MP3 (wielen) Nieuwe revolutie uit Italië

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest
Tsja, wat moet je ervan zeggen heh })
Ziet er apart uit moet ik zeggen, maar of ik erop gevonden wil worden :? Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Het verhaal klinkt wel goed en ik denk dat je er in het (belachelijke) verkeer van Rome/Milaan/enz best wat aan hebt.

Wat denken jullie ervan :P
Kans van slagen in de BeNeLux?

[me]LCB neemt van de zomer haar helm mee naar Italië ;)
[/me]


full


Piaggio lanceerde in de lente van 1946 het eerste model van Vespa en daarmee het fenomeen scooter. De scooter zorgde voor een revolutie in en rondom het vervoer in de stad en gaf Europeanen een betekenis van vrijheid.

Zestig jaar later komt Piaggio met een ander revolutionair product: De PIAGGIO MP3, een totaal innovatieve driewieler met twee voorwielen. De PIAGGIO MP3 is zeer veilig, geeft veel grip op de weg en beschikt over stabiliteitniveaus waar geen tweewieler zich mee kan meten. Het vermogen, de prestaties en het gebruiksgemak zorgen voor een superieure rijervaring.

De twee voorwielen van de PIAGGIO MP3 geven betekenis aan het eigenlijke concept van de rijderstabiliteit om te zorgen voor een ongekende rijervaring. De voorassemblage, met twee onafhankelijke overhellende wielen, is veel stabieler dan welke scooter ook.

De PIAGGIO MP3 blijft grip op de weg houden, zelfs wanneer andere voertuigen achterblijven, zorgt de MP3 voor de hoogste prestaties met superieure veiligheid. De volledige stabiliteit van deze driewieler kan op nat asfalt of moeilijke rijomstandigheden getest worden en zou menig traditionele tweewieler uitdagen.

In het stadsverkeer heeft de PIAGGIO MP3 geen concurrenten in termen van veiligheid. Hij neemt keienstraten, slecht asfalt en tramsporen met grootste gemak en blijft ten allen tijde veilig en stabiel op de weg. Met zijn compacte grootte en uitzonderlijke manoeuvreerbaarheid voelt de PIAGGIO MP3 zich als een vis in het water in het stadsverkeer. Parkeren is een makkie: het elektro-hydraulische blokkeersysteem maakt dat het niet nodig is het voertuig op zijn standaard te zetten. Dankzij een breedte van slechts 420 mm, is de Piaggio MP3 goedgekeurd als standaard motorfiets.

De revolutionaire PIAGGIO MP3 heeft een kortere remweg dan welke scooter ook. Een systeem van drie schijfremmen en een uitzonderlijke wegoverbrenging zorgt dat de remweg 20 procent korter is vergeleken met andere scooters. De PIAGGIO MP3 staat ook zijn mannetje wanneer hij de stad uit gaat. Dit blijkt uit zijn grip op de weg, betreffende veiligheid en schuine standhoek van zelfs 40 graden zijn ongekend voor een scooter, wat het rijgenot vergroot bij verschillende wegoppervlakten bij hoge snelheid.

De PIAGGIO MP3 is beschikbaar in twee motoruitvoeringen, 125 en 250cc. Beide 4-takt, 4-kleppen, vloeistofgekoelde eenheden in overeenstemming met de Euro 3 emissie eisen. De 125cc motor biedt 15 pk/ 11kW vermogen aan. De 250cc motor is uitgerust met elektronische injectie en zorgt voor 22,5 pk / 19 kW. Dit maakt de Piaggio MP3 geschikt voor comfortabele lange afstanden.

De PIAGGIO MP3 biedt unieke en ongekende rijervaringen.Drie andere versies van de PIAGGIO MP3 zullen beschikbaar komen:
De PIAGGIO MP3 C met een hoog winter windscherm;
De PIAGGIO MP3 RL met een elektro-hydraulisch mechanisme waarbij de voeten van de grond kunnen blijven bij stilstand;
De PIAGGIO MP3 CRL met een winter windscherm evenals het elektro-hydraulisch mechanisme.

Dit innovatieve voertuig merkt het begin van een - nieuw persoonlijk stadsvervoer - revolutie door Piaggio.
De Piaggio MP3 is leverbaar in de Benelux vanaf september 2006.
De prijs is nog niet bekend.
Voor meer informatie: www.mp3.piaggio.com
 
Ff testen op het circuit door Rossie zou ik zeggen :+

Keurt die hem gelijk af ...

-ding kennie driften houd grip


[serieus]
Voor degenen die toch al zon ding hebben lijkt het me wel een vooruitgang. Als dat verhaal over grip waar is en dat ding uberhaupt bestaat. Tussen de file door ging toch al niet dus veel verschil maakt dat niet.

Nadeel is wel dat er nu 3 banden slijten en je meer remblokkies nodig hebt en meer remmen moet reviseren? en meer kapot kan gaan? Of slijt het nu meer?

KISS
Keep It Simple SuccesFull was het toch ...de positieve versie dan.
Maar goed veiligheid voor alles.

 
Laatst bewerkt:
Leuke pekelfiets waar je ook met sneeuw en ijzel nog mee kunt rijden.
 
ziet er toch niet zo,n ding is toch anders als een zijspan :Y :Y
Als ik moet kiezen tussen een zijspan en deze MP3, dan ga ik toch echt voor de MP3 O-)
Net wat meer kruip door sluip door en funfactor als met een zijspan lijkt me.
(Nope, met beide geen eigen rij-ervaring ;) )

Een ZZR met span vind ik niet vies om te zien, maar dat ik de MP3 nou super lelijk vind kan ik ook niet zeggen.

@FHM, staat linkie onderin eerste post.
 
Ziet er best aardig uit... ik denk dat dat soort spul best een hoge fun factor heeft *O*

Zelf zou ik er niet snel voor kiezen, maar om een dagje te huren hier of daar... graag!

Ik hoop dat zo'n ding een lang leven beschoren is, vaak zie je dat dergelijke "vernieuwende" concepten binnen no time weer weg zijn.
Misschien gaat het deze beter af..
 
Ben bang dat het niets wordt, net als de BMW C1. Erg scooterachtig en natuurlijk gaat er niets boven 2 wielen. Ben wel beniewd hoe het zal rijden, ook al is ie wat underpowered.
 
Zo'n 250cc'er kan perfect zijn als pekelfiets ;)
Geinig ding volgens mij. Dat ie underpowered is valt denk ik wel mee =lvt=, de 125cc wel, maar de 250cc zal vast wel vooruit komen (alleen boven de 100-110 wat lastiger). Alleen vrees wel dat het een automaatje is ?
 
Volgens mij past dat wel door de file! ding is alleen niet zo wendbaar volgens mij.
Hellingshoek is maar 40graden, maar een kneedowntje moet wel lukken :)

Tis nix voor mij, maar zou er wel eens mee willen raggen!
 
Het is mooi voor de motorrijders waarvan de benen eraf zijn geamputeerd door een vangrail ofzo . Of het dan een homoding is of niet, rijden kan je dan nog en een stoppie is extra makkelijk. Filerijden zou ik er niet mee doen, als ze een keer tegen de as van de weg aan rijden, mag je er achter blijven ipv vol gas er nog even snel langs.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n 250cc'er kan perfect zijn als pekelfiets ;)
Geinig ding volgens mij. Dat ie underpowered is valt denk ik wel mee =lvt=, de 125cc wel, maar de 250cc zal vast wel vooruit komen (alleen boven de 100-110 wat lastiger). Alleen vrees wel dat het een automaatje is ?
22,5 PK, en het gewicht (wat ik even niet kan vinden) zal ook wel zijn steentje bijdragen. Gewoon saai dus in mijn ogen (idd. al helemaal door het gemis van versnellingen).
 
Echt wel een gaaf ding. Zou zo iets wel voor in de winter willen hebben. :]
 
Ik denk zelf dat door de extra techniek en daarmee extra materiaal de voorkant zwaarder is geworden waardoor hij moeilijk door de bocht te krijgen is.
Ik denk dat het allemaal gaat tegen werken om lekker een bocht te kunnen nemen.

Maar goed ook ik ben maar een leek. (zullen we maar zeggen)
 
Nog wat info:

De nieuwe scooter wordt vanaf juni in Italië op de markt gebracht en is uitgerust met een 250 cc motor. Buiten Italië wordt de MP3 aanvankelijk eerst uitgebracht met een 125 cc motor. Kostenplaatje: 5.000 euro.

Mooi man :P Lekker rondscheuren in Toscane ofzo })
 
Terug
Bovenaan Onderaan