mqp-nieuws

big one

MF'er
2 feb 2003
57
0
wormer
vaak hoor ik dat mensen denken dat het merk mqp niet meer bestaat.
om dit even uit de wereld te helpen, mqp is verhuisd van rotterdam naar apeldoorn
ze zijn nog bezig met een nieuwe website maar die laat wat op zich wachten
helaas kun je ze nog nergens vinden met hun nieuwe adres (bv; telefoonboek en dus internet) en lijken ze dus van de aardbodem verdwenen maar niks is dus minder waar ze zijn er nog steeds, en ook dit jaar is er gewoon weer een nieuwe collectie van hun te vinden in de diverse motorzaken
 
Volgens mij zijn ze failliet gegaan en hebben een doorstart gemaakt onder de naam Evolution. Zo niet, dan is het commercieel gezien niet handig om zo onder te duiken.
 
MQF=Motorama=Safe

Ik kan me nit voorstellen dat die het nog lang volhouden. Ze mogen geen Kawa, geen Suzuki en geen Honda meer leveren....
 
MQF=Motorama=Safe

Ik kan me nit voorstellen dat die het nog lang volhouden. Ze mogen geen Kawa, geen Suzuki en geen Honda meer leveren....

Als Safe failliet gaat bestaat MQP nog gewoon.... Motorama of zoiets is de holding O-)
 
Volgens mij zijn ze failliet gegaan en hebben een doorstart gemaakt onder de naam Evolution. Zo niet, dan is het commercieel gezien niet handig om zo onder te duiken.
Nee, de mensen van MQP zijn na het faillisement Evolution begonnen. Evolution heeft dan ook vergelijkbare producten als het oude MQP. MQP heeft een doorstart gemaakt, en richt zich nu meer op de markt waar ook Rev-It in zit te vissen.

Ben je dus op zoek naar MQP, dan zou je eigenlijk naar de producten van Evolution moeten kijken. Ben je meer in de markt ala Rev-It, dan zou je het nieuwe MQP ook kunnen overwegen.
 
In het faillisement van Safe vorig jaar zijn zowel de holding als MQP meegesleurd. Die waren allemaal failliet. Dat zal de volgende keer niet anders zijn.
 
Ben je dus op zoek naar MQP, dan zou je eigenlijk naar de producten van Evolution moeten kijken. Ben je meer in de markt ala Rev-It, dan zou je het nieuwe MQP ook kunnen overwegen.




Wat is het verschil, qua stijl dan?
 
Volgens mij allemaal bijna goed.. ;) .

Enkele personeelsleden (1 directeur en 2 vertegenwoordigers naar ik heb begrepen) van MQP zijn voor zichzelf begonnen onder de naam Evolution. MQP = Motorama en bestaat nog steeds. Ik heb in juli vorig jaar nog onder garantie een nieuwe jas gehad van MQP. Het lijkt echter allemaal wat stroefjes verlopen. Logischerwijs heeft de goodwill van MQP bij de motorzaken (en klanten) wel een flinke deuk opgelopen..
 
MQF=Motorama=Safe

Ik kan me nit voorstellen dat die het nog lang volhouden. Ze mogen geen Kawa, geen Suzuki en geen Honda meer leveren....

even voor de duidelijkheid: mqp=motorama,was safe
safe is als zelfstandige bv doorgestart en dat zelfde geldt ook voor motorama
 
Nee, de mensen van MQP zijn na het faillisement Evolution begonnen. Evolution heeft dan ook vergelijkbare producten als het oude MQP. MQP heeft een doorstart gemaakt, en richt zich nu meer op de markt waar ook Rev-It in zit te vissen.

Ben je dus op zoek naar MQP, dan zou je eigenlijk naar de producten van Evolution moeten kijken. Ben je meer in de markt ala Rev-It, dan zou je het nieuwe MQP ook kunnen overwegen.

ook hier voor de duidelijkheid: 2 personeelsleden van oud motorama zijn voor hun zelf begonnen met het merk evolution, de rest van oud motorama is weer opgestart als nieuw motorama. evolution is overigens niet te vergelijken met mqp maar wel meer met ixs.
 
MQF=Motorama=Safe

Ik kan me nit voorstellen dat die het nog lang volhouden. Ze mogen geen Kawa, geen Suzuki en geen Honda meer leveren....

ben ik nog een keer, het klopt inderdaad dat safe geen kawa en suz dealer is voor het seizoen 2003. voor honda ligt dit anders, honda wil namelijk net als wat ze in amerika al doen, echt honda-shops maken. hier kan je dan alles wat het merk honda draagt kopen (van motor tot grasmaaier en van auto tot naaimachine)
dit is een nieuw concept en willen dit over heel europa door gaan voeren. ze zullen dus elk jaar vanaf nu wat dealers gaan schrappen in de diverse faciliteiten.
 
ben ik nog een keer, het klopt inderdaad dat safe geen kawa en suz dealer is voor het seizoen 2003. voor honda ligt dit anders, honda wil namelijk net als wat ze in amerika al doen, echt honda-shops maken. hier kan je dan alles wat het merk honda draagt kopen (van motor tot grasmaaier en van auto tot naaimachine)
dit is een nieuw concept en willen dit over heel europa door gaan voeren. ze zullen dus elk jaar vanaf nu wat dealers gaan schrappen in de diverse faciliteiten.

Idd, had ik ook al gehoord, al zal ik never een Honda kopen, }) , ik denk niet dat dat gaat werken in Nederland, klote met inruilen ander merk, en een motor kopen die te koop staat naast een stel grasmaaiers, NO WAY.
 
ben ik nog een keer, het klopt inderdaad dat safe geen kawa en suz dealer is voor het seizoen 2003. voor honda ligt dit anders, honda wil namelijk net als wat ze in amerika al doen, echt honda-shops maken. hier kan je dan alles wat het merk honda draagt kopen (van motor tot grasmaaier en van auto tot naaimachine)
dit is een nieuw concept en willen dit over heel europa door gaan voeren. ze zullen dus elk jaar vanaf nu wat dealers gaan schrappen in de diverse faciliteiten.
Umm.. mogelijk, maar dat is niet de reden dat Safe geen Honda meer levert. Met het faillisement van Safe hebben ze nl Honda voor een kleine €2milj de teil in laten gaan. Honda heeft toen per direct Safe eruit geschopt als dealer. Vervolgens ging Safe bij conculegas nieuwe Honda's inkopen en verkopen. Als reactie hierop heeft Honda Nederland een brief uitgestuurd naar alle Honda dealers met de belofte dat elke dealer die aan Safe een nieuwe Honda levert zijn dealerschap gedag kan zeggen. Needless to say dat Safe geen enkele Honda meer krijgt.
 
Umm.. mogelijk, maar dat is niet de reden dat Safe geen Honda meer levert. Met het faillisement van Safe hebben ze nl Honda voor een kleine €2milj de teil in laten gaan. Honda heeft toen per direct Safe eruit geschopt als dealer. Vervolgens ging Safe bij conculegas nieuwe Honda's inkopen en verkopen. Als reactie hierop heeft Honda Nederland een brief uitgestuurd naar alle Honda dealers met de belofte dat elke dealer die aan Safe een nieuwe Honda levert zijn dealerschap gedag kan zeggen. Needless to say dat Safe geen enkele Honda meer krijgt.
Toch ben ik inmiddels best nieuwschierig hoe je aan deze info komt.
Ik ben redelijk op de hoogte wat er bij de safe organisatie speelt, maar dit verhaal is voor mij nieuw. Natuurlijk zullen ze zelf nooit de 'vuile' was buiten hangen en juist daarom ben ik benieuwd hoe jij dit allemaal weet> :?
 
afgelopen zaterdag nog met de mensen van MQP staan klesten, ze zijn NIET evolution, ze hebben de site offline en die gaat een deze dagen weer online met een compleet nieuwe collectie.

ze hebben idd een doorstart gemaakt tegelijk met Safe...

nog even geduld en we hebben weer een goeie motor pakken leverancier in de winkels
 
Toch ben ik inmiddels best nieuwschierig hoe je aan deze info komt.
Ik ben redelijk op de hoogte wat er bij de safe organisatie speelt, maar dit verhaal is voor mij nieuw. Natuurlijk zullen ze zelf nooit de 'vuile' was buiten hangen en juist daarom ben ik benieuwd hoe jij dit allemaal weet> :?
Een Honda dealer. En eentje die zo ver van de dichtsbijzijnde Safe vestiging af zit dat het iig geen concurrent van hem is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan