MQP leren overall rits kapot

KleineLars1.

MF veteraan
7 nov 2007
1.401
10
Goede morgen,

Ik heb nog een MQP kawa groen overall liggen waarvan helaas de rits kapot is.
Vanuit onderaan dichttrekken van de rits is niet meer mogelijk, de rits gaat dan onder de schakel weer open, aan 1 zijdde van de ritskan is een schakel afgebroken.

Weet iemand of dit te repareren is of dat er bedrijven zijn die er een nieuwe rits in kunnen zetten?

Mvg Lars
 
MJK motorkleding - MJK Leathers oudenbosch

Prijslijst standaard reparatie van motorkleding
Onderstaande standaardprijzen gelden voor MJK kleding.

Ritsen vervangen
Voorrits lederen jack, recht € 45,00
Voorrits lederen jack, schuin € 51,50
Voorrits lederen overall € 68,50
Voorrits lederen overall met hump € 82,50
Voorrits All Weather jack € 47,50
Voorrits lederen broek € 27,00
Rits bij pols in overall combi of jack € 49,00
Buitenzakrits € 46,50
Broekspijprits € 27,00
Combi-taillerits € 76,00
Combi-taillerits bij een niet-MJK werkwijze € 102,00

Je kunt bij ons ook voor € 8,00 een losse deelbare rits kopen van 40 tot 100 cm, voor eigen gebruik.


een voor de spam-piloten:

nee, ik heb niks met MJK, dit alles is ge-quote van de site :Y
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is duidelijk taal!!
Enorm bedankt, kom uit breda dus oudenbosch is goed te doen!
Heb even op de site gekeken, ze kunnen idd vanalles, moet dat pak mss ook wat kleiner laten maken dus das mss ook wel handig;)
 
Kijk dat is duidelijk taal!!
Enorm bedankt, kom uit breda dus oudenbosch is goed te doen!
Heb even op de site gekeken, ze kunnen idd vanalles, moet dat pak mss ook wat kleiner laten maken dus das mss ook wel handig;)
In Breda zelf heb je Damen Leathers :z . En zit MJK daar ook niet ergens?
 
Ja ritsen vervangen is duur. Maar ik heb geleerd dat meestal er niets mis is met de rits zelf tenminste met de pootjes die in elkaar grijpen. Wat meestal versleten is, is de loper.

Als deze versleten is of iets uit elkaar gebogen door het vele gebruik dan worden bij het dicht ritsen de pootjes niet goed in elkaar gedwongenen en schieten dus zo weer los.

Een tijdelijke oplossing is vaak met een tang de beide de beide "vleugels" zeg maar dichter te knijpen. Dus dat het spleetje iets krapper wordt. :$ Eventueel gegomibeerd met teflonspray of siliconenspray.

Dit is tijdelijk want door metaal moeheid zal het probleem weer terug komen.

Een permanente en goedkope oplossing is om alleen de loper te vervangen. De kostprijs is namelijk niet de rits maar het werk om de hele rits te vervangen. Veel kleding reparatie winkels kunnen dit voor je doen. Kosten 10 Euro of zo.
 
Iets dichterbij:

Damen Leathers
Gageldonkseweg 27
4815 PD Breda
076 5423000

Openingstijden: maandag t/m vrijdag 9 - 18 uur, zaterdag 9 - 17 uur

geen spam, ook gewoon van site geplukt.


(een minuutje te laat zie ik)
 
Laatst bewerkt:
Damen: Zitten vlak bij de afslag Breda-Noord, Prinsenbeek. Geen spam hier :) maar ik kan ze aanbevelen. Kom er al jaren en altijd goede efficiente service. Heb er ook als eens een rits laten vervangen.
 
En eigenlijk klinkt slaajbek dan nog onvriendelijker dan wat het betekent, eigenlijk is het alleen maar iemand met een grote mond. Lekker taaltje toch, dat bergs :P
 
Gewoon naar een naai ateliertje in de buurt gaan. Zal w.s. goedkoper zijn dan een motorzaak. heb zelf wel eens al het klittenband laten vervangen bij zo'n tokootje, goed te doen.
 
Pcies. Gewoon zo'n turk. 30-35 euro nieuwe rits, klaar.
Gulden schaar, Bronzen naald, of wat dan ook...
 
Damen leathers! Fuck, waarop heb ik daar niet aan gedacht. Das inderdaad helemaal dichtbei, zal er volgende week eens langs rijden!

Groeten!

Slotje??
 
hee kleine lars,

Heb precies hetzelfde probleem met mijn mqp jas gehad. Naar de lokale kledingreparatie en stomerij gebracht (vlijmen) en een nieuwe rits voor 25 euro. Vond dat wel een redelijke prijs ;-). Groeten Falierke
 
Terug
Bovenaan Onderaan