MT09 2017+ comfort zadel vergeleken met 2016 en eerder comfort zadel

GurtenV

Rookie
22 jan 2020
26
11
Ha!
nu het woon-werkverkeer ook weer aangevuld wordt met wat toertochten zit ik wat langer dan 30 mins op de MT09 (2014)
Er zit al een Yamaha comfort zadel op maar toch krijg ik na 1,5 uur toeren een houten kont.
Ik hoor goede verhalen over het nieuwe comfort zadel. Is dat beter dan het oude, en past deze ook op een mt09 2014?

Of kan ik beter kijken naar een Shad of een Bagster?

tnx en grtz!
 

Bijlagen

  • 6D63F95B-D05B-4BFD-976E-94FEBE4EF3F1.jpeg
    6D63F95B-D05B-4BFD-976E-94FEBE4EF3F1.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 16
  • 8FAD5038-E3DD-4297-A8F2-4AD5189777B0.jpeg
    8FAD5038-E3DD-4297-A8F2-4AD5189777B0.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 16
Ha allen, Ik heb inmiddels wat ervaring opgedaan. Ik heb het Comfort zadel voor de MT09 2018 gekocht en die past op model 2014 t/m 2019. Het zadel zit echt een stukje hoger (ca 3cm) dan het gewone zadel. Dat vind ik zelf wel prettig want ik heb lange benen. (binnenkant been 91cm, ookwel inseam genoemd). Het zadel is in zijn algemeen een stuk dikker en breder en voor de bijrijder is het echt een stuk groter en dikker. Optisch vond ik dat echt niet mooi omdat de motor daardoor zijn slanke lijn achter kwijtraakt. Voor de bijrijder is het wel een stuk prettiger dan het vorige comfort zadel, laat staan het stock zadel.

Het zadel is mooi afgewerkt met witte naden. (persoonlijke smaak), en kwaliteit is goed. Het zadel heeft ook meer grip dus je glijd minder en je wordt met dit zadel door de vlakkere zit niet met je kruis tegen de tank gedrukt.
Wat me echter tegenviel is dat de breedte voor de bestuurder ook groter is, waardoor het zadel in de binnenkant van je benen drukt als je stil staat. Dat vond ik echt wel een beetje hinderlijk. Misschien zakt dat nog weg of zakt dat in, maar dan vervormt het zadel wat weer lelijk is. Ik heb het zadel dan ook weggedaan want elke keer als ik naar de motor keek dacht ik "het klopt niet"...
Daarbij had ik al het oude comfort design zadel, wat ook wel volstaat.

Nu wil ik kijken naar een Shad zadel die toch iets subtieler zijn, maar ook goede reviews krijgen. Nu vraag ik me af: is de zit van een Shad zadel ook hoger dan die van een standaard zadel? Iets hoger zitten bevalt me namelijk wel.
 
Laatst bewerkt:
En.... gel dat is hem ook niet!

Dus te rade gegaan bij Hawk GT en die heeft mij bestaande zadel opnieuw gevuld. Helemaal top!
 
Terug
Bovenaan Onderaan