MP3 voorband scheef, stuur scheef

rachidinio

Rookie
12 dec 2011
12
0
Zaanstad
motor freaks...

Ik heb een mp3 rl 400ie aangeschaft.

Als ik erop rij leek het alsof het stuur een beetje scheef stond. Wat ook het wel het geval kan zijn,

Ik ben daarna recht voor de scooter gaan staan en voor mijn gevoel staat er 1 voorband is meer naar buiten dan de ander. Lijkt wel alsof het wiel scheef staat.

Kan dit opgelost worden door uitlijnen of iets dergelijks of is er iets ergers aan de hand?

Lijkt wel alsof de vorige eigenaar ergens tegenaan is gereden
 
ja dat kan, achter de plastic druppelvormige kapjes, (net boven het wiel) zit een bout met daar achter ringetjes dmv de ringetjes verplaatsen kun je hem uitlijnen met gebruik van 2 lange waterpassen die je aan de wielen vast maakt binnen maat moet ongeveer 32.5cm zijn bij een RL bij een LT 37.5 dit is een beetje afhankelijk van het merk en type band
 
Het kan ook zijn dat de vorige eigenaar er 1 of meerdere stoepjes mee heeft gepakt, dat is echt funest voor die voorpoten.
 
Weet nog uit mijn bromfietstijd dat bijvoorbeeld een (fors) opgevoerde Honda MT/MB na verloop van tijd gewoon een scheve/kromme achterbrug had.

Schel noemde we dat (Groningen) ;)

Misschien bij jou ook het geval, of men heeft hem met 50 KM/h op een muurtje geparkeerd.
 
Edterr das bang makerij ik heb er 60.000 km opzitten en rij er mee stoepjes op en af en heb er geen last van !!!!

Mijn Project Fuoco had het wel, maar die heeft met 40km een betonnen paaltje mee genomen waardoor een voorpoot krom was
 
Heb je niet proefgereden?

Zo nee, dan weet je nu waarom je dat altijd moet doen.

Zo ja, dan zijn er diverse mogelijkheden:
- je hebt niet goed opgelet (hoe kun je dat nou niet merken/ over het hoofd zien?). Ik zou de verkoper er zeker op aanspreken en kijken waartoe dat leidt;
- ze hebben een ander product geleverd dan jij hebt gekocht. Ze hebben hem na jouw koopovereenkomst gebruikt en beschadigd. Ik zou mijn geld direct terug willen;
- je hebt het wel gezien en bent akkoord gegaan (en dan laat je het zelf herstellen).

Hoe dan ook, de beschadiging klinkt als een reden (waarschijnlijk ook voor de vorige eigenaar) om de scooter te verkopen. In dat geval heb je er niks aan, behalve een dure maar wijze les.
 
Laatst bewerkt:
Als een voorwiel iets naar buiten staat merk je niet echt met het rijden het is dan niet zo dat die iets naar links of rechts trekt, je ziet het alleen aan de banden slijtage,

het probleem zit het er meer in dat de meeste dealers ze erbij verkopen als moneypit en verder geen aandacht schenken aan de puntjes op I bij een afleveringsbeurt en mensen weg sturen met voertuigen die eigenlijks zo uit een krat komen en alleen vloeistoffen aanvullen

en de sturen trillen gewoon los die zit maar met 1 bout vast aan een pen
 
Ts heeft het over de vorige eigenaar, dus zal het wel over een gebruikt exemplaar gaan.

Als het een nieuwe zou zijn, dan zou ik zou meteen onderhoud en garantie onderbrengen bij een betrouwbaar adres.
 
Edterr das bang makerij ik heb er 60.000 km opzitten en rij er mee stoepjes op en af en heb er geen last van !!!!

Mijn Project Fuoco had het wel, maar die heeft met 40km een betonnen paaltje mee genomen waardoor een voorpoot krom was

Heb het al 3x gezien, mp3's die nooit schade hebben gehad, en toch 1 of 2kromme poten.
Niet overdreven, maar wel zichtbaar iets krom.
 
ik heb nadat jij dat zei de poot bekeken van de Fuoco, en die is niet krom alleen de schokdemper is afgebroken, daarom stond het wiel iets naar buiten, de naaf heeft namelijk speling
 
Terug
Bovenaan Onderaan