MTB/van der Ven zijspannen-topic!

Breed traag duits hok.

  • Hoera, weer een Beemer erbij!

    Stemmen: 2 6,7%
  • Kras op met je mof!

    Stemmen: 1 3,3%
  • Maakt me niet uit, als het maar 3 wielen heeft.

    Stemmen: 8 26,7%
  • Pfffffffffffffffff weer een poll.

    Stemmen: 7 23,3%
  • Waar heeft die gek het over?

    Stemmen: 5 16,7%
  • Welkom Bosso, je lijkt me een geschikte peer.

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30
Gelukkig is spaghetti lekker. Ik zou alleen niet overal rode saus over gieten. Dat is niet handig voor het overzicht.
 
Poos geleden dat ik hier zelf nog eens was.

Vandaag het e.e.a. aan 't span willen doen, maar niet verder gekomen dan een vervelende storing opsporen. Als ik het contact aanzet komt er spanning op m'n dashboard, maar verder blijft alles doods. Zelfs 't klokje is er nu spontaan mee gestopt!

Nou moet ik eerlijk zeggen; de bedrading is gewoon op!!! Overal waar ik kijk zit kopergroene aanslag op de bedrading, welke dan bij het minste geringste dan ook afbreekt. Ik kan er niet meer aan ontkomen, ik zal toch eens een nieuwe kabelboom moeten maken.
Dat moet voor je toch niet zo moeilijk zijn
Anders zet er een
m-Unit v.2

in werkt goed
 
Bosso-baas, ik zit zojuist je draadje te lezen en ik vroeg mij af of je met 'kroonmoer' de uitlaatmoer bedoelde. Zo ja, dan heb ik wel een tip. Probeer niet deze uitlaatmoer los te draaien. Het lijkt op de foto alsof deze moer al een paar weken vast zit. :+ Niet draaien, maar zagen. Als je de uitlaatmoer los probeert te draaien, mag je vervolgens je cilinder demonteren, want dan is de draad weggevreten. Diagonaal zagen en splijten.
Pfff. Ik zit te reageren op een post van 10-1-18....
Lekker bij de tijd. Maar toch, goed bedoeld.
 
Bosso-baas, ik zit zojuist je draadje te lezen en ik vroeg mij af of je met 'kroonmoer' de uitlaatmoer bedoelde. Zo ja, dan heb ik wel een tip. Probeer niet deze uitlaatmoer los te draaien. Het lijkt op de foto alsof deze moer al een paar weken vast zit. :+ Niet draaien, maar zagen. Als je de uitlaatmoer los probeert te draaien, mag je vervolgens je cilinder demonteren, want dan is de draad weggevreten. Diagonaal zagen en splijten.
Pfff. Ik zit te reageren op een post van 10-1-18....
Lekker bij de tijd. Maar toch, goed bedoeld.

Begrijp ik. En ik bedoelde inderdaad de uitlaat moer op de cilinderkop.
 
Ik heb bij mijn R100 de moeren met een beitel tussen de nokjes op vier plaatsen opgerekt en ze kwamen daarna gemakkelijk los maar zoals al is voorgesteld is doorzagen of slijpen ook een optie.
 
Lekker dremelen tussen de vleugels door. Een nieuwe moer is aanmerkelijk goedkoper als de draad laten herstellen. En dan GVD geen koperslib gebruiken maar keramische pasta! Anti seize, Molycote, mannenpap, wat dan ook, maar geen koper op aluminium!
 
En over het elektrisch probleem, kijk eens onder de relais onder de tank. Daar links zit een onderbreek relais waar domweg de pootjes vanaf rotten. Dan onderbreekt hij alles.
 
Die twee relais waren ook mijn eerste verdachten. En inderdaad, de rechtse is overleden en reeds vervangen. Helaas zonder resultaat, en ik meen dat dit het hoofdrelais is, klopt dat?
 
En over het elektrisch probleem, kijk eens onder de relais onder de tank. Daar links zit een onderbreek relais waar domweg de pootjes vanaf rotten. Dan onderbreekt hij alles.

Klopt als een zwerende vinger. B|

Sta ik het ene draadje te fiksen, breekt er wel aan ander draadje af. :(

Ik krijg het stille vermoeden dat mijn draadbomen na 40 jaar helemaal op zijn. '(

DSC05655.JPG


Het Zeeuwse klimaat en Elefantentreffens zijn funest voor bedradingen. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Ja, winterrijden en de plaats van dat relais zijn geen gelukkige combinatie.
Het is even terug maar volgens mij kan je deze gewoon doorverbinden. Het is een onderbreek relais, dan onderbreekt hij dus niet meer, moet je er zelf aan denken dat je start zonder grootlicht.
 
Nadat ik de rode draadjes weer had verbonden doet mijn klokje het weer! :Y Toch nog iets bereikt vandaag. *O*

Maar wat de rest van de bedrading betreft, die op is. Gewoon helemaal op!!
Nou loop ik er al een poos over te denken om op de plaats van de accu een elektrokastje te zetten, en daar alle bedrading in te voeren en de relais te plaatsen. Inclusief de zooi die in de koplamp woont.

Lekker alles op één plaats, geen gedoe meer in de koplamp bij storingen, en gelijk moderne zekeringen of zelfs automaten monteren. Daarnaast kan ik dan gelijk een fatsoenlijke aftakking/aansluiting naar m'n boot maken, want dat is nu ook een frommelzooitje.


'T wordt nog wel wat met die'n ouwe toestand.
 
Dat is een beetje zoals BMW het in de K en de vierkleppers gedaan heeft. Een grote relais bak onder het zadel waar alles bij elkaar komt. Dat lijkt me een mooi winter project.
 
Dat lijkt me trouwens geen verkeerd uitgangspunt: scoor een volledige kabelboom van een ouwe K compleet met relais bak en begin daarmee.
Ik kan wel even rondkijken voor je, die kabelbomen gaan soms voor niks weg want ze gaan nooit kapot. Allen het stekkertje naar de brandstofpomp is slecht, verder is het onverslijtbaar.
 
Dat is een beetje zoals BMW het in de K en de vierkleppers gedaan heeft. Een grote relais bak onder het zadel waar alles bij elkaar komt. Dat lijkt me een mooi winter project.

Dat lijkt me trouwens geen verkeerd uitgangspunt: scoor een volledige kabelboom van een ouwe K compleet met relais bak en begin daarmee.
Ik kan wel even rondkijken voor je, die kabelbomen gaan soms voor niks weg want ze gaan nooit kapot. Allen het stekkertje naar de brandstofpomp is slecht, verder is het onverslijtbaar.

Eigenlijk loop ik al een poosje rond met dit idee. Blijkt BMW het zelf al jaren zo te doen.


Altijd al geweten dat 't een vooruitstrevend merk is. O-)

@Hellracer. Een kabelboom van een K100? 'K moet er nog even over nadenken. Mij iets met 'teveel' draadjes of zo.
 
In het verleden had ik nogal eens last van water in mijn carburateurs. -O- Bij nader onderzoek bleek toen dat het afwaterpijpje van de tank verstopt zat, en dat heb ik toen geprobeerd weer open te krijgen. Nou, dat lukte me voor geen meter, en heb er toen voor een nacht kruipolie in gespoten om te kijken of dat hielp.
Niks dus. Maar het viel me wel op dat de kruipolie aan de binnenkant van de tank zichtbaar was. Conclusie; het pijpje zat verstopt, en was nog lek ook.B|
Nu had ik nog een andere tank liggen, die er inmiddels al ruim een jaar (leeg) opstaat, maar dat Oude ding lag me een beetje in de weg.
Slechte weggooier als ik ben probeer ik altijd zoveel mogelijk te redden wat er te redden valt, en heb ik de vulopening en de kraan aansluitingen eruit geslepen. Je weet maar nooit.

Wat kwam ik tegen:

Het lekje.
1k0.jpg


En zo ziet de bodem van de tank eruit.
1k0.jpg


De treurige overblijfselen van de tank liggen nu in het "grijs archief". :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo, eerst het stof van 1 jaar en 2 dagen van oma afvegen.
Dikke kus op d'r wang, en nou oprotten ouwe taaie.

Van een klusje had ik wat scootmobiel achterlichten over gehouden, en met dit mooie weer eens aan de knutsel gegaan.

Eerst een plaatje alu op maat gemaakt, voor 2 van deze lampjes.
1k0.jpg


En ff testen.
Eerst het achterlicht.
1k0.jpg


Remlicht.
1k0.jpg


Knipperlicht.
1k0.jpg



Dit is voor de bak bedoeld. Onder het zadel komt ook zoiets, maar daarvoor moet ik eerst het frutselbakje namaken. Metaal is al onderweg met dank aan Coert65.
Ik denk dat als dit helemaal klaar is, dat het wat moeilijker word om me van achteren over het hoofd te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan