MSL 24-7 Zandvoort

A.J. Kwak

Die hard MF'er
17 jul 2003
765
0
Soesterberg
Weer een topdag gehad op Zandvoort en 4 seconden van m'n tijd afgereden naar 2.14.41. Voor het eerst in groep 4 en dat ging goed, was niet de langzaamste en zeker niet de snelste.

Wel een vervelende klapper in groep 2 op het Scheivlak, weet iemand daar al meer van? In de telegraaf stond zwaar hoofdletsel en beschadigde long. Hij werd ook nog beademd toen hij afgevoerd werd.

In de laatste sessie ga je dan toch wat anders rijden, vooral op dat punt....

De discussie over het al dan niet vrij rijden in groep 2 laaide toch weer hoog op...
 
Weer een topdag gehad op Zandvoort en 4 seconden van m'n tijd afgereden naar 2.14.41. Voor het eerst in groep 4 en dat ging goed, was niet de langzaamste en zeker niet de snelste.

Wel een vervelende klapper in groep 2 op het Scheivlak, weet iemand daar al meer van? In de telegraaf stond zwaar hoofdletsel en beschadigde long. Hij werd ook nog beademd toen hij afgevoerd werd.

In de laatste sessie ga je dan toch wat anders rijden, vooral op dat punt....

De discussie over het al dan niet vrij rijden in groep 2 laaide toch weer hoog op...

Voor hoever ik begrepen heb was die niet aan het vrij rijden maar reed die gewoon in de groep achter een marshall aan ...
 
Met alle respect, maar als je op een circuitdag gaat rijden, weet je dat het risico erin zit dat je onderuit gaat/aangereden wordt en ongelukkig terecht komt. Dus waarom die discussie, vraag ik me dan af.
 
Met alle respect, maar als je op een circuitdag gaat rijden, weet je dat het risico erin zit dat je onderuit gaat/aangereden wordt en ongelukkig terecht komt. Dus waarom die discussie, vraag ik me dan af.

Uiteraard kent iedereen de risico's, maar je kunt je afvragen of sommige lieden in groep 2 er wel aan toe zijn om "los" gelaten te worden. Als de techniek van het circuitrijden er nog niet goed in zit en de adrenaline stroomt rijkelijk dan is dat een gevaarlijke cocktail! En niet in de laatste plaats voor andere rijders die in de buurt rijden.

Het was de 4e sessie voor groep 2 en die is in principe vrij. Ik weet niet of hij toch achter een marshall aan reed, wel is duidelijk dat hij na de GP chicane gewoon helemaal niet rechtsaf is geslagen bij de ingang naar het scheivlak. En dan met die "foute" verkanting en geen uitloop daar wordt het behoorlijk link.
 
Uiteraard kent iedereen de risico's, maar je kunt je afvragen of sommige lieden in groep 2 er wel aan toe zijn om "los" gelaten te worden. Als de techniek van het circuitrijden er nog niet goed in zit en de adrenaline stroomt rijkelijk dan is dat een gevaarlijke cocktail! En niet in de laatste plaats voor andere rijders die in de buurt rijden.

Het was de 4e sessie voor groep 2 en die is in principe vrij. Ik weet niet of hij toch achter een marshall aan reed, wel is duidelijk dat hij na de GP chicane gewoon helemaal niet rechtsaf is geslagen bij de ingang naar het scheivlak. En dan met die "foute" verkanting en geen uitloop daar wordt het behoorlijk link.
Als men er niet aan toe om om (na begeleiding) vrij te rijden, moet men in groep 1 inschrijven. Groep 2 volledig onder begeleiding is niet goed voor bijvoorbeeld groep 3. Deze indeling/opzet is er dus niet voor niks ;)
 
Als men er niet aan toe om om (na begeleiding) vrij te rijden, moet men in groep 1 inschrijven. Groep 2 volledig onder begeleiding is niet goed voor bijvoorbeeld groep 3. Deze indeling/opzet is er dus niet voor niks ;)

Daar ben ik het volledig mee eens, maar het is dan wel aan de Marshalls om dat in te schatten...de rijders zelf lijden nogal eens aan zelfoverschatting...
 
Het is altijd naar als er ongelukken gebeuren. Ik wens de betrokkenen veel sterkte en een spoedig herstel.

Een discussie hoeft voor mij persoonlijk niet. Bij het wandelen in de vierdaagse vallen zelfs doden. Motorrijden is niet risicovrij. Maar het risico is alleszins aanvaardbaar wat mij betreft. Op een circuit is het veiliger dan op de openbare weg.
 
Het is altijd naar als er ongelukken gebeuren. Ik wens de betrokkenen veel sterkte en een spoedig herstel.

Een discussie hoeft voor mij persoonlijk niet. Bij het wandelen in de vierdaagse vallen zelfs doden. Motorrijden is niet risicovrij. Maar het risico is alleszins aanvaardbaar wat mij betreft. Op een circuit is het veiliger dan op de openbare weg.

:^
 
Weet iemand of deze persoon al buiten levensgevaar is? In de pitstraat waar ik op dat moment stond te wachten gingen op ten duur de geruchten rond dat hij in levensgevaar was, in de krant stond dat hij ernstig hoofdletsel en beschadigde longen had, is hij buitenlevensgevaar of...?

In ieder geval veel sterkte voor hem en zijn naasten.
 
precies , ze kunnen beter dit topic dichtpleure , anders krijg je weer van die eindeloze discussies ja |(

Het ging mij er eigenlijk ook niet om om de discussie hier op te starten, maar meer om info te krijgen over de toestand van de ongelukkige rijder, want daar waren we toch behoorlijk van geschrokken!
 
Discussie of niet …. die dingen hou je altijd en ongelukken zullen er helaas ook altijd blijven.

Zelf ben ik wel van mening dat wanneer er voor gekozen wordt om onder begeleiding te rijden, mensen niet mogen vallen! Ook vind ik dat een organisatie kritischer moet zijn over de gebruikte type banden (dus geen toerbanden!) ipv alleen te kijken of de band nog voldoende profiel heeft. Daarnaast heb ik ook het idee dat er problemen ontstaan wanneer de groep onvoldoende aansluiting houdt achter een marshall, zodoende moeten sommige een hoger tempo rijden om weer aan te sluiten. Deze situatie van “vrij” rijden moet je ze eigenlijk niet geven.

Trouwens, ik heb zelf een mooie dag gehad!
 
Er is mij alleen bekend dat hij is gevallen op het kleine stukje rechtdoor voordat je het schei(t)vlak in gaat sturen. De marshalls in de baanpost aldaar hebben de Yam R1 recht op zich af zien komen.
Wij hoorden de trauma heli en veel geruchten maar weten verder eigenlijk ook niets.

Ik heb een super dag gehad, de aanwezigheid van Jarno Jansen was leuk...Godsamme wat kan een GSX-R600 wheelien bij het uitkomen van zowat elke bocht... :}
Maar eh.... 95 Db??? :? echt niet :N , zeg maar 107 !!! :9~

Rondetijden zijn flink verbeterd.
Mede te danken aan nieuwe BT 002's!! SUPERBAND! *O*
 
Discussie of niet …. die dingen hou je altijd en ongelukken zullen er helaas ook altijd blijven.

Zelf ben ik wel van mening dat wanneer er voor gekozen wordt om onder begeleiding te rijden, mensen niet mogen vallen! Ook vind ik dat een organisatie kritischer moet zijn over de gebruikte type banden (dus geen toerbanden!) ipv alleen te kijken of de band nog voldoende profiel heeft. Daarnaast heb ik ook het idee dat er problemen ontstaan wanneer de groep onvoldoende aansluiting houdt achter een marshall, zodoende moeten sommige een hoger tempo rijden om weer aan te sluiten. Deze situatie van “vrij” rijden moet je ze eigenlijk niet geven.

Trouwens, ik heb zelf een mooie dag gehad!

Tja, niet mogen vallen..... Sommige mensen luisteren niet :X

Beetje kulstelling. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je valt als je onder begeleiding rijdt (is volgens mij nooit de bedoeling), maar het verbieden heeft iets doms....

En die banden.... De gemiddelde straatband biedt voldoende grip om veilig te kunnen rondrijden in groep 1 en 2.

Kortom, voegt niet zoveel toe aan de discussie.
 
Er is mij alleen bekend dat hij is gevallen op het kleine stukje rechtdoor voordat je het schei(t)vlak in gaat sturen. De marshalls in de baanpost aldaar hebben de Yam R1 recht op zich af zien komen.
Wij hoorden de trauma heli en veel geruchten maar weten verder eigenlijk ook niets.

Ik heb een super dag gehad, de aanwezigheid van Jarno Jansen was leuk...Godsamme wat kan een GSX-R600 wheelien bij het uitkomen van zowat elke bocht... :}
Maar eh.... 95 Db??? :? echt niet :N , zeg maar 107 !!! :9~

Rondetijden zijn flink verbeterd.
Mede te danken aan nieuwe BT 002's!! SUPERBAND! *O*

Ik reed ook voor het eerst met de BT002, echt een heerlijk bandje!
Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt en wat de bandenspanning was Maandag?
Ik had 2.3 voor en achter op aanraden van een marshall, maar als je het aan 10 man vraagt krijg je 10 verschillende antwoorden. Ik had ze vrij kort van te voren gekocht en betaalde bijna 400 voor een setje...heb toch het gevoel dat dat ruim teveel is!

Ik had braaf m'n db killer erin gezet en in de pitstraat werd nog wel gekeken door oa Maudie of mensen die er niet uit hadden gehaald...
 
Ik reed ook voor het eerst met de BT002, echt een heerlijk bandje!
Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt en wat de bandenspanning was Maandag?
Ik had 2.3 voor en achter op aanraden van een marshall, maar als je het aan 10 man vraagt krijg je 10 verschillende antwoorden. Ik had ze vrij kort van te voren gekocht en betaalde bijna 400 voor een setje...heb toch het gevoel dat dat ruim teveel is!

Ik had braaf m'n db killer erin gezet en in de pitstraat werd nog wel gekeken door oa Maudie of mensen die er niet uit hadden gehaald...

Voor dat setje banden hebben we 300 euries betaald... redelijk bedrag toch?
ik reed met 2,1 voor en 2,0 achter maar de banden werden wel redelijk heet (75 gr) na mijn snelste ronde van 2.08
*O*

geen db killer gebruikt, wij hebben een KNMV supersportdemper van BOS onder die ouwe SRAD zitten....
 
Voor dat setje banden hebben we 300 euries betaald... redelijk bedrag toch?
ik reed met 2,1 voor en 2,0 achter maar de banden werden wel redelijk heet (75 gr) na mijn snelste ronde van 2.08
*O*

geen db killer gebruikt, wij hebben een KNMV supersportdemper van BOS onder die ouwe SRAD zitten....

Dat is toch bijna 100 euri minder dan ik betaald heb...mag ik ook nog vragen waar je ze hebt gekocht?
 
Ik had ze vrij kort van te voren gekocht en betaalde bijna 400 voor een setje...heb toch het gevoel dat dat ruim teveel is!
Kun je wel zeggen ja. Als je me mailt zal ik je vertellen waar ze voor 295 per set te koop zijn.

Heb zelf ook pas voor het eerst met BT002's gereden, type 3 (daarvoor reed ik met SC2 Pro's). Bevalt goed. Ze zitten er nu twee warme dagen onder, Zandvoort en Oschersleben, en kunnen nog wel een dagje. Veel grip. Op Oschersleben ging hij achter een beetje glijden bij het uitkomen van langzame bochten met veel gas erop, maar dat ging heel geleidelijk en controleerbaar. Is daardoor wel rechts zichtbaar meer versleten dan links, maar dat zou je met Pirelli's ook hebben. Prima banden, die Bridgestones! :Y

P.S. De door mij gebruikte bandenspanning is 2,0 achter en 2,10 voor.
 
Met alle respect, maar als je op een circuitdag gaat rijden, weet je dat het risico erin zit dat je onderuit gaat/aangereden wordt en ongelukkig terecht komt. Dus waarom die discussie, vraag ik me dan af.
Correctie.
Ook op de openbare weg hoor ;)

Voor de anderen.
Bij groep 2 mag er vrij gereden worden in de middag.
Ik heb al een aantal keren groep 2(ik ben marshall bij MSL) voor gereden,nog geen enkele deelnemer wilde in de middag zelf vrij rijden.
 
Hier een mededeling met betrekking tot de onfortuinlijke rijder van groep 2.
Deze rijder is gecrashed op het rechte stukje voor het scheivlak (net na de GP chicane)

Trauma heli is ter plaatse geweest met alle ellende van dien.

Net contact gehad met MSL en heel voorzichtig gevraagd naar de stand van zake.

Het gaat zeer slecht met deze persoon, ligt in coma... '(

Wellicht dat andere forum-gebruikers meer weten....


het is een risico om motor te rijden, maar het hoort er niet bij...
 
Hallo , ik ben de vader van Marco Ooijer die maandag jl is verongelukt, hij is nog steeds in bewusteloze en slechte toestand in het AMC ik wil graag weten wie er achter hem gereden heeft toen hij gevallen is.
Ik wil de toedracht graag weten wie kan mij helpen.
Mijn zoon was erg met motorforum bezig dus misschien dat jij me verder kan helpen.
Was jij ook op het circuit?

mail mij aub op Rob@Ooijer.com of Marco@Ooijer.com
 

Als we zijn nummer weten dan zouden we eventueel via de foto's van Actionfoto of motorfoto erachter kunnen komen wie achter hem reed (als er tenminste iemand achter hem reed...)
 
Als we zijn nummer weten dan zouden we eventueel via de foto's van Actionfoto of motorfoto erachter kunnen komen wie achter hem reed (als er tenminste iemand achter hem reed...)
Misschien dat de baco's wat duidelijkheid kunnen verschaffen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan