MSL 24-7 Zandvoort

395602


Dit punt van het circuit is verradelijk, als je hard de Gp chicane uit accelereert draait de baan sloom naar rechts omhoog de heuvel op.
Als je snelheid hier al tehoog is wordt je tever naar buiten gedreven en lig je er al snel naast, en er is op dat punt wat ik in het plaatje met rood heb aangegeven bijna geen uitloop en zit je dus al snel in de problemen.
Voor me ging 1tje ook op dat punt even ernaast en ik zag de stofwolken en schrok me de .....gelukkig kon hij nog net corrigeren.
Dit punt van de baan plus de lange bocht voor het uit acceleren op het lange rechte eind (hier liggen pionnen)van het circuit zijn naar mijn mening de gevaarlijkste punten van het circuit omdat er daar geen uitloop is van grint en de betonnenmuur of vangrail je meteen opvangt :(
Maar goed ik hoop echt dat ie er weer bovenop komt.
Ik schijn nog met hem gesproken tehebben.
Famillie en vrienden wenst ik veel stertke toe deze periode.
 
(Afbeelding)

Dit punt van het circuit is verradelijk, als je hard de Gp chicane uit accelereert draait de baan sloom naar rechts omhoog de heuvel op.
Als je snelheid hier al tehoog is wordt je tever naar buiten gedreven en lig je er al snel naast, en er is op dat punt wat ik in het plaatje met rood heb aangegeven bijna geen uitloop en zit je dus al snel in de problemen.
Voor me ging 1tje ook op dat punt even ernaast en ik zag de stofwolken en schrok me de .....gelukkig kon hij nog net corrigeren.
Dit punt van de baan plus de lange bocht voor het uit acceleren op het lange rechte eind (hier liggen pionnen)van het circuit zijn naar mijn mening de gevaarlijkste punten van het circuit omdat er daar geen uitloop is van grint en de betonnenmuur of vangrail je meteen opvangt :(
Maar goed ik hoop echt dat ie er weer bovenop komt.
Ik schijn nog met hem gesproken tehebben.
Famillie en vrienden wenst ik veel stertke toe deze periode.
Op zich is dat punt niet echt gevaarlijk. De snelheid vanuit de GP Chicane heeft daar op zich weinig mee te maken. Het is belangrijker om daar op de juiste lijn en in de goede versnelling te zitten. Neem je die bult verkeerd, dan heb je idd een probleem daarna.

Ondanks dat kan het altijd verkeerd uitvallen. Familie en vrienden dan ook veel sterkte de komende tijd!
 
Ik ben de Vader van Marco, ik heb niet alles gelezen van wat hiet wordt geschreven want daar heb ik geen behoefte aan. Ik wil jullie hobby niet bederven maar in sommige reacties staan ware dingen.
Ik begrijp ook dat de meeste MFrs er ver vanaf staan, emotioneel gezien dan Ik als Vader en zijn Moeder hebben met de realiteit van dit moment te maken en die is zo dat Marco nog steeds in coma is maar niets gebroken heeft (had hij alles maar gebroken en geen coma zoals nu , dit is vreselijk voor ons en voor hem
.
Maar dat realiseerde Marco zich ook niet toen hij aan deze dag begon, het net als sommigen schrijven , de adrenaline stroomt met een bloedsnelheid en ga je ook op je motor, drijft mekaar op tot het uiterste, en Marco is er net even overheen gevallen, door slechte banden? door zijn eigen schuld? ja beiden, maar daar hebben velen last van alleen zijn nog niet over dat randje heengegaan.

Met Marco gaat het heel slecht omdat hij deze dag wilde , mensen met ervaring en verstand van zaken op hoge snelheden hadden hem moeten beschermen daarvoor betaal je een aardig bedrag en daar mag je wel wat voor verwachtten.

De Vader4 van Marco
 
Enorm veel sterkte gewenst aan de familie, bekenden etc.

Ik ga hier verder geen (speculatieve) toedrachten neerzetten. Stond zelf in de pitstraat op het moment en heb dus niets gezien verder. Ik hoop dat hij snel weer ontwaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de Vader van Marco, ik heb niet alles gelezen van wat hiet wordt geschreven want daar heb ik geen behoefte aan. Ik wil jullie hobby niet bederven maar in sommige reacties staan ware dingen.
Ik begrijp ook dat de meeste MFrs er ver vanaf staan, emotioneel gezien dan Ik als Vader en zijn Moeder hebben met de realiteit van dit moment te maken en die is zo dat Marco nog steeds in coma is maar niets gebroken heeft (had hij alles maar gebroken en geen coma zoals nu , dit is vreselijk voor ons en voor hem
.
Maar dat realiseerde Marco zich ook niet toen hij aan deze dag begon, het net als sommigen schrijven , de adrenaline stroomt met een bloedsnelheid en ga je ook op je motor, drijft mekaar op tot het uiterste, en Marco is er net even overheen gevallen, door slechte banden? door zijn eigen schuld? ja beiden, maar daar hebben velen last van alleen zijn nog niet over dat randje heengegaan.

Met Marco gaat het heel slecht omdat hij deze dag wilde , mensen met ervaring en verstand van zaken op hoge snelheden hadden hem moeten beschermen daarvoor betaal je een aardig bedrag en daar mag je wel wat voor verwachtten.

De Vader4 van Marco

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :(
 
Heel veel sterkte !,we leven met u en uw familie mee.

Hoop hier binnenkort te lezen,dat het beter gaat met Marco.

Nogmaals sterkte.

Magnamannetje.
 
Ik ben de Vader van Marco, ik heb niet alles gelezen van wat hiet wordt geschreven want daar heb ik geen behoefte aan. Ik wil jullie hobby niet bederven maar in sommige reacties staan ware dingen.
Ik begrijp ook dat de meeste MFrs er ver vanaf staan, emotioneel gezien dan Ik als Vader en zijn Moeder hebben met de realiteit van dit moment te maken en die is zo dat Marco nog steeds in coma is maar niets gebroken heeft (had hij alles maar gebroken en geen coma zoals nu , dit is vreselijk voor ons en voor hem
.
Maar dat realiseerde Marco zich ook niet toen hij aan deze dag begon, het net als sommigen schrijven , de adrenaline stroomt met een bloedsnelheid en ga je ook op je motor, drijft mekaar op tot het uiterste, en Marco is er net even overheen gevallen, door slechte banden? door zijn eigen schuld? ja beiden, maar daar hebben velen last van alleen zijn nog niet over dat randje heengegaan.

Met Marco gaat het heel slecht omdat hij deze dag wilde , mensen met ervaring en verstand van zaken op hoge snelheden hadden hem moeten beschermen daarvoor betaal je een aardig bedrag en daar mag je wel wat voor verwachtten.

De Vader4 van Marco

Sterkte, dat Marco maar snel wakker mag worden!
 
Ik ben de Vader van Marco, ik heb niet alles gelezen van wat hiet wordt geschreven want daar heb ik geen behoefte aan. Ik wil jullie hobby niet bederven maar in sommige reacties staan ware dingen.
Ik begrijp ook dat de meeste MFrs er ver vanaf staan, emotioneel gezien dan Ik als Vader en zijn Moeder hebben met de realiteit van dit moment te maken en die is zo dat Marco nog steeds in coma is maar niets gebroken heeft (had hij alles maar gebroken en geen coma zoals nu , dit is vreselijk voor ons en voor hem
.
Maar dat realiseerde Marco zich ook niet toen hij aan deze dag begon, het net als sommigen schrijven , de adrenaline stroomt met een bloedsnelheid en ga je ook op je motor, drijft mekaar op tot het uiterste, en Marco is er net even overheen gevallen, door slechte banden? door zijn eigen schuld? ja beiden, maar daar hebben velen last van alleen zijn nog niet over dat randje heengegaan.

Met Marco gaat het heel slecht omdat hij deze dag wilde , mensen met ervaring en verstand van zaken op hoge snelheden hadden hem moeten beschermen daarvoor betaal je een aardig bedrag en daar mag je wel wat voor verwachtten.

De Vader4 van Marco
Ik wens u en verdere familie en zijn vrienden in deze moeilijke tijden alle sterkte die nodig is.


Ik was ook op deze dag aanwezig als instructuur maar hebt niets van het ongeval gezien/waargenomen,kan er dus niet over oordelen wat er precies is gebeurd.

Laten we met zijn allen hopen dat Marco bij komt.
 
24/07 was een slechte dag voor de circuitrijders.
Ik lees hier net van de klapper van Marco en heb zelf die dag op Folembray iemand om het leven zien komen na een schuiver ;( (aan ocharme 70 à 80km/h).

Sterkte aan de familie van Marco, hopelijk komt het goed.
 
Ben zelf moeder van een zoon die de KNMVcup rijdt, elke keer ben ik blij als de boel heel huiswaards komt. Voel erg met jullie mee duim dat jullie zoon toch nog een beetje geluk mag hebben.
 
Met Marco gaat het heel slecht omdat hij deze dag wilde , mensen met ervaring en verstand van zaken op hoge snelheden hadden hem moeten beschermen daarvoor betaal je een aardig bedrag en daar mag je wel wat voor verwachtten.
Met alle respect, maar ik vind deze opmerking ver gaan.

Nogmaals sterkte in deze moeilijke tijd
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect, maar ik vind deze opmerking ver gaan.

Nogmaals sterkte in deze moeilijke tijd
ik sluit me bij jou uitspraak aan joris, aan de andere kant ik kan me ook heel goed het verdriet voorstellen van de ouders. '(

is er al meer bekend?
 
Ik ben de Vader van Marco, ik heb niet alles gelezen van wat hiet wordt geschreven want daar heb ik geen behoefte aan. Ik wil jullie hobby niet bederven maar in sommige reacties staan ware dingen.
Ik begrijp ook dat de meeste MFrs er ver vanaf staan, emotioneel gezien dan Ik als Vader en zijn Moeder hebben met de realiteit van dit moment te maken en die is zo dat Marco nog steeds in coma is maar niets gebroken heeft (had hij alles maar gebroken en geen coma zoals nu , dit is vreselijk voor ons en voor hem
.
Maar dat realiseerde Marco zich ook niet toen hij aan deze dag begon, het net als sommigen schrijven , de adrenaline stroomt met een bloedsnelheid en ga je ook op je motor, drijft mekaar op tot het uiterste, en Marco is er net even overheen gevallen, door slechte banden? door zijn eigen schuld? ja beiden, maar daar hebben velen last van alleen zijn nog niet over dat randje heengegaan.

Met Marco gaat het heel slecht omdat hij deze dag wilde , mensen met ervaring en verstand van zaken op hoge snelheden hadden hem moeten beschermen daarvoor betaal je een aardig bedrag en daar mag je wel wat voor verwachtten.

De Vader4 van Marco


Allereerst wilde ik u en uw vrouw (en de rest van de familie) alle sterkte van de wereld toewensen met de zorgwekkende situatie waarin uw zoon verkeerd '( ....

Ik heb die dag ook gereden op Zandvoort en ten tijde van het ongeval stond ik naast de baan te kijken. Van het ongeval zelf heb ik helaas niets gezien maar er ontstond een vervelende sfeer toen er een traumahelicopter boven het circuit verscheen....iedereen leek zich ineens weer bewust te worden van de mogelijke gevaren...

Op het punt waar uw zoon is gecrashed is de baan inderdaad een beetje verradelijk, licht omhoog vanuit de GP-Chicane (die er overigens speciaal is gemaakt om de snelheid op die plek naar beneden te halen; met het oog op veiligheid...) en dan naar rechts het Scheivlak in.

Met de veiligheid aldaar is niets mis, de marshalls geven in de groepen 1,2 en zelfs in 3 duidelijk aan dat er niet vol kan worden uitgeacceleerd de chicane uit; licht sturend naar rechts.... Nu kan ik me voorstellen dat wanneer er een gaatje ontstaan is met degene die voor je rijd, je op sommige plaatsen het gas verder opendraaid om zodoende weer aansluiting te krijgen op de groep. Wellicht was dit bij uw zoon ook het geval? Ik weet het niet... :?

Bij het inschrijven voor een dergelijke circuitdag MOET je je bewust zijn van de mogelijke gevaren, door eigen schuld of door iemand anders. Het is bekend dat er op dergelijke dagen door de marshals een zo veilig mogelijk tempo wordt aangegeven. Dat dit tempo hoger als wat er op de Nederlandse wegen mag worden gereden, is een feit.)
Echter in een treintje van een man of 6 à 8 is het nu eenmaal zo dat de achterste rijders een hogere snelheid willen/ moeten rijden om het verschil in remmen en het punt van gasgeven goed te maken...ER IS NIETS VERPLICHT; als het tempo te hoog is, moet je dit wel aangeven bij de marshall...

Laten we alstublieft de schuld niet in de schoenen van de marshals gaan schuiven. Deze mensen doen hun uiterste best om zo'n dag tot een veilige en bovendien leerzame dag te maken; met inachtneming van de altijd op de loer liggende gevaren....uw zoon heeft de pech gehad dat het bij hem verkeerd is gegaan, maar op een supersportmotor op de openbare weg had deze situatie waarschijnlijk ook gebeurd. NIEMAND rijdt namelijk subliem volgens de regeltjes en ik denk dat ook uw zoon weleens de 160 heeft gehaald op een provinciale weg, om maar een voorbeeld te geven.... Gevaren zijn nu eenmaal aanwezig bij het rijden op een supersportmotor.

Neemt niet weg dat ik hoop voor Marco, u, uw vrouw en de rest van de familie, dat de periode die komen gaat, goed mag aflopen.

Heel veel sterkte

Jorret Westerbaan

..... Motorrijden is niet risicovrij. Maar het risico is alleszins aanvaardbaar wat mij betreft. Op een circuit is het veiliger dan op de openbare weg.
 
Laatst bewerkt:
heel veel sterkte toegewenst aan alle familie en vrienden van marco.
Dit zijn dingen die je als ouder echt niet mee wilt maken.

Voor de rest sluit ik me aan bij de bovenstaande reacties.
 
Allereerst heel veel sterkte!!!

Ik was die dag baco en stond op post 09 (Scheivlak) en heb het zien gebeuren. Ik wil er verder hier niets over vertellen, maar de vader van Marco heeft mijn tel nr dus kan mij nog steeds bellen mocht ie eventuele verdere info willen hebben.

Het enige dat ik er over kwijt wil is dat Marco op dat moment helemaal alleen reed en dat het op dat moment ook al vrij rijden was in groep 2. Als je dan alsnog begeleiding wil dan moet je daar zelf om vragen, daarom snap ik de laaste opmerking niet helemaal...
 
Allereerst heel veel sterkte!!!

Ik was die dag baco en stond op post 09 (Scheivlak) en heb het zien gebeuren. Ik wil er verder hier niets over vertellen, maar de vader van Marco heeft mijn tel nr dus kan mij nog steeds bellen mocht ie eventuele verdere info willen hebben.

Het enige dat ik er over kwijt wil is dat Marco op dat moment helemaal alleen reed en dat het op dat moment ook al vrij rijden was in groep 2. Als je dan alsnog begeleiding wil dan moet je daar zelf om vragen, daarom snap ik de laaste opmerking niet helemaal...
logisch redenerend ik ook niet, maar vergeet niet dat er nogal wat emoties in het spel zijn, wat heel normaal is.
Sterkte aan de familie & Marco zelf!
 
Allereerst heel veel sterkte!!!

Ik was die dag baco en stond op post 09 (Scheivlak) en heb het zien gebeuren. Ik wil er verder hier niets over vertellen, maar de vader van Marco heeft mijn tel nr dus kan mij nog steeds bellen mocht ie eventuele verdere info willen hebben.

Het enige dat ik er over kwijt wil is dat Marco op dat moment helemaal alleen reed en dat het op dat moment ook al vrij rijden was in groep 2. Als je dan alsnog begeleiding wil dan moet je daar zelf om vragen, daarom snap ik de laaste opmerking niet helemaal...
Hey Roadrunner,

met jouw verder alles ok?
Bedoel als je het allemaal gezien hebt gaat je ook niet in de koude kleren zitten. -O-
Ik was zelf die dag aanwezig en reed voor het eerst in groep 3.
Een van de jongens die ik dag ontmoet heb is ook onderuit gegaan en het schijnt dat de baco(dame) met de gele vlaag zwaaide en ze gewoon nog volgas langs hem heen knalden + de motor midden op de baan.
De baco scheen echt zwaar pissig tezijn geweest wat een idioten.
Je moet zo je koppie erbij houden op het circuit en misschien speelde de extreme hitte ook parte die dag.
Het leek wel of je liters vocht verloor per sessie.


:N

Sinds het ongeluk denk ik nog elke dag aan Marco en hoop zo dat hij weer snel z,n ogen open doet.
 
Je moet zo je koppie erbij houden op het circuit en misschien speelde de extreme hitte ook parte die dag.
Het leek wel of je liters vocht verloor per sessie.

Kom op zeg...het was niet heter dan normaal en goed drinken hoort er sowieso bij.

Verder kun je wel alles op een organisatie schuiven maar de deelnemer maakt te keus om te gaan racen/circuitrijden. Zo kun je alles aan banden gaan leggen, maar mensen zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor hun daden (je kunt moeilijk hun gashendel gaan vasthouden). Onze regering heeft op de openbareweg al bewezen, dat alles dichtspijkeren met regeltjes ook niet werkt... :X

Neemt niet weg dat ik als baco er alles aan doe de deelnemers zo goed mogelijk te waarschuwen/helpen, uiteindelijk zie ik ook iedereen liever gezond en wel naar huis gaan na een leuke dag rijden!

Sterkte aan de familie.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedient uiteindelijk zelf de gashandel.

Sterkte aan de ouders en vrienden van Marco, hoop dat alles weer goedkomt.
 
Iedereen bedient uiteindelijk zelf de gashandel.

Sterkte aan de ouders en vrienden van Marco, hoop dat alles weer goedkomt.
Ik vond die ene opmerking ook niet gepast maar ga er bewust niet op in.
Belangrijkste blijft de gevallen rijder en dat deze hopelijk snel weer kan herstellen. Verder zie ik terechte reacties m.b.t. het rijden op een circuit. >95% valt en loopt weg met blauwe plekken en een ander valt helaas verkeerd. Konden we dat laatste ook maar voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan