Muizennest in Luchtfilter

fisie

Rookie
17 mrt 2012
24
0
Tot mijn grote verbazing is er tijdens een grote onderhoudsbeurt van mijn Honda Vfr 800 Fi een muizennest in de luchtfilter gevonden. Gelukkig is er geen rot zooi in het blok terecht gekomen. Nu vroeg ik me of iemand hier eerder last van heeft gehad ? Zijn er apparaatjes of middelen om ongedierte bij je motor weg te houden als je hem na een rit warm weg zet ?
 
Heb er helaas geen foto's van omdat ik de filter daar heb achtergelaten. Maar je zag een soort cirkel waar het materiaal die voor de filtering zorgt is weggevreten met wat blaadjes er rond om heen.
 
Tot mijn grote verbazing is er tijdens een grote onderhoudsbeurt van mijn Honda Vfr 800 Fi een muizennest in de luchtfilter gevonden. Gelukkig is er geen rot zooi in het blok terecht gekomen. Nu vroeg ik me of iemand hier eerder last van heeft gehad ? Zijn er apparaatjes of middelen om ongedierte bij je motor weg te houden als je hem na een rit warm weg zet ?


full
 
Heb wel een aantal muizennesten in oldtimer auto's gevonden, maar nooit in een motor. De meest extreme was een nest in de open sport-uitlaat van een Volvo Amazon die 15 jaar niet gereden had. Was een akelig gezicht toen ik de auto voor het eerst aan de praat kreeg, want er waren er een paar in leven gebleven tot ik hem aan de praat kreeg.
 
Er zit op dit moment een nieuwe filter in maar ik wil het dus voorkomen dat het niet weer gebeurt ;) Heb de motor net een week in bezit. Het is bij de vorige eigenaar gebeurt.
 
Tot mijn grote verbazing is er tijdens een grote onderhoudsbeurt van mijn Honda Vfr 800 Fi een muizennest in de luchtfilter gevonden. Gelukkig is er geen rot zooi in het blok terecht gekomen. Nu vroeg ik me of iemand hier eerder last van heeft gehad ? Zijn er apparaatjes of middelen om ongedierte bij je motor weg te houden als je hem na een rit warm weg zet ?

Is het gebeurt na een rit warm wegzetten en kort daarna beurt of staat hij de hele winter al stil?
 
Ja ik weet natuurlijk niet hoelang de vorige eigenaar hem stil heeft laten staan maar ik vermoed dat dit wel enkele maanden is geweest omdat het nu pas april is. Maar volgens de monteur heb ik geluk gehad dat ik niet ben gaan rijden nadat ik de motor vorige week gekocht heb. Als het filter iets meer doorgevreten was, was er een grote kans geweest dat er troep in het blok terecht was gekomen ;)
 
Mijn zwager had het ook... Ook geen schade. Ik ken verhalen van mijn monteur dat er wel eens mensen zijn met rare elektrische storingen en dat blijkt dan veroorzaakt doordat muizen aan de kabels hebben geknaagd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan