MT09 pre-facelift vs MT09 facelift

Bilsterr

Rookie
18 aug 2019
24
10
Tilburg
Instagram
Komende Februari kan ik dan eindelijk mijn A-rijbewijs ophalen (jaja, code 80 regeling) en ik ben van plan om het nieuwe motorseizoen te beginnen met een upgrade naar een MT09.
Nou vraag ik me af wat de beste keuze zal zijn tussen een pre-facelift en facelift model en/of er mensen zijn die op beide modellen gereden hebben en wat hun ervaringen zijn daarmee.

Het eerst opvallende, naast de looks, is dat de prijs erg veel verschilt; pre-facelift modellen gaan voor gemiddeld rond 8.000eu en de facelift modellen (2017) voor €9.000+
Die +-1.000eu is toch wel leuk voor bijvoorbeeld een nieuw uitlaatsysteem aangezien ze bij de dealers vaak stock zijn.
Ook heb ik ergens gelezen dat er mogelijk een 'vernieuwde' versie van de MT09 in 2021 uit zal komen (Vernieuwde MT09). Geen idee of dit impact zal hebben op de prijs van de oudere modellen gezien; een nieuw jaar en 'nieuw' model.
Daarnaast, lees ik vaak dat het facelift model een stuk vloeiender is op het gas en dat pre-facelift modellen toch wel wat schokkerig kunnen zijn.

Kortom, zijn er mensen, die met hun eigen ervaring/mening, die mij hierin kunnen helpen en zijn er nog meerdere verschillen tussen de modellen?
 
MT-09 maakt standaard al een heel prettig geluidje, ik zou niet investeren in een andere uitlaat - dat levert je alleen maar gezeur en gezeik op qua geluidsnormwetgeving e.d. en je wint er niks mee.

Volgens mij had de eerste serie (dus niet per se pre-facelift maar echt de eerste 1 of 2 bouwjaren) een beetje last van 'aan-uit' gasgeven omdat het allemaal fly-by-wire is. Later is dat eruit gehaald en is de gasrespons veel soepeler.
 
Terug
Bovenaan Onderaan