MTX200R

MTX200R-speed

Die hard MF'er
14 sep 2004
611
0
Etten-Leur
Is er misschien iemand die verstand heeft van 't blok van een MTX200R? Probleempje: Ik moet nu elke week m'n olie ververse in verband met witte olie. aangezien oos pa een beetje boos wordt omdat ik zijn olie gebruik wordt het tijd voor een oplossing. Waar ik zelf al achter ben gekomen is dat de cilinder niet lekt (het is een 2-takt dus kan nooit via de cilinder richting het blok lekken), en het komt ook nie via de waterpomp aangezien de overloop goed open is... raraaa... ;(
 
Leuk is dat he, heb het ook wel eens gehad met de brommer, toen was de waterpompkeerring naar de filistijnen :) .

Dat is ook het eerste waar ik toch maar naar zou kijken, want al is het evt lektuutje open, dan kan er nog eea door komen.

Als je dr trouwens lang mee doorrijd gaat ie op begeven moment witte drab uit de blokontluchting gooien.
Heb je iig een mobiele mayonaise voorraad :P .

Het kan trouwens ook gebeuren als je steeds hele korte ritjes maakt, maar dat het dan binnen een week weer een mayonaisezooi is vind ik raar.
Overigens is de beste manier om je blok te reinigen het gewoon te splitsen, anders krijg je die troep er bijna niet uit.

43behanger heeft trouwens ook zo'n ding gehad, misschien weet die nog iets specifieks
 
ik heb um dus van 43debehanger gekocht......en nu ligt overigens de cilinder in puin, borgveertje was niet goed bevestigd, witte olie in het blok komt doordat er een stuk uit het blok is en dat de ketting allemaal water in het ontluchtingsgat van het blok gooit; resultaat witte olie, verder ben ik erachter gekome dat de olie-bout dolgedraait is, en de bout waarmee het rempedaal vast zit ook, na een paar weken begontie ineens steeds slechter te schakelen, hij kwam niet meer in z'n 6 en in z'n 2. Verder trok hij niet meer zo fantastisch: oorzaak, de carburateur zoog altijd al valse lucht, en het luchtfilter zat verstopt, evenals de uitlaat ik ik nu uitgestookt heb, verder was het maar goed dat ik op mengsmering rijdt want de olie-pomp houdt er af en toe ook weleens mee op... kortom de cilinder wordt nu geboord, nieuwe zuiger hoppa! weer 130 euro armer. Verder ga ik het schakelprobleempje zelf maar oplossen aangezien er geen 1 motorzaak hier in de buurt verstand van heeft, en het is nog lekker goedkoper en betrouwbaarder ook :P
 
Veel sleutelplezier dr mee dus :X .
Kreeg alleen niet het idee dat die MTX zo gaar was de keren dat ik 'm gezien heb.
(Ik neem aan dat je het over zn rode MTX200R hebt, hij had er nl 2 geloof ik).

Overigens schijnt de 2e versnelling van die dingen vrij slap te zijn.

machel@puntenel.nl
Ik geloof dat hij nog een compleet MTX200R blok heeft, maar dat weet ik niet zeker, mail m maar gewoon eens.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan