15 nov 2020
30
15
dag allemaal,

ik heb de mt07 in de stalling gezet zodat deze de winter niet opgegeten wordt door pekel en dergelijke.

nu is mijn vraag of ik de accu moet loskoppelen, uit de motor moet halen, en het dan op een druppellader zet. of dit ook gewoon kan met de accu blijvend in de motor en het dan oplaad met druppel lader 1 x in de maand? en hoe dit dan zijn gang gaat? of hoeft dit niet omdat hij maar 3 maandjes de stalling in gaat (verwarmd)

het is een 2020 model en ben niet echt een technisch persoon, maar wil wel doen wat echt nodig is tijdens een stalling van 3 a 4 maandjes.
als er andere tips zijn waar ik op moet letten en de motor voor moet voorbereiden hoor ik dat graag :D
 
Accu kun je gewoon in de motor laten als ie aan de druppellader zit. Je kunt hem dan of de hele tijd eraan laten of zoals ikzelf doe ong. 1 x per maand een nachtje. Ik ga er wel vanuit dat je een oplaadsnoer hebt die al op de accu zit gemonteerd. Dit maakt het namelijk wel een stuk makkelijker. Anders met klemmetjes rechtstreeks op de accupolen. Verder hoef je voor 3 maanden niet veel te doen.
 
Accu kun je gewoon in de motor laten als ie aan de druppellader zit. Je kunt hem dan of de hele tijd eraan laten of zoals ikzelf doe ong. 1 x per maand een nachtje. Ik ga er wel vanuit dat je een oplaadsnoer hebt die al op de accu zit gemonteerd. Dit maakt het namelijk wel een stuk makkelijker. Anders met klemmetjes rechtstreeks op de accupolen. Verder hoef je voor 3 maanden niet veel te doen.
dankjewel voor de reactie! ik ga er meteen mee aan de slag :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan