MQP(styx) vs Evolution kwaliteit (textiel)?

zoefdehaas

Rookie
18 aug 2006
1
0
Ik ben nog aan het lessen maar aangezien ze daar geen broeken hebben heb ik besloten om er een te kopen.
Gisteren dus wezen kijken en de keuze was tussen de MQP styx en een Evolution broek met dezelfde prijs (150 euro). Uiteindelijk voor de MQP gekozen maar ik twijfel nu toch of ik niet beter voor de Evo broek had kunnen gaan. Ik heb er nog niet mee gereden dus ik kan nog gaan ruilen.
De twijfel komt voort uit het feit dat veel mensen hier zeer lovend zijn over de kwaliteit van Evolution textiel...en wat minder over MQP.
 
Zelf gebruik ik al meer dan een jaar een MQP textiel pak.
Het is nog steeds in prima staat.
Als die MQP jou gewoon goed zit dan is het toch goed?
Alle merken kennen voorstanders en tegestanders.
 
Heb zelf al 4 jaar een Evolution pak. Bevalt zeer goed. Heb zelf geen ervaring met MQP.

Ik rijd de broek tot zeer lage temperaturen nog gewoon zonder binnenvoering. In de zomer gewoon met je boxer erin (gaat wel een beetje plakken :X ) en dat is met zeer hoge temperaturen ook goed te doen.

Alleen met langdurige en zeer hevige regen zal je broek doorregenen. Maar ja, welk pak niet. Evolution noemt z'n "weerbestendigheid" Cordura, weet niet of MQP gebruik maakt van Gore-Tex ?
 
Ik heb een leren combi van Evoluion en een tesxtiel van MQP. Bevallen beide goed! Gebruik ze al ruim 4 jaar! Evolution is een onderdeel geweest van MQP en zijn nu zelfstandig gegaan. (Zeg maar een beetje het idee van de audio/videa markt, daar gebeurt dit ook veel). Althans dit is wat ik me heb laten vertellen toen ik mijn leren pak kocht en later nog 'ns op de laatst motorRai. In feite zijn dus de pakken van Evo en MQP hetzelfde. Paar kleine verschilletjes daar gelaten.
 
Ik heb een MQP broek en die houdt de koude en regen prima buiten, geen enkel probleem en ik ben er erg tevreden over, dus je hoeft verder niet te twijfelen.
 
Ik heb een MQP-jas van ongeveer 15 jaar oud. Die begint nu wat slijtageplekjes (raar he) te vertonen, maar hij is nog steeds goed waterdicht. Ik heb pas een Revolution jas en broek gekocht en dit setje bevalt mij redelijk goed. Ik heb namelijk van de broek al allebei de ritssluitingen moeten vervangen, maar de broek is wel goed waterdicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan