MP3 o.i.d onder de helm.

mp3 onder de helm

  • ja, maar niet te hard

    Stemmen: 46 70,8%
  • nee, onverantwoord

    Stemmen: 19 29,2%

  • Totaal aantal stemmers
    65
Ik rijd ook altijd met mp3 speler aan, niet te hard, hoor nog vrijwel al m'n omgeving geluid maar irritante geluidjes hoor ik toch wel minder.
Heb volgens mij gewoon goedkope oordopjes die erbij zaten (niet van die schuimdingen) maar zitten altijd goed *D
 
ik heb sinds kort een philips gogear mp3speler. de oordopies die daar bij zitten blijven met het opzetten van je helm 9 van de 10 keer goed zitten en blijven zo dan ook de hele rit lekker/goed zitten.

en ja ik rijd dus ook met muziek op op de motor.

en dat gezijk van "ik wil naar mijn demper luisteren"... nou die komt er met een beetje polsbeweging wel boven uit hoor wees maar niet bang MOEHAHA :]
 
Dat ik naar m'n vakantie adres toe ging had ik m'n ipod ingeplugd... Heerlijke tijd killer, zonder erging in te hebben was ik er zo :Y .
 
Het allerleukste van muziek in je helm is nog wel dat je lekker mee kan bleren zonder dat iemand je hoort (bij hogere snelheden met vizier dicht dan he).
 
stupid.gif
 
Het allerleukste van muziek in je helm is nog wel dat je lekker mee kan bleren zonder dat iemand je hoort (bij hogere snelheden met vizier dicht dan he).

Ik herinner me dat ik in blik in een file stond toen er op de radio ineens een vet nummer van K's Choice kwam. Ik knal die radio open, meezingen, mee head-bangen... was totaal de omgeving van me vergeten!!

Het nummer was afgelopen, radio weer normaal... kijk weer om me heen en zien in de auto links van me twee meiden over de rond rollen van het lachen :o :z |(
 
Dat ik naar m'n vakantie adres toe ging had ik m'n ipod ingeplugd... Heerlijke tijd killer, zonder erging in te hebben was ik er zo :Y .

Tja, genieten, moet je alleen niet je borstzakje open laten staan met een stortbui, de nano kon er in ieder geval niet tegen. (lag helemaal onderwater) ;)

(whatever, er komt binnenkort weer wat nieuws uit, dus dat kwam niet eens zo heel slecht uit) ;)
 
deze: http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/500830

Als je er geen muziek op afspeelt dempen ze net zo goed als die siliconen alpine dingen.. en als je d'r wel muziek op afspeelt (of whatever je ding is)..
klinken ze geweldig..
Vind trouwens rijden met muziekje op wel prettig.. dwingt je nog beter te kijken en ik word niet afgeleid door allerlei gedachten.. .. maar voor eenieder geldt iets anders :-)

Ik heb die ook, werken super, dempen omgevingsgeluid, en je kan de muziek heel zacht zetten, dus een claxonnerende auto oid hoor ik nog wel, de meeste omgevingsgeluiden gaan vrloren door m'n uitlaat (Akra evo full system met carbon einddemper :D)
 
In de BMW-Nieuwsbrief:
(nog geen prijs gezien... O-) )

Lijkt me leuk in combinatie met bijvoorbeeld een MP3-telefoon (met Bluetooth dus)

WCS-1
Draadloos Communicatie Systeem

Het BMW Motorrad WCS-1 systeem (Wireless Communication System 1) is een draadloos en motor-onafhankelijk intercomsysteem, gebaseerd op Bluetooth technologie. Het systeem is volledig geïntegreerd in de Systeemhelm 5 en zonder verdere onderdelen of benodigdheden te gebruiken als intercom tussen rijder en passagier. Alle benodigde onderdelen zoals microfoon, luidspreker, elektronica en batterijen zijn onzichtbaar in de helm gemonteerd. De bediening vindt middels een zelfklevend folie-toetsenbord op de linker-zijkant van de helm plaats en door middel van de Array-microfoons met digitale signaal processor wordt een zeer werkzame onderdrukking van geruis en omgevingsgeluid bereikt.
De geruisonderdrukking is zo goed dat zelfs bij snelheden boven de 150 km/h – afhankelijk van het type motorfiets – nog goede communicatie mogelijk is.

De belangrijkste kenmerken op een rijtje:

* Draadloze communicatie tussen twee helmen voor rijder en passagier met een bereik tot 10 meter.

* Draadloze communicatie tussen een helm en een Bluetooth GSM (werkt niet met alle GSM's)

* Twee rond het voorhoofd ingebouwde hoogwaardige microfoons (Array-microfoons) met automatische geruisonderdrukking.

* Functioneert ook met geopend kinstuk en in de jethelm-variant.

* Werkt tot boven 150km/h, afhankelijk van het motormodel (in verband met de stroomlijn en de luchtstroom tegen de helm).

* Bediening via drie knoppen (opgenomen in een folie-toetsenbord) aan de linkerkant van de helm.

* Alle componenten zijn compleet geïntegreerd in de helm, gewicht ca. 180 gram.

full
 
In de BMW-Nieuwsbrief:
(nog geen prijs gezien... O-) )

Lijkt me leuk in combinatie met bijvoorbeeld een MP3-telefoon (met Bluetooth dus)

WCS-1
Draadloos Communicatie Systeem

Het BMW Motorrad WCS-1 systeem (Wireless Communication System 1) is een draadloos en motor-onafhankelijk intercomsysteem, gebaseerd op Bluetooth technologie. Het systeem is volledig geïntegreerd in de Systeemhelm 5 en zonder verdere onderdelen of benodigdheden te gebruiken als intercom tussen rijder en passagier. Alle benodigde onderdelen zoals microfoon, luidspreker, elektronica en batterijen zijn onzichtbaar in de helm gemonteerd. De bediening vindt middels een zelfklevend folie-toetsenbord op de linker-zijkant van de helm plaats en door middel van de Array-microfoons met digitale signaal processor wordt een zeer werkzame onderdrukking van geruis en omgevingsgeluid bereikt.
De geruisonderdrukking is zo goed dat zelfs bij snelheden boven de 150 km/h – afhankelijk van het type motorfiets – nog goede communicatie mogelijk is.

De belangrijkste kenmerken op een rijtje:

* Draadloze communicatie tussen twee helmen voor rijder en passagier met een bereik tot 10 meter.

* Draadloze communicatie tussen een helm en een Bluetooth GSM (werkt niet met alle GSM's)

* Twee rond het voorhoofd ingebouwde hoogwaardige microfoons (Array-microfoons) met automatische geruisonderdrukking.

* Functioneert ook met geopend kinstuk en in de jethelm-variant.

* Werkt tot boven 150km/h, afhankelijk van het motormodel (in verband met de stroomlijn en de luchtstroom tegen de helm).

* Bediening via drie knoppen (opgenomen in een folie-toetsenbord) aan de linkerkant van de helm.

* Alle componenten zijn compleet geïntegreerd in de helm, gewicht ca. 180 gram.

(Afbeelding)
ziet er gelikt uit :}

dus als ik het goed begrijp zitten die knoppen aan de buitenkant van je helm?
wordt nog zoeken met dikke winterhandschoennen :Y

zondag overigens naar Zaandam... zal dan mijn MP3 eens proberen mee te nemen :)
 
ziet er gelikt uit :}

dus als ik het goed begrijp zitten die knoppen aan de buitenkant van je helm?
wordt nog zoeken met dikke winterhandschoennen :Y

zondag overigens naar Zaandam... zal dan mijn MP3 eens proberen mee te nemen :)


Neem aan dat de knoppen OF iets bol zijn, OF juist hol,
zodat je ze wel terug kunt vinden.
Eerst oefenen met zomerhandschoenen,
Daarna vindt je ze op het gevoel wel. Denk ik...

Edit:
Met een beetje google kom ik tegen:
http://www.bertduursma-bmw.nl/pages/sub_bmw_news/news.htm#

Een nieuwsbrief uit 2005 :?

Maar ook andere links naar recentere berichten...

Plaatje van de losse set:
draadloos1.jpg


Waarbij BMW duidelijk wil vermelden dat het niet in andere helmen gemonteerd
kan worden.
Ik vraag me af waarom dat niet zou kunnen...
 
Laatst bewerkt:
hallo iedereen

weet er iemand of het wcs-1 systeem op een gps tomtom one werkt er staat bleutooch op de gps
maar ik weet niet of het wcs-1 systeem de gps erkent
heeft hier iemand weet van
groetjes flokkie1 :9
 
GPS is niet zo van belang, bluetooth wel. Beide hebben dit dus je zou de een met de andere moeten kunnen verbinden.
 
Laatst bewerkt:
In de nieuwste MotoPlus staat een test van die Bluetooth helmen, zijn ze niet echt heel enthousiast over. Dure grap ook :X
 
Hey OMA !!!!


Krijg je ervan als je de zoekfunctie gebruikt.



Ik ben op zoek naar iets dat ik kan bevestigen op mijn oordopjes zodat ze beter blijven zitten. Mijn oren zijn schijnbaar iets te groot voor de standaard maat oordopjes.

Het probleem is namelijk dat het een oordopje is voor me werk en die heeft een speciale portofoon plug, het is dus niet zo simpel om gewoon andere oordopjes te kopen.

Even voor de beeldvorming....

Ik probeer dus van dit:

319x358_earphone2.jpg


Dit te maken:

store_14648_254.jpg



Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan bestellen dat je er zeg maar zo op kunt klikken ???


ps. Ik had vroeger kleine rubberen opzetstukjes die een beetje de vorm van je oor volgden. Deze waren dan in plaats van de oude schuimpjes op het oordopje te plaatsen. Als iemand weet waar ik zoiets kan halen hoor ik het ook graag...

Gr.
 
op de snelweg valt het wel mee, je hoort toch geen flikker als het goed is (behalve bzzzzzzzzzzzz) maar in de stad, zou ik het niet doen!
 
op de snelweg valt het wel mee, je hoort toch geen flikker als het goed is (behalve bzzzzzzzzzzzz) maar in de stad, zou ik het niet doen!


ja algemene reacties op het topic mag natuurlijk altijd, ik ben echter op zoek naar een antwoord op mij vraag. Ik moet het wel gebruiken ivm werk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan