MP3 speler met afstandsbediening

Dirkie

MF veteraan
28 dec 2003
1.426
1
Haarlem
Hallo,

Ik heb een mooi Autocom setje gekocht (Communicatiesetje, dus oa speakers in Helm).

Nu kan en wil ik hier een MP3 speler op aansluiten. Zat van die dingen, maar ik wil er graag eentje met afstandsbediening. Het idee is dat ik dan vanaf het stuur de muziek aan/uit kan zetten, harder/zachter en eventueel nog kan 'zappen'.

Voor welke MP3 speler is er een afstandsbediening beschikbaar, die je ook met je handschoenen aan nog fatsoenlijk kan bedienen? Afstandsbediening hoeft niet draadloos te zijn, maar moet dus niet in het snoer naar de koptelefoons zitten.

Bedankt!
 
Waarom?

Omdat 250 km naar de eifel tuffen met 120 km/u echt te boring is... En dat ik nu tegen de verveling 'iets' te hard ga rijden. Ook gevaarlijk, vooral voor mijn rijbewijs.

Volgende maand naar de pyreneen, dan ff 1300 km snelweg. Lekker muziekje erbij! En door de afstandsbediening kan ik het aan / uit zetten, mocht de situatie dat vereisen!
 
Gevaarlijk ... Dan is een open uitlaat ook een beperking en dus gevaarlijk, :N
En ik wil zeker niet constant de motor horen, lekker saai op een gegeven moment.
(snelweg mag best muziek hebben)

Ik rijd zelf met een headset van Notter en af en toe mijn Nokia N70 als MP3 speler. Dit werkt prima tot de 140-150 km/u.
Je kan dan niets harder zetten of skippen, maar dat maakt niet uit, ik heb de lijst zelf samen gesteld.
Als ik hem op de Radio stand zet is het wel eens vervelend, maar met 512 MB geheugen is er voldoende ruimte om de snelweg ritten te overbruggen.

Misschien kent iemand hier wel een goede oplossing, dan wil ik die ook wel weten.
www.gps.nl (Notter) zou ook meer kunnen weten ..
 


Toch maar niet. Ik zag dit weekeinde een Goldwing met zijspan + vouwwagen erachter rijden. Das toch het combineren van alle nadelen.

Maar weer ff ontopic: Iemand een tip voor een MP3 speler met een goede, motorrijdvriendelijke, afstandsbediening?
 
Onder het rijden de mp3 speler bedienen ???
Lijkt me niet echt veilig.
En als je een echte motorrijder bent hou je van het geluid van de motor en het wind geruis.
Zonder muziek hoor je waarschijnlijk ook iets sneller als er met de motor ,of overige verkeer iets mis is.
Met muziek op je oren ben je hetzelfde als een dove verkeers deelnemer ,,,levens gevaarlijk.,,,
 
Zucht... Topic wel doorgelezen? |(

Waarnemen tijdens het motorrijden doe je toch voornamelijk met je ogen... En het is voor die duffe snelwegstukken. Op de mooie passages wil ik het gebulder van mijn open Akra's natuurlijk niet missen...

Toch dat topic over dat dvd scherm in m'n kuip maar niet beginnen...

Onder het rijden de mp3 speler bedienen ???
Lijkt me niet echt veilig.
En als je een echte motorrijder bent hou je van het geluid van de motor en het wind geruis.
Zonder muziek hoor je waarschijnlijk ook iets sneller als er met de motor ,of overige verkeer iets mis is.
Met muziek op je oren ben je hetzelfde als een dove verkeers deelnemer ,,,levens gevaarlijk.,,,
 
En als je een echte motorrijder bent
full3zp.gif
hou je van het geluid van de motor en het wind geruis.
Zonder muziek hoor je waarschijnlijk ook iets sneller als er met de motor ,of overige verkeer iets mis is.
Met muziek op je oren ben je hetzelfde als een dove verkeers deelnemer ,,,levens gevaarlijk.,,,

Jemig...
Rijden jullie geen auto met de stereo op hard? Daar ligt toch ook niemand over te zagen?? In de auto kan ik mijzelf niet eens horen niesen.

Je moet gewoon eens een betrouwbare motor kopen, dan hoef je niet alle zuigerbewegingen te horen ...

Tsjonge .. echte motorrijders zijn dus vooral vastgeroest.
 
Ik heb een ipod nano en heb daar pas een afstandbediening op gekocht (zit ook een radio in
Volgens mij kun je zelfs met handschoenen de afstands bediening wel gebruiken

Even over die speekers zijn dat van die hele platte en hoor je die ook goed als je oorpluggen inhebt
 
Ik gebruik een iPod Nano met afstandsbediening. Het is wel wat klein en winterhandschoenen gaat niet, maar met "gewone" handschoenen en een beetje voorzichtigheid kun je prima vollume wijzigen, volgende/vorige nummer kiezen en pause play kiezen.

Bij elkaar is dat wel 200-300 euro, afhankelijk van de keuze van de nano-versie. Je kunt ook naar andere merken kijken.

Ik zou zelf wel een flash player nemen en geen hd player ivm trillingen etc. Al zullen anderen daar misschien anders over denken.
 
Eens, als ik naar de Ardennen rijd, toch zo'n 175 snelweg km's enkele reis, dan is de muziek erg welkom.
De Notter headset met een Nokia N70 met 512mb werkt ook prima tot 150km/u.
Maar geen bediening tijdens het rijden .. dat weer niet.
 
Onder het rijden de mp3 speler bedienen ???
Lijkt me niet echt veilig.
En als je een echte motorrijder bent hou je van het geluid van de motor en het wind geruis.
Zonder muziek hoor je waarschijnlijk ook iets sneller als er met de motor ,of overige verkeer iets mis is.
Met muziek op je oren ben je hetzelfde als een dove verkeers deelnemer ,,,levens gevaarlijk.,,,

B|
 
Ik rij elke dag met een fijn muziekje op door de baggerdrukke stad naar mijn werk. Niet te hard (hoeft ook niet, toch geen snelweg), zodat ik de omgeving ook nog hoor. Gaat prima hoor. Ik hoor nog steeds meer van de omgeving dan de gemiddelde automobilist of motorrijder met schuimdopgehoorbeschermers. Het enige wat ik irritant vind is dat de touwtjes van mijn koptelefoon wel eens blijven steken als ik een beetje om me heen moet kijken als ik weer van die vervelende fietsers moet ontwijken. Als ik daar nog een keer een goede oplossing voor kan verzinnen...
 
Als je met de motor in de stad op wilt schieten is het wel eens handig om een fietspadje mee te pikken hoor. Maar vreemd genoeg kom ik daar eigenlijk nooit fietsers tegen :-) Die zwalken altijd uit zijstraten voor je snuffert zonder te kijken. Maar daar ontwikkel je na een tijdje ook een zintuig voor...
 
Bedankt voor de reacties...

Maar nog geen geschikte MP3 speler gevonden helaas. De meeste afstandsbedieningen zitten ook in het snoer naar de koptelefoon. Dat is niet handig, de MP3 speler wordt namelijk aangesloten op de intercom, in het kontje van de motor. De afstandsbediening moet op het stuur / de kroonplaat komen. Liefst ook nog waterdicht.

Heb ook al een grote MP3 shop gemaild, die hadden ook niets :(

Iemand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan