MT-09 Akrapovic E-keur?

KawaKip

MF'er
28 okt 2014
75
10
Poortugaal
Beste leden,

Ik heb een akrapovic uitlaat op mijn mt09 zitten. Ik weet dat je er een converter in moet zetten om hem officieel E-keur te maken.

Maar hoe kan je dit controleren, want dat ding zit in de uitlaat?

Ik wil deze zomer weer naar Duitsland toe en als ik aangehouden zou worden hoe kan de politie dan controleren of hij e-keur is of niet?
 
Welke uitlaat heb je exact?, van de 3 kan er bij het degene met de "krul", en de eind demperd deels naast de motor, geen cat tussen.

Voor de ander dus wel.Loshalen, en kijken of hij erin zit...
Of de db killer eruit als dat wil , of via de lambda zonde gat kijken met een endoscope, of zo'n endoscope voor op je gsm.

Geen idee of Duitsland zo streng is dat ze gaan kijken of je de cat. Erin hebt zitten...
 
De titanium met de "dikke" demper onder de motor heeft een catalysator in de demper, dat kan je van buiten nooit controleren, dan moet de hele pijp er onder uit. De carbon versies hebben volgens mij geen E-keur.
maar steek anders je licht hier eens op:
Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2
 
De titanium met de "dikke" demper onder de motor heeft een catalysator in de demper, dat kan je van buiten nooit controleren, dan moet de hele pijp er onder uit. De carbon versies hebben volgens mij geen E-keur.
maar steek anders je licht hier eens op:
Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik heb de "Dikke demper" alleen daar moet wel een "Converter" om hem officieel e-keur te maken. Maar zoals je zelf zegt dit zit in de uitlaat, dus lastig om dat te controleren. Maar dacht misschien had iemand hier ervaring mee.
 
Ik heb die dikke, zonder katalysator en ben er al diverse keren mee naar de poster buren geweest. Nooit last gehad. Let wel, katalysator is niet hetzelfde als de decibels killer die zit aan het einde en herken je aan die drie pijpjes. Als dat 1 groot rond gat is, zit hij er niet in. Bij de eerste serie waren die demontabel, later werd het vastgelast.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die dikke, zonder katalysator en ben er al diverse keren mee naar de poster buren geweest. Nooit last gehad. Let wel, katalysator is niet hetzelfde als de decibels killer die zit aan het einde en herken je aan die drie pijpjes. Als dat 1 groot rond gat is, zit hij er niet in. Bij de eerste serie waren die demontabel, later werd het vastgelast.

Oke duidelijk! Ja de DB killer heb ik inderdaad wel en die kan wel los gemonteerd worden. Maar dat is echt super vervelend werk aangezien je dan de carbon kap eraf moet halen.. Ik zit eraan te denken om eventueel een gat te boren in het carbon zodat ik hem er gemakkelijker in kan zetten.
 
Met carbon kap, is de euro 4, daar is de db killer vast gelast. Kan je uitboren. En dan met een oplossing idd verwijderbaar maken. (Draad tappen , moertje vast lassen, oid) De euro 3, heeft geen carbon kap, en dus vanaf fabriek makkelijk toegankelijk met een boutje een verwijderbare en killer.
Daarnaast heeft de euro 4 , minder geluid met db killer dan dat de euro 3 dat heeft. Beiden hebben een optie voor de cat.

Hier het overzicht. Vanaf 2017 is het euro 4. Dus een euro 4 uitlaat mag wel op een euro 3 motor, maar niet andersom,
wil je je de E keuring behouden van motor en uitlaat combi.

Vanaf 2017 heeft de motor een euro4 norm. Voor werking maakt het niets uit of je mixt en match ntussen euro normen tussen motor en uitlaat.

De racing line carbon, heeft geen e keur, en dus geen cat, maar staat wel in overzicht.
Klik voor de 3 beschikbare uitlaten van akra en de 09.

 
Terug
Bovenaan Onderaan