kopen bij de kijkshop voor 9,95, doen het al 1,5 jaar zonder problemen, en nu met mijn open helm hoor ik alle prima..

Rij trouwens bijna altijd met muziek.. Het is of alleen maar wind horen of muziek dusja, wat wil je liever, veilig is het beide niet :+
 
Setje in ear oordoppen halen. Nergens last van. Als ik wat langere afstanden rij druk ik ook vaak even m'n iPodje in. Moet ie overigens niet met kmtje of 100 uit je zak vallen, krijg je dit :X

[afbeelding]

Werkt overigens nog prima :P

Was al gezegd dus... Idd alleen opletten dat als je met 110 rond het klaverblaadje knalt en je je iphone tevoorschijnt tovert om een nummer te wisselen je hem niet laat vallen, dat krast zo... :P
 
Ik heb altijd mijn iPodje in, met Senneiser in-ears.. goed geluid zelfs bij 240 km/u

In de stad gaat ie meestal zachter of uit, je blijft sirenes en verkeer ed gewoon goed horen.
iPod in de binnenzak, de remote op het stuur:

2rpuww8.jpg


deze Monster iEZclick is waterdicht, op te tast te bedienen.
nadeel: soms moet je wel es een paar keer drukken voordat ie reageerd.
 
zijn al tientallen topics over. waarom zoek je niet ff.

beste is om die in ear plugs te kopen.
verder moet je misschien wat meer om je heen kijken.
Als ik alleen rij heb ik altijd m'n mp3 speler mee.
 
Je vraagt of het verstandig is. Tja, ik denk dat je dat zelf moet ervaren. Ik ben meer van het soort dat denkt: muziek terwijl u werkt in de supermarkt, arbeidsvitaminen tijdens het werk, nu ff niet, dank u. Heerlijk alleen het geruis van mijn motor en de rijwind. Als ik muziek wil luisteren, doe ik dat thuis wel. Daarbij houdt je zo ook nog enigszins contact met je omgeving en je hebt alle zintuigen hard nodig terwijl je motorrijdt. Daarbij leidt de muziek me af, tijdens het rijden, maar dat is allemaal heel persoonlijk.

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd mijn iPodje in, met Senneiser in-ears.. goed geluid zelfs bij 240 km/u

In de stad gaat ie meestal zachter of uit, je blijft sirenes en verkeer ed gewoon goed horen.
iPod in de binnenzak, de remote op het stuur:

[afbeelding]

deze Monster iEZclick is waterdicht, op te tast te bedienen.
nadeel: soms moet je wel es een paar keer drukken voordat ie reageerd.

is dit een universeel bluetooth apparaat wat zo overal aan gekoppeld kan worden?

heb namelijk altijd de muziek op de xperia (telefoon) en dan wil ik em ook wel eens doordrukken.
 
Ik gebruik hem enkel als ik alleen op reis ben met de motor.

Voor alledaags gebruik vind ik het te gevaarlijk. Maar als je 300-400 km toert ergens in een godvergeten gat is het geweldig :)
 
Er gaat niets boven het gezang van mijn motor tijdens het rijden. :Z
Zeker i.v.m veiligheid luister ik geen muziek (meer) tijdens het rijden ik ben ooit eens bijna plat gereden (in koekblik) door een brandweerwagen die ik niet hoorde aankomen op een kruispunt en die ik in de achteruitkijkspiegel rakelings achterlangs zag schieten.
Als hij me geraakt had was het over geweest want hij reed minstens 80 km op dat moment , En ja de muziek stond ook achterlijk hard in de auto O-)
Danny :W :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan