MP3 o.i.d onder de helm.

mp3 onder de helm

  • ja, maar niet te hard

    Stemmen: 46 70,8%
  • nee, onverantwoord

    Stemmen: 19 29,2%

  • Totaal aantal stemmers
    65

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Gistermiddag viel bij ons de consumentengids door de brievenbus..stond een artikel in over koptelefoons en mp3's etc.

er stond ook het volgende in '' wij raden u af om uw mp3 tijdens het rijden in uw auto op te zetten''

zijn er mensen die mp3 luisteren tijdens het motorrijden..

zo ja.. welke muziek luister je dan? harde muziek of rustgevende/kalme muziek?
welke oordopjes gebruik je? plug-inns of gewone dopjes en heb je hem hard staan?

volgens mij kan het makkelijk onder de helm.. zolang je hem maar niet te hard hebt staan... je luistert toch immers ook autoradio?

alvast bedankt,

groet!
 
ik luister op lange snelweg afstanden wel naar me mp3 spelertje hoor :)
al ik dat ding op z'n hardst zet dan kan ik t met 120 nog redelijk..bij 130 wordt t lastiger, dan is t handig dat ik de nummers ken :P

dus als ik mp3's luister onderweg dan is de kans groter dat ik me rbw hou aangezien ik dan toch alleen maar 120-130 rij ipv 150-180 :+

ik gebruik trouwens gewoon de oordopjes van me telefoon (das namelijk me mp3 speler)


ik heb ooit ook nog die bluetooth headset gekocht van scala rider.

helemaal netjes in me helm gezet enzo..belle ging super, alleen de mp3's speelde de headset niet af :? heb dus toen maar die BT headset weer terug gebracht want om nou zoveel geld uit te geven om aleen maar te kunne belle onderweg :X
 
lange afstanden minidisc speler , heerlijk en dan hard rock natuurlijk ,moet wel wakker blijven
 
luisteren naar een radio is toch anders als naar een mp3 speler. die dingen zitten direkt in je oor en sluiten je gehoor gedeeltelijk af van omgevingsgeluid.
heb een aantal jaar geleden bij een onbewaakte spoorwegovergang (wel licht en geluid, maar geen slagbomen) in nootdorp een jongen op een fiets met een walkman op , zo voor m'n ogen onder een trein zien rijden. hij hoorde de bellen van de overgang kennelijk niet.


:N :N :N niet doen...levens gevaarlijk
 
luisteren naar een radio is toch anders als naar een mp3 speler. die dingen zitten direkt in je oor en sluiten je gehoor gedeeltelijk af van omgevingsgeluid.
heb een aantal jaar geleden bij een onbewaakte spoorwegovergang (wel licht en geluid, maar geen slagbomen) in nootdorp een jongen op een fiets met een walkman op , zo voor m'n ogen onder een trein zien rijden. hij hoorde de bellen van de overgang kennelijk niet.


:N :N :N niet doen...levens gevaarlijk


:^
 
ik weet niet, ik luister het ook vaak onder mn helm hoor. Gewoon best hard, en allerlei soorten muziek. Je merkt dan soms wel wat ovoor invloeden verschillende soorten muziek hebben :P Ik vind het niet gevaarlijk, mits je gewoon goed oplet, zo heel veel minder hoor je niet eens..
 
Ik mis geen muziek tijdens het motorrijden, en vind het niet passen ook. :N
Op de motor ben je een piloot die zich niet af moet laten leiden.
Je moet zo veel meer opletten dan met de auto. O-)

En een klaverbladje rijden met ondertussen Born to be wild op. _O-
 
deze: http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/500830

Als je er geen muziek op afspeelt dempen ze net zo goed als die siliconen alpine dingen.. en als je d'r wel muziek op afspeelt (of whatever je ding is)..
klinken ze geweldig..
Vind trouwens rijden met muziekje op wel prettig.. dwingt je nog beter te kijken en ik word niet afgeleid door allerlei gedachten.. .. maar voor eenieder geldt iets anders :-)
 
Ik mis geen muziek tijdens het motorrijden, en vind het niet passen ook. :N
Op de motor ben je een piloot die zich niet af moet laten leiden.
Je moet zo veel meer opletten dan met de auto. O-)

En een klaverbladje rijden met ondertussen Born to be wild op. _O-
:^ Geen muziek tijdens het rijden.

Dat automobilisten zich nou laten afleiden ok, maar motorrijders moeten juist daarom opletten. En vaak rijd je ook wat sportiever en moet je dus zowieso alle aandacht erbij houden. Maarja, ik ben maar een man die één ding tegelijk kan. Dus misschien ligt het aan mij, luister ook graag naar m'n uitlaat. :Y
 
luisteren naar een radio is toch anders als naar een mp3 speler. die dingen zitten direkt in je oor en sluiten je gehoor gedeeltelijk af van omgevingsgeluid.
heb een aantal jaar geleden bij een onbewaakte spoorwegovergang (wel licht en geluid, maar geen slagbomen) in nootdorp een jongen op een fiets met een walkman op , zo voor m'n ogen onder een trein zien rijden. hij hoorde de bellen van de overgang kennelijk niet.


:N :N :N niet doen...levens gevaarlijk


soryr hoor maar kan niets anders zegge dat die jongen op de fiet een DOMME LUL is
ik weet dat t hard klinkt maar sorry hoor je KIJKT toch of er een trein aan komt.
er zijn zat DOVE mensen in t verkeer..zijn die dan ook levensgevaarlijk?? ze horen de belletjes en toeters immers niet. onzin dus dat het levensgevaarlijk is. zolang je blijft kijken en opletten dan is er niets aan de hand
 
Je hebt in de auto toch ook de radio wel eens aan, waarom geen MP3 op de motor?
Ik rijd op lange afstanden woon-werk altijd met dat ding aan...
 
Je hebt in de auto toch ook de radio wel eens aan, waarom geen MP3 op de motor?
Ik rijd op lange afstanden woon-werk altijd met dat ding aan...
als dat je achternaam is.. hebben wij dezelfde achternaam O-)

maar wat voor muziek luisteren jullie.. ( iedereen die mp3 muziek luistert tijdens het rijden) dan?

gewoon je muzieksmaak of speciaal kalme en rustige muziek voor tijdens het rijden?
 
Ik had op mijn scooter eigenlijk altijd standaard muziek op (achter je nek langs koptelefoonding), maar tegenwoordig op de motor eigenlijk nog nooit gedaan. Komt deels ook door het lawaai denk ik. En het feit dat ik met mijn handschoenen niet even snel bij m'n iPod kom is ook niet erg handig.

Geen probleem verder hoor. Gewoon niet extreem hard zetten en natuurlijk evengoed als anders kijken en rijden.

De muziek is niet per sé hard of zacht. Gewoon wat ik normaal ook zou luisteren.
 
Je hebt in de auto toch ook de radio wel eens aan, waarom geen MP3 op de motor?
Ik rijd op lange afstanden woon-werk altijd met dat ding aan...
CB250 bromfiets. :z

Met de auto ben ik er ook regelmatig niet bij, rij wel veligig, maar dat kan je op de motor totaal niet veroorloven. |(
 
CB250 bromfiets. :z
Ja, CB250, 1 liter op 30 kilometer, top 120, en prima geschikt voor de forens. Er zijn er hier meer die daarom op zo 'n motor rijden. Het is maar 15kW, en ik mag 25, ok, maar wat heeft dat te maken met het topic? Een motor is een motor...

En jij bent een zielige looser... B|
 
En jij bent een zielige looser... B|
Je pikkie is blijkbaar al net zo klein als je motor en gevoel voor een grapje.
Zal het geen humor noemen dan.. ok. :o
Maak je niet zo druk. _O- Je kent me niet eens. :W

Back ontopic... geen MP3 op de motor.. zeker niet als je 13 bent.
Achterop is helemaal gevaarlijk. O-) http://www.google.nl/search?hl=nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=slapen+achter+op+de+motor&spell=1 (Wegens op de motor in slaap vallen.)
 
Op de scooter luisterde ik ook altijd muziek... maar wel op een niveau dat ik de rest van het verkeer ook nog kon horen.
Ik kan zowiezo niet tegen keiharde muziek in mn oren..
In de bus hoor ik vaak genoeg, wanneer ik zelf mn muziek aan heb, de rampestamp muziek van poserboys.

Maar opzich.. ik vind muziek niet fout, maar niet zo hard dat het je afleid!
 
soryr hoor maar kan niets anders zegge dat die jongen op de fiet een DOMME LUL is
ik weet dat t hard klinkt maar sorry hoor je KIJKT toch of er een trein aan komt.
er zijn zat DOVE mensen in t verkeer..zijn die dan ook levensgevaarlijk?? ze horen de belletjes en toeters immers niet. onzin dus dat het levensgevaarlijk is. zolang je blijft kijken en opletten dan is er niets aan de hand

:N :N ....dus iedereen die door onoplettendheid in het verkeer om het leven komt is een domme lul?....right back at ya!

dove mensen zijn visueler ingesteld en die zullen beter opletten(kijken), wij horenden zullen eerder reageren op de belletjes en daarna pas naar de rode lichtjes kijken.
maar waar ging het om :? of dat het verstandig is en of je het wel of niet moet doen?
volgens mij lijd het enorm af en persoonlijk ben IK van mening dat je op een motor nu eenmaal een stuk kwetsbaarder bent en dus extra alert moet zijn.

maar mischien moet je eerst zelf met een dergelijk ongeval geconfronteerd worden om er anders over na te gaan denken.(niet zelf onder de trein rijden uiteraard)
:N

maar is er m.b.t. het dragen van mp3 dingen op motoren bij de wet nog wat geregeld eigenlijk?
 
Muziek in de auto zie ik wel samengaan. Muziek op m`n torretje lijkt me wel wat lastiger aangezien je altijd met windgeruis zit en ik altijd met oordoppies rijdt.
t`Zou kunnen dat als je zo`n earphone setje in/op hebt, dat dat ook wel dempt en toch ook een stukkie muziek kunt luisteren.
Maar dan zie ik mezelf toch niet naar klassiek luisteren want ik in de auto wel doe.

Benieuwd wat Baksteen er van vind. He Baksteen, kan dat eigelijk wel : Motorrijden en muziek luisteren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan