Mt09

Damsk

Rookie
11 jan 2022
1
0
Ben aan het oriënteren voor mijn eerste motor. Mijn interesses gaan uit naar een naked bike en wil er straks ook gewoon lekker sportief mee kunnen toeren.
Ik ben zelf 1.96 lang en zit te denken aan een MT09 alhoewel ik de duke 790 ook erg gaaf vindt.

Wil sowieso graag proefritjes gaan maken, maar was benieuwd of jullie nog tips hebben voor andere motoren ook ivm mijn lengte ook en of ervaringen met de genoemde motoren?
 
Welkom Damsk.

Geen tips over motoren, want 1.76.

Ga er maar vanuit dat je al rijdend je ideeën over je ideale motor nog wel kunnen veranderen, je eerste is niet altijd een blijvertje, al heb je daar over 20 jaar dan weer spijt van....*D;)
 
Kijk wat er op de markt is, lees je in en probeer wat proefritjes te maken.

De Dukes zijn vrij kleine/compacte motoren dus zal met jouw lengte lastig worden of eruit zien alsof je op een pitbike zit. Maar aan de andere kant ken ik ook iemand die woon-werk doet op een Honda Monkey...

Kijk eventueel ook naar een Z900 of CB1000R dan heb je en 4 cilinder, rijdt even wat soepeler/minder agressief voor een 1e motor.
 
Welkom. Op de site Motorcycle Ergonomics kun je je maten (lengte en binnenbeenlengte) invoeren en zien hoe je met jouw postuur op een bepaald type motor past. Ik ben zo lang als jij bent, maar heb in verhouding erg lange benen. Zo ben ik uitgekomen op een R1200RT, maar dat heeft ook te maken met hoe ik hem wil gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan