MTB/van der Ven zijspannen-topic!

Breed traag duits hok.

  • Hoera, weer een Beemer erbij!

    Stemmen: 2 6,7%
  • Kras op met je mof!

    Stemmen: 1 3,3%
  • Maakt me niet uit, als het maar 3 wielen heeft.

    Stemmen: 8 26,7%
  • Pfffffffffffffffff weer een poll.

    Stemmen: 7 23,3%
  • Waar heeft die gek het over?

    Stemmen: 5 16,7%
  • Welkom Bosso, je lijkt me een geschikte peer.

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30

Dhr. Bosso

Пу́тін хуйло́!
24 mei 2012
40.572
102.989
Paviljoen 11.
Ik vond het wel tijd worden voor een eigen topic, zo hoef ik niet telkens op een ander zijn/haar topic in te breken. Netjes toch? Als beginnend zijspan rijder heb ik zo de nodige vragen, en zal ze dan ook regelmatig ter uwer beoordeling voorleggen. Maar eerst even voorstellen. Ik ben Bosso, maar dat wisten jullie al, en mijn span bestaat dus uit een BMW R100RS (BJ mei '78) met een 'van der Ven' (BJ nov. '93.) Volgens inlegvel trouwens een MTB.
Voor trouwe bezoekers van de Zeelandiarun zal het geen onbekende zijn, en wie in of rond Oosterhout (NB) woont zal 'm ook wel eens gezien hebben.

Foto-4PSXBUYQ.jpg

Foto-IYW3NIJH.jpg

Foto-BWIFRX3N.jpg


Op het moment zijn de belangrijkste projecten. Het verbeteren van de remmen, want da's echt een verschrikking en het vervangen van de achterband. Die is nog kaler dan m'n eigen kop.

Dus, voor de liefhebbers; :Y weer zo'n "traag en breed duits hok" erbij op MF. *O*




02 augustus 2014. Edit: Ik ga eens een overzichtje maken van de v/d Ven bakken die er nog zijn.

Bosso; BMW R100RS Krauser.
Foto550-SHQBTOKO.jpg


Ex Ben van Kaam; BMW R100RT. Zijspan heeft zomer en winter ruiten.(verkocht). En daarna nog een paar keer door verkocht.
Foto-RTSNVU3B.jpg

Huidige staat: Gedemonteerd. -O-
 
Laatst bewerkt:
WELKOM *O*


Ik mis de optie ; Weer een zuiderling er bij :P


Stickers er van af, bak een kwastje, grotere velg onder de bak en de winkelruit effe oppoetsen, en klaar *O* *D ;) :+
 
Brabant! *O*

Welkom Bosso!
Je kunt er best een hoop in mee nemen zo te zien.

Heej ho...! ik bin gene brabo! 'Kwoon min of meer bij Dropje om de hoek.
maar inderdaad, ik denk da'k zelf nog in de kattebak pas. Zal het eens uitproberen vandaag of morgen.

Groter wiel onder de bak? Kweetutnognie, eerst een fatsoenlijke oplossing voor de achterband vinden. En de etalageruit word tzt vervangen, d'r is geen poetsen meer aan zo dof.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Bosso,

Plaats eens wat foto's van je wielen en je remmerij zodat we die kunnen afkraken je kunnen helpen daar een oplossing voor te vinden.
 
Ik hou als brabo wel van BMW met zijspan 8-)
Al heb ik een voorkeur voor wit :+

Bandjes doe ik voor motor en auto altijd in Oisterwijk, bij Frank Ligt. Doet 't netjes en heeft scherpe prijs. Bel maar, misschien kan hij je helpen, is makkelijker dan Duitsland.
Afstand is wel te overzien vanuit Oostehout.

Ben ook benieuwd naar details van de remmen!
 
*D welkom Bosso *O*
wat betreft je bandenspanning, ik zet ze rondom op 3,5 bar en dat rijdt goed
 
Okeej, ik zal jullie de foto's van de achterpartij eens laten zien.

Foto-PS3MLBYR.jpg

Dit is de cardantunnel van bovenaf gezien. Zo loopt de achterband dus tegen de tunnel aan.

Foto-FFMHGI7F.jpg

Dit is de linkerkant van onder af gezien, zoals je ziet is er niet veel ruimte meer naar de remreactie stang. Ook hier loopt de achterband iets aan, maar dan tegen het spatboord. Dat is geen probleem, gewoon het spatboord iets verder naar links schuiven.

De achterband is nu een 125/80R15. Jullie weten ook wel /80 is de hoogte in 80% van de breedte. Stel; ik neem een 135/100R15, dan komt het breedste deel van de band verder van de as af. Dus zou ik theoretisch in het smalle deel van de cardantunnel komen waardoor het e.e.a. wel passend is.
 
De ruimte tussen kardan en band is inderdaad niet veel. De reactiestang kan je vast nog wel wat omzetten. Ik zou niet voor een hogere band gaan. Dat kost je gewoon vermogen, zeker met die winkelruit. Als je pech hebt kan je de 5e versnelling alleen nog gebruiken bij wind mee, heuvel af, kroeg in zicht.
 
dit is een 130/15 Michellin,is wel een hele stugge band op een K100,maar zoals ik eerder al zei,de bandenspanning hou ik steeds op 3,5 bar en hij loopt (misschien daardoor wel) nu nergens aan
full

zo'n zelfde band ligt er voor op,hier kun je de band beter zien
full

:) misschien heb je er wat aan
 
Laatst bewerkt:
Stoer rubbertje iig! Ik ga de achterkant eens opkrikken, en dan wat met de druk spelen tussen de 2,5 en 3,5 bar. Kijken wanneer het aanlopen stopt of erger word.

Dat zal volgende week wel worden want morgen ga ik met een nog véél groter, breder en helaas trager duits hok naar de Harz.
Foto-XWISPF3E.jpg

De achterste moet je wegdenken, dat hing er maar tijdelijk aan.
 

Dank je :} . Ik lijd helaas aan een ernstige vorm van microfobie. Dat wil zeggen dat ik heel erg bang ben voor kleine autootjes, motorfietsjes, kindertjes en ga zo maar door.
Pizza halen? Jaha ter grote van een putdeksel. Patatje? Doe maar een braadslee. Zo'n fobie kost me klauwen met geld, de bus loopt bijv. net geen 1 op 6 (LPG).
 
Ik dacht Oosterhout te lezen. Maar Zeeland is ook niks mis mee hoor.
Mijn achternaam staat ook in de Cronyck van Zeeland (1694).

Mijn etalage 3wielert komt uit Oosterhout. Zelf woon ik al jaren in Zeeland. 3Wielert is dus import, ik ook trouwens. Zo komt mijn naam vast wel in de Cronyck van Zeeland of Smallegange voor. Maar niet van mijn familie.
 
Zat ik ook later pas aan te denken. Ennieweej, ik ga richting de Harz om ze daar weer eens gek te maken. kijk maar eens op:

www.brockenaufstieg.de
 
Terug
Bovenaan Onderaan