muizen tussen mijn remschijven???

M. Hommel

Rookie
31 okt 2001
17
0
Sinds eind december ben ik in het bezit van kawasaki zrx 1100. Tot nu aan eigenlijk alles wat ik ervan verwacht maar ik heb alleen nog een probleem. Bij het remmen, en dan heb ik het eigenlijk allen over de laatste paar meters, zo rond de 10 km per uur, begint hij te piepen. Ik heb al van alles geprobeerd. Vet achter de zuigers, nieuwe remblokjes, echter tot nu toe helpt niets. Ik heb ook niet het idee dat mijn schijven krom zijn. Ik hoop datiemand voor mijn nog en tip of tips heeft om die muizen tussen mijn remschijven af te maken.
Alvast bedankt voor de reakties.

M.
 
Sinds eind december ben ik in het bezit van kawasaki zrx 1100. Tot nu aan eigenlijk alles wat ik ervan verwacht maar ik heb alleen nog een probleem. Bij het remmen, en dan heb ik het eigenlijk allen over de laatste paar meters, zo rond de 10 km per uur, begint hij te piepen. Ik heb al van alles geprobeerd. Vet achter de zuigers, nieuwe remblokjes, echter tot nu toe helpt niets. Ik heb ook niet het idee dat mijn schijven krom zijn. Ik hoop datiemand voor mijn nog en tip of tips heeft om die muizen tussen mijn remschijven af te maken.
Alvast bedankt voor de reakties.

M.

muizenvallen :+
 
Ja, ik spreek hem maar met U aan, hij zou nog wel
eens van grote waarde kunnen worden voor ons.. :P

Maar goed, enig zinnig antwoord op zijn vraag laat
nog op zich wachten...
 
U kunt die muizen toch doodschieten met Uw dienstpistool? :?
Goeie oefening :}

Inderdaad, heel veel agenten kunnen niet schieten en hebben geen goede conditie.
Er zitten er veel in het criminele circuit.
Dit lijkt me een een baan voor mij.
Ik heb ook geen conditie en kan ook niet schieten.
En in .....

Waar jij voor staat is nodig op straat. ;)
 
Remmenreiniger?????? :? :? :?
nee, blokken af laten schuinen ( of zelf doen )
ze zijn zo vlak dat ze geen grip kunnen krijgen op de schijf en gaan trillen op de schijf
schijf ook licht schuren in cirkeltjes en niet alleen in de draairichting
testen op een vrij stuk weg waar jer niemand tot last bent of een gevaar ( lijkt me duidelijk )

en schieten op staal lijkt me niet lekker binnen een paar meter ( spettert zo hard dan )
 
Conditie goed, status scherpschutter dus dat zit wel snor, maar die heb ik weer niet.......

Maar eh, ze piepen nog steeds, enne u hoeft geen u te zeggen..... :)

Het lijken verdomd wel gewone echte mensen zo ;)

Welkom hier trouwens nog en als JE vaker hier
bent vraag ik nog wel eens of je dat snelheids
monster van je af en toe flink op zijn donder geeft! }) :]
 
Had ik ook een keer, remblokken een beetje opschuren op een plankje met schuurlinnen er op. Probleem weg. Komt doordat de blokken een beetje warm geworden zijn, komt er een soort hard laagje op. Kan ook te komen door te harde remblokken vertelde ze mij.
 
Op zondag 03 maart 2002 23:08 schreef Daemon het volgende:
Had ik ook een keer, remblokken een beetje opschuren op een plankje met schuurlinnen er op. Probleem weg. Komt doordat de blokken een beetje warm geworden zijn, komt er een soort hard laagje op. Kan ook te komen door te harde remblokken vertelde ze mij.

Dat heet "verglazing" (als in een glas, twee glazen), idd wil schuren dan nog wel eens helpen, omdat je de toplaag verwijdert en de onderliggende laag weer opruwt.
(feitenlijk is de toplaag gewoon verbrand)

Het probleem van "oom" is denk ik eens goed kijken naar de remschijven, en idd in cirkeldraaiende beweging (kleine rondjes dus) het raakvlak van de schijf met flink ruw schuurlinnen (korrel P120?) eens opruwen en daarna lekker reinigen met remmenreiniger.

Mocht je vet tussen diverse onderdelen gaan doen, gebruik dan kopervet , dat is hittebestendig :)

(Het moge duidelijk zijn dat je het vet niet tussen de remschijf en remblok smeert ;) )
 
Laatst bewerkt:
Dat heet "verglazing" (als in een glas, twee glazen), idd wil schuren dan nog wel eens helpen, omdat je de toplaag verwijdert en de onderliggende laag weer opruwt.
(feitenlijk is de toplaag gewoon verbrand)

Het probleem van "oom" is denk ik eens goed kijken naar de remschijven, en idd in cirkeldraaiende beweging (kleine rondjes dus) het raakvlak van de schijf met flink ruw schuurlinnen (korrel P120?) eens opruwen en daarna lekker reinigen met remmenreiniger.

Mocht je vet tussen diverse onderdelen gaan doen, gebruik dan kopervet , dat is hittebestendig :)

(Het moge duidelijk zijn dat je het vet niet tussen de remschijf en remblok smeert ;) )

:^

Los daarvan is het piepen niet schadelijk, verglaasde remblokken misschien wel.
 
Misschien is het een goed idee om de motor eens op een lopende band te laten zetten en dan een remtest te doen. Dan staat de expert er met z'n neus bovenop als het piept.
Heeft een vriendin van me laatst laten doen en toen bleken inderdaad haar remschijven krom '(

Hopelijk is dat bij jou niet het geval !

Hmmm ... nog niet afbetaalde schoenen piepen bij het lopen ... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan