MT-01 wat vinden we ervan?

ben trouwens wel benieuwd naar de aanpassingen die je op jouw fiets hebt gedaan.

Heb je hier op MF ergens specs en mods van de fiets staan?

Je kan het een en ander terugvinden op de X4-lijst hier op het MF, maar dat wordt volgens mij een zoekplaatje. Verder staan er nog wat pics en specs op musclebikes.nl Alleen nog niet van het nieuwe spuitwerk.

Enne, ik heb vandaag alleen maar in het koekblik gezeten... Dank je wel weer! :+
 
Je kan het een en ander terugvinden op de X4-lijst hier op het MF, maar dat wordt volgens mij een zoekplaatje. Verder staan er nog wat pics en specs op musclebikes.nl Alleen nog niet van het nieuwe spuitwerk.

Enne, ik heb vandaag alleen maar in het koekblik gezeten... Dank je wel weer! :+

Life's a bitch sometimes!
 
ik vind dat de looks er zeer gelikt uitzien, maar echter een groot nadeel vind ik dat die "leeg" al 240kg weegt, kijk nou kom je met die 90pk en 150nm wel vooruit, maar een kilo'tje of 40 afslanken zou geen overbodige luxe zijn...
 
And then you die!



:+
Hey Mr. XXXX ik heb nog FF naar je fiets op musclebikes.nl gekeken... Complimenten!!! })

Stuurt het beter met die aanpassingen? Ik ben benieuwd wat je met je modificaties aan extra power er uit hebt kunnen persen. Nog dingen veranderd aan het blok zelf?
 
Hey Mr. XXXX ik heb nog FF naar je fiets op musclebikes.nl gekeken... Complimenten!!! })

Stuurt het beter met die aanpassingen? Ik ben benieuwd wat je met je modificaties aan extra power er uit hebt kunnen persen. Nog dingen veranderd aan het blok zelf?

Thanx!!!

Een 14 centimeter langere achterbrug staat niet echt gelijk aan betere stuureigenschappen. Wielbasis is nu bijna 1.80, dus... Maar door langere, en veel betere, schokdempers te monteren en de vorkpoten een stukje door de kroonplaten te steken is het sturen niet al te veel moeilijker geworden. De aanpassing van het achterwiel zorgen ervoor dat er nu tenminste een fatsoenlijke kauwgomband gemonteerd kan worden. Al met al stuurt het nu beter en een stuk zekerder dan in de standaard setup.

De power zit op dit moment op 125 Nm en 125 PK aan het achterwiel. Maar het is vooral de manier waarop het wordt afgegeven. Vanaf iets onder de 2500 toeren meer dan 100 Nm beschikbaar!!! En neem daarbij dan de gasreactie van de flatslides.

Inwendig is het blok (nog) niet aangepast. Probleem is dat de koppeling op dit moment tegen zijn max aanzit. Heb al wel andere veren gevonden (10% sterker), maar ik wil eigenlijk een lockup monteren. Alleen moet ik die eerst nog zien te vinden. Daarna wil ik de kop laten flowen en andere nokenassen, van een CBR1000 zou passen, plaatsen. Dan moet 140 Nm en 140 PK tot de mogelijkheden behoren!
 
Thanx!!!

Een 14 centimeter langere achterbrug staat niet echt gelijk aan betere stuureigenschappen.

Mooi werk, zelfs jij hebt ook je verlanglijstjes zie ik. Wie niet

As ik toggus cente had.......... En een grote schuur of loods...

Helaas... Voorlopig gewoon blij zijn met mijn Catje die lekker droog in z'n box staat. Lekkere stuurfiets en best snel. Maar toch...
 
Great looks, but no performance to match...

Dus, dichtbij maar geen sigaar! :+
Dat was ook de conclusie in de Performance Bikes. Leuk ding, maar de prestaties vallen tegen. Zoveel koppel klinkt leuk, maar door het bizar lage maximum toerental (de gemiddelde auto maakt nog meer toeren...) is het vermogen naatje en om nog een enigszins fatsoenlijke top eruit te krijgen is de gearing zo lang dat je een hoop acceleratie kwijt raakt.
En hij mag dan wat leuke sportieve vering componenten hebben, zoals die R1 voorvork, maar het ding is ook nogal zwaar en dat zal de handling niet ten goede komen. Ook de grondspeling is niet om over naar huis te schrijven, naar verluidt.
Remmen schijnt ook niet alles te zijn. Doordat het gewicht relatief ver naar achter zit, heb je snel last dat het voorwiel blokkeert bij hard remmen omdat de motor niet voldoende gewicht naar voren verplaatst bij het remmen.

Samenvattende conclusie: Leuk uiterlijk en geluid, maar tegenvallende prestaties. Een showbike. Voor de fun kun je beter een Buell kopen.

Ff voor de duidelijkheid: dit is niet mijn visie (ik heb er niet op gereden), maar mijn interpretatie van het stukje uit de Performance Bikes.
 
Thanx!!!

Een 14 centimeter langere achterbrug staat niet echt gelijk aan betere stuureigenschappen.

Mooi werk, zelfs jij hebt ook je verlanglijstjes zie ik. Wie niet

As ik toggus cente had.......... En een grote schuur of loods...

Helaas... Voorlopig gewoon blij zijn met mijn Catje die lekker droog in z'n box staat. Lekkere stuurfiets en best snel. Maar toch...

Het verlanglijstje is nog wel wat langer, hahaha. Zo staat er ook redelijk hoog op die lijst nog een upsidedown vorkje... Maar ben daarvoor de speurtocht naar onderdelen inmiddels gestart. Uitlaatsysteem wil ik nog verder aangepast hebben... Alleen nu eerst het spaarvarkentje nog even vet mesten!

Deze winter alleen wat kleine aanpassingen. Onderkuipje van een Blade aanpassen en monteren. Ander remvloeistofreservoirtje. Wat polijstwerk. Andere benzinekraan (deze kan net niet genoeg brandstof aan de carbs leveren). En wie weet wat ik verder nog ga bedenken als ik bezig ben....
 
Dat was ook de conclusie in de Performance Bikes etc..

Ff voor de duidelijkheid: dit is niet mijn visie (ik heb er niet op gereden), maar mijn interpretatie van het stukje uit de Performance Bikes.

Ben toch benieuwd hoe we er met zijn allen over denken als we er een ritje op hebben gemaakt. We wachten maar af. Ik heb me alvast aangemeld voor een proefrit.
 
Ik las het artikel in PB toch iets anders:

Grondspeling geen probleem, geen extreem sportieve fiets, maar wel erg goed mee te sturen. Gaat niet belachelijk hard, maar kan wel een hoop sportieve dingen bijhouden waarschijnlijk..

En uiteraard een Poser fiets.. (en dat is nooit verkeerd :) )

Wil er binnenkort wel eens op rijden, ben toch wel erg nieuwsgierig... Heb ooit eens op zo'n Warrior gereden en die trekt wel de straat stenen uit de straat.. (alleen stuurt die niet)

Dat was ook de conclusie in de Performance Bikes. Leuk ding, maar de prestaties vallen tegen. Zoveel koppel klinkt leuk, maar door het bizar lage maximum toerental (de gemiddelde auto maakt nog meer toeren...) is het vermogen naatje en om nog een enigszins fatsoenlijke top eruit te krijgen is de gearing zo lang dat je een hoop acceleratie kwijt raakt.
En hij mag dan wat leuke sportieve vering componenten hebben, zoals die R1 voorvork, maar het ding is ook nogal zwaar en dat zal de handling niet ten goede komen. Ook de grondspeling is niet om over naar huis te schrijven, naar verluidt.
Remmen schijnt ook niet alles te zijn. Doordat het gewicht relatief ver naar achter zit, heb je snel last dat het voorwiel blokkeert bij hard remmen omdat de motor niet voldoende gewicht naar voren verplaatst bij het remmen.

Samenvattende conclusie: Leuk uiterlijk en geluid, maar tegenvallende prestaties. Een showbike. Voor de fun kun je beter een Buell kopen.

Ff voor de duidelijkheid: dit is niet mijn visie (ik heb er niet op gereden), maar mijn interpretatie van het stukje uit de Performance Bikes.

en dan deze foto's (uit een ander topic) :9~

3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik las het artikel in PB toch iets anders:

Grondspeling geen probleem, geen extreem sportieve fiets, maar wel erg goed mee te sturen. Gaat niet belachelijk hard, maar kan wel een hoop sportieve dingen bijhouden waarschijnlijk..

En uiteraard een Poser fiets.. (en dat is nooit verkeerd :) )

Wil er binnenkort wel eens op rijden, ben toch wel erg nieuwsgierig... Heb ooit eens op zo'n Warrior gereden en die trekt wel de straat stenen uit de straat.. (alleen stuurt die niet)en dan deze foto's (uit een ander topic) :9~

(Afbeelding)

Mijn idee !! :9~ :9~ :9~ :9~ !! Das nou es een lekker plaatje......

Alleen die stage 3 set maakt het toch al niet zo goedkope prijskaartje wel errug pittig B|
 
De MT-01 is een poserbike voor wannabees, net als een Hardley Ableson. :9

Ach ja .... een mening hebben over iets voor dat je zelf iets hebt geprobeerd... tja.. :Z Iedereen vindt het eigen fietsje het allerbeste, toch?

Mijn probleem is dat ik meerdere (soorten) motoren leuk vind. Helaas laat de portemonnee er in de praktijk maar eentje toe.

Elke motor heeft zijn eigen charme, karakter en eigenschappen. Je moet dan ook zo'n fiets door die bril bekijken. Jouw Duke vergelijken met Duc een HD of de MT-01 is zo iets als bananen en appelen met eieren en paperclips vergelijken.

Zo zijn er ongetwijfeld Supersport Duc rijders die een naked duc weer helemaal niets vinden... Lekker belangrijk. Als je maar rijdt met wat je leuk vindt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is jouw mening.
Mijn mening: 1700 cc en slechts 90 pk, die ook nog 240 kg (LEEGgewicht) moeten meesleuren. |(
Dat zegt toch genoeg, nietwaar? :?
Conclusie: een poserbike voor wannabees. :r

Je cocludeert maar manneke, tis helemaal jouw dag ;)

Ik geef mijn conclusie wel na een uitgebreide proefrit. Ik denk dat die 140 Nm koppel het gebrek aan PK's wel wat goedmaakt. Ondertussen blijven we rustig gummen op het dagelijkse bochtenmasjien :]
 
Blijft leuk dat happen van die V-Maxxers... ;) Maar ik ben het met je eens dat de MT-01 geen opvolger van de V-Max is!

En geloof me, je krijgt van mij ook geen kans mijn XXXX te proberen! Is na de nodige verbouwingen niet heel vriendelijk meer om op te rijden...
MT-01 is geen opvolger want Yamaha heeft een Vmax model op de weg staan van 2005, het jubileum model.


En ik wil pas op die X van je als je kleppen gesteld zijn ;)
 
Ik las het artikel in PB toch iets anders:

Grondspeling geen probleem, geen extreem sportieve fiets, maar wel erg goed mee te sturen. Gaat niet belachelijk hard, maar kan wel een hoop sportieve dingen bijhouden waarschijnlijk..

En uiteraard een Poser fiets.. (en dat is nooit verkeerd :) )

Wil er binnenkort wel eens op rijden, ben toch wel erg nieuwsgierig... Heb ooit eens op zo'n Warrior gereden en die trekt wel de straat stenen uit de straat.. (alleen stuurt die niet)en dan deze foto's (uit een ander topic) :9~

(Afbeelding)
Foto is leuk, maar laat je motor eens arm lopen met dunwandige pijpen en hij word rood gloeiend ;)
 
MT-01 is geen opvolger want Yamaha heeft een Vmax model op de weg staan van 2005, het jubileum model.


En ik wil pas op die X van je als je kleppen gesteld zijn ;)

Pffff... Kleppen stellen... Alweer? En dan heb je ze net gesteld en dan krijg je die vraag zo ongeveer meteen weer van de eerste de beste echte motorkenner!

:+
 
Ook ik vind het een mooi ding, maar denk toch ook dat het vermogen iets te weinig is, ik heb er nog niet op gereden, maar wil dit wel graag doen, dus binnenkort maar eens langs voor een proefrit, dan weten we meer ;)
 
Sorry mensen, maar wat een arrogantie zeg!!!!!!

Iedereen die denkt dat je aan 150 Nm niet genoeg hebt heeft een steekje los!
Die MT-01 heeft stationair al meer koppel dan een R1 bij pak m beet 8000 toeren....
Opscheppen over PK's is voor "posers", Torque wins races!!!!!
Lees de recensies er maar op na; dat ding gaat als een stoomloc.

Zo dat lucht op.
 
Sorry mensen, maar wat een arrogantie zeg!!!!!!

Iedereen die denkt dat je aan 150 Nm niet genoeg hebt heeft een steekje los!
Die MT-01 heeft stationair al meer koppel dan een R1 bij pak m beet 8000 toeren....
Opscheppen over PK's is voor "posers", Torque wins races!!!!!
Lees de recensies er maar op na; dat ding gaat als een stoomloc.

Zo dat lucht op.

Zodra ik er eentje ben tegengekomen bij het stoplicht zullen we zien hoeveel Torque dat apparaat heeft!

Hoeveel van die 150 Nm zouden er aan het achterwiel trouwens nog over zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan