MSL 24-7 Zandvoort

Ik heb van de week van iemand gehoord dat hij een dwars-laesie zou hebben.
:N
Maar hij is dus buiten levensgevaar?!
En van een dwars leasie kun je uit eindelijk helemaal genezen.
Alleen weet niet hoe ernstig het bij hem is natuurlijk.
Ik zou hem wel een kaartje willen opsturen maar geen idee wat z,n adres is of welk ziekenhuis hij ligt.
 

de mail van de vader:




Ja het nieuws is positief , Marco ligt op een gewone zaal.

Hij heeft nog een voedingssonde. (krijgt 2 liter voeding per dag).

Een negatief deel blijft nog wel erg overeind, dat is wel belangrijk in je leven, hij praat nog steeds niet , hij beweegt links niet erg veel.
Hij is bewust van het ongeluk dat hem is overkomen, hij heeft naar zijn motor gevraagd, daarvan heb ik hem de foto's laten zien, en verteld dat het hele spul in mijn garage staat.

Nu wordt door de doktoren gezegd dat hij nooit meer zal rijden? misschien waar (misschien niet) dat is nog een groot vraagteken.
We gaan ervan uit dat de hersenen zo'n 6 maanden nodig hebben om van de zwellingen kwijt te raken...en dan zal echt duidelijk worden wat hij kan..

Het is een moeilijke tijd voor hem zelf, er zijn geen behandelingen meer dus geen verdovingen en narcoses, hij blijft gewoon langer wakker nu en schrijft soms wat dingen op papier.

Er is een aanvraag voor een revalidatiecentrum (Heliomare) in Wijk aan Zee misschien, daar moet heij verder revalideren en tijdens het herstel van de hersenen alle noodzakelijke therapie-en voor spieren krijgen...

In die tussentijd hou ik zijn voeten en benen een beetje in beweging

Nou in ieder geval bedankt voor je interresse en medeleven.,..ik ben ervan overtuigd dat Marco jullie eens weer gaat e-mailen, ik weet niet wanneer, maar ik hoop dat het heel gauw kan.


(en kijk ook uit met hard rijden)

groeten Rob
 
Dat niet praten kan een reactie van de medicijnen zijn. Was bij een vriend van mij die een hersenkneuzing had en een week of 2-3 in coma was gehouden na een zwaar motorongeval ook.

Blij te horen dat het de goede kant op gaat, iig. :)
 
OOk nog even een reactie van mijn kant...

Ben echt blij om te horen dat weer wat positiefs te melden valt over Marco.

Een week na mijn crash op hetzelfde punt op Zandvoort (bizar toeval) vernam ik dat Marco daar hard ten val was gekomen. In die tijd had ik contact met hem omdat hij als cursist deel zou gaan nemen aan de 3 dagen Race Academy cursus in Pau. Tevens zou hij mijn motor mee terug hebben willen nemen en we hadden hierover contact met elkaar.

Dan hoor je zoiets.......

Ik heb geen direct contact willen opnemen met de ouders, die m.i. wel wat anders aan hun hoofd hadden. Zijdelings werd ik door Petra en Nappie op de hoogte gehouden van de stand van zaken en een aantal weken terug zag het er gewoon nog niet goed uit. Het ergste vrees je dan.

Ben dan ook blij om te horen dat er een omslag is in het herstel, al zal de weg nog lang zijn.

Gewoon domme pech, je favoriete sport wordt ineens levensbepalend. Alleen niet zoals je gehoopt had. Bizar in dit geval is dat Marco het voornemen had om zijn rijden te verbeteren, echter is daar niet aan toe gekomen. Nog even snel een dagje Zandvoort liep anders af.

In de twee weken Pau heb ik nog diverse malen aan marco gedacht. Ik ken hem verder niet, maar grijpt je als motorrijder en ook als instructeur wel behoorlijk aan. Marco had er gewoon bij moeten zijn en daarna zijn tripje door de Ardennen moeten maken als vakantie met zijn vrouw, want dat vertelde ie me eerder per telefoon.

Ik hoop dan ook echt dat Marco er weer zo goed als mogelijk bovenop zal komen. de weg zal lang zijn en op een of andere manier zullen wij hem daarin altijd blijven steunen, al is het maar omdat ook zijn situatie ons allemaal raakt. Je hoopt van niet, maar de scheidingslijn tussen plezier en ellende is niet zo heel dik.

We volgen het herstel van marco dan ook met meer dan grote belangstelling, omdat ie niets anders verdient. We wachten dan ook geduldig totdat Marco zelf hier weer een berichtje kan achterlaten.

Sterkte aan de familie. Marco, wanneer je dit kan lezen.......Kop op kerel !! Wordt vlug de oude en zet je schouders er onder.

Onze steun heb je !

Groeten, mark TT :W
 
Laatst bewerkt:
Het beste nieuws wat ik in lange tijd op Maandagmorgen heb gehoord! Sterkte met revalideren als je dit leest.

Hersenen kunnen veel hebben en hebben zo hun eigen manier om eventuele beschadigingen te overkomen, wat dat betreft staan de medici nog regelmatig voor verrassingen!

Hoop hier snel weer wat van je te lezen!
 
Het beste nieuws wat ik in lange tijd op Maandagmorgen heb gehoord! Sterkte met revalideren als je dit leest.

Hersenen kunnen veel hebben en hebben zo hun eigen manier om eventuele beschadigingen te overkomen, wat dat betreft staan de medici nog regelmatig voor verrassingen!

Hoop hier snel weer wat van je te lezen!
:^
 
oke weer een zeer goed bericht van marco :Y :Y :Y
sorry zit geen foto bij maar geloof me hier ziet er stuk beter uit :} :} :}








Hallo,

Marco is afgelopen donderdag vanuit de Heel in Zaandam naar Heliomare in Wijk aan Zee verhuisd dus zijn nieuwe adres:

*Heliomare*
Relweg 51
Marco Ooijer 3B kamer20
1949 EC Wijk aan Zee
T (0251) 28 82 22
www.heliomare.nl

Hij is nu 2 weekenden thuis geweest, heeft er zeer van genoten, veel visite en aandacht van buren en familiie enzovoort...alles gaat zoals gedacht toch erg voortvarend.

Als men Marco vraagt hoe het nu met hem gaat zegt hij _'naar omstandigheden redelijk, wel behalve die rolstoel'_
Hij bedoelt natuurlijk dat hij nog niet zelfstandig kan lopen, maar vergeet dat het toch heel erg vlot gaat met het algehele herstel.

Hij kan redelijk goed verstaanbaar praten, heeft ook een telefoontje bij zich dat een aantal mensen kunnen bellen of dat Hij kan bellen..
De dagindeling in Heliomare is zo dat hij tussen het ontbijt en lunch Fysio krijgt en na de luch ook weer. Hij wordt goed moe gemaakt en dat zijn motoriek weer beter gaat funktioneren is ook goed te merken, hij gaat per dag nog steeds een stap vooruit
Ook in de weekends als hij thuis is dan doen we aan gymnastiek samen op een matras op de grond en dan merk je hoe hij vordert.

Zijn linkerkant is nog zwak meer komt er steeds meer beweging in , zijn been kan hij al iets op staan maar nog niet echt lopen zonder veel steun.
De linkerarm zit af en toe ook al weer wat beweging in, maar dat schijnt bij dit soort letsel te horen (volgens revalidatie arts) maar heel licht kan hij mijn hand terugdrukken als ik zijn arm optil, zijn vingers zijn nog erg stil.
Maar hij denkt wel dat hij die beweegt, zie maar hoe hij de gitaar vasthoudt op bijgaande foto.

Zijn algemene konditie is nog erg gering, maar zal pas echt veel beter worden zodra hij los kan gaan lopen, dan moeten de longen echt aan het werk.
We zijn erg blij met de huidige vorderingen, en als er weer duidelijke verbeteringen zijn laat ik het U weten

Ook namens Marco de vriendelijke groeten en hartelijk bedankt voor de kaarten en bloemen..






*O* *O* *O* *O* *O*


ps kpl hoopt dat we nog eens een keer samen :] :] :] :] :]



 
Terug
Bovenaan Onderaan