mun nwe driewieler

leluk2000

Die hard MF'er
mun nwe driewieler poging 3

poging 1 en 2 zijn verdwenen, als ik nie welkom ben kan je het ook gewoon zeggen jullie hoeven niet elke keer de hele website plat te leggen ;)

hep dus pas een nwe driewieler aangeschaft.
bakkie01.jpg

bakkie02.jpg

aangestoken door RDZ, pas nog meegeweest in zijn nwe driewieler, keigaaf.

motor = jawa 640 met 16140 op de teller, zijspan = velorex 700, origineel op kenteken.
heeft altijd buiten onder zeiltje gestaan, dus zit vrij veel roest en voorwiel vertoond nieuw leven.
groen-voorwiel.jpg

bakkie ligt nu uit elkaar, alle roest zo goed mogelijk verwijderd en in de hammerite gezet.
frame-hammerite.jpg
.
op de motor zelf is de rode lak aan het vervagen, maar afgezien daarvan zit het nog goed lak, dus blijft zo.
De accu is waarschijnlijk overleden en om terug te komen op verdwenen topic, deze heeft 3 standen geen 5
uit, stadslicht en normaal vermoedelijk en zonder accu zijn ze heel moeilijk aan te krijgen, schijnt wel te lukken als er zo'n electronische ontsteking in zit.
verder is de voorrem vervangen door een BMW voorrem, de originele was vast geroest, heb alles wel los gekregen maar moet nog ergens nwe rubbers vandaan halen. Bij de bmw voorrem was alle remvloeistof uitgelopen, volgens de vorige eigenaar was die vol, maar toen we gingen kijken was die leeg.
heb nieuwe dot 4 remvloeistof gekocht, wat is het verschil tussen 4 en 5.1??

Vraagje heeft iemand nog een 640 manual in PDF? heb wel een ingescand parts list

weet iemand waar de horizontale schijf op de linkerschakelaar voor is ??
2x schuif en 2xdrukknoppen op de linkerschakelaar
linkerdrukknop = gevaren licht?
rechterdrukknop = claxon
vertikale schuif: hoog = groot en laag = normaal licht
horizontale schuif 3 stand => links, midden en rechts?

dat was het voor vandaag
G'ray
 
Laatst bewerkt:
Je bent welkom hoor *O* , dat van die verdwenen topics heeft meer te maken met ruzies tussen allerlei Hardware die niet meer optimaal functioneerde.

nu maar evn wachten op de MZ specialisten
 
Ah .. hier zit je dus! Gefeliciteerd met je span. Rij je er ook al op of moet er eerst nog vanalles aan gebeuren?
En is die horizontale schijf met 3 standen ?? misschien de choke :? Ik gok ook maar wat.
 
De accu is waarschijnlijk overleden en om terug te komen op verdwenen topic, deze heeft 3 standen geen 5
uit, stadslicht en normaal vermoedelijk en zonder accu zijn ze heel moeilijk aan te krijgen, schijnt wel te lukken als er zo'n electronische ontsteking in zit.

Vraagje heeft iemand nog een 640 manual in PDF? heb wel een ingescand parts list

weet iemand waar de horizontale schijf op de linkerschakelaar voor is ??
2x schuif en 2xdrukknoppen op de linkerschakelaar
linkerdrukknop = gevaren licht?
rechterdrukknop = claxon
vertikale schuif: hoog = groot en laag = normaal licht
horizontale schuif 3 stand => links, midden en rechts?

dat was het voor vandaag
G'ray

Gefeliciteerd met je aankoop.

Ik heb een gebruikshandleiding voor je, wel in het Deens, maar dat is net Fries en dat is net Hollands. Er staan veel tekeningen/plaatjes in dus redelijk te volgen. Geef je mailadres maar.

Starten: Contactsleutel indrukken (contactslot heeft 3 horizontale en 2 verticale standen!), schuifschakelaar op rechtse stuureind in het midden zetten (killswitch). Een groen en een rood lampje moeten branden (vrijstand en laadstroom). Andere lampjes zijn voor knippers (groen) en grootlicht (blauw).

Horizontale schuifschakelaar op linkse stuureind is voor knipperlichten, de rest klopt zoals je beschrijft.

Onderdelen bij Verstegen in Schaijk (wonderlijk toch hoe vaak die naam opduikt op dit forum).
 
Ah .. hier zit je dus! Gefeliciteerd met je span. Rij je er ook al op of moet er eerst nog vanalles aan gebeuren?
En is die horizontale schijf met 3 standen ?? misschien de choke :? Ik gok ook maar wat.

rijen:? ken je met die dingen rijden dan??? nee rijd nog niet, heb het idee dat de accu beetje gammel is en nwe accu zal moeten wachten tot ik weer salaris krijg. ondertussen ben ik alle roest aan het aanvallen met staalbrostel en hammerite, verder is'tie Ok. is weinig mee gereden en heeft veel stil gestaan (buiten) dus misschien dat er nog andere mankementen boven komen drijven, maar dat zien we vanzelf wel.
 
Gefeliciteerd met je aankoop.

Ik heb een gebruikshandleiding voor je, wel in het Deens, maar dat is net Fries en dat is net Hollands. Er staan veel tekeningen/plaatjes in dus redelijk te volgen. Geef je mailadres maar.

Starten: Contactsleutel indrukken (contactslot heeft 3 horizontale en 2 verticale standen!), schuifschakelaar op rechtse stuureind in het midden zetten (killswitch). Een groen en een rood lampje moeten branden (vrijstand en laadstroom). Andere lampjes zijn voor knippers (groen) en grootlicht (blauw).

Horizontale schuifschakelaar op linkse stuureind is voor knipperlichten, de rest klopt zoals je beschrijft.

Onderdelen bij Verstegen in Schaijk (wonderlijk toch hoe vaak die naam opduikt op dit forum).

thanks mail = gebruikersnaam + gmail.com (ga het er niet inzetten vanwege spam)
zal starten nog eens proberen.
verstegen ben ik vroeger wel eens geweest voor m'n 634, bij zijspanners niet zo'n goede naam geloof ik. :N Pas ook wat besteld via jawaloog van jawa.nl gaat ook goed, prijzen ook redelijk, zijn advies is ook goed.

G'ray
 
rijen:? ken je met die dingen rijden dan??? nee rijd nog niet, heb het idee dat de accu beetje gammel is en nwe accu zal moeten wachten tot ik weer salaris krijg. ondertussen ben ik alle roest aan het aanvallen met staalbrostel en hammerite, verder is'tie Ok. is weinig mee gereden en heeft veel stil gestaan (buiten) dus misschien dat er nog andere mankementen boven komen drijven, maar dat zien we vanzelf wel.

Je hebt een jaar de tijd, dan moet je mee naar de Eifel met RDZ en mij.... :]
 
Jozef, bedankt voor de manual. contact slot indrukken lijkt inderdaad te lukken, dacht dat het de normale jawa speling was.

Ree tuurlijk ga ik volgend jaar mee, zal voor jullie een hele belevenis zijn, met 80 door de eifel:)

halflive, google al geprobeerd, maar tot nu toe niks, rapidshare moet je lid van worden anders erg traag heb wel een handleiding gevonden om jawa met velorex te maken.....

uit karton :)

haai ant aye topic blijft nu hangen
 
ja 80 max, m'n fiets met hulpmotor en stabiisatie wieletje is nie zo rappekes.

ben nu het motorframe aan het insmeren met hammerite, stond trouwens een halve liter water in de linker uitlaat en luchtfilter is helemaal verroest, bagagerekje was afgebroken.

Jawa is wel een sociale motorfiets, nog nooit zoveel contact gehad met de achterburen, pools plantsoen werker kwam ook tegen me aan ouwehoeren, woonde bij de tjechiesche grens en had jaren CZ/jawa gereden etc.

g'ray
 
Leuk man! Heb zelf een Jawa 350 TS 638 met Velorexbak.562 (torpedomodel) Is nu weer rijdbaar na 5 jaar stilstand (stond binnen maar had toch roest in de tank)

Succes met je span,..
 
Laatst bewerkt:
kettingkast is niet elegant, maar wel effectief, bij deze waren de rubbers gescheurd, maar had al nieuwe rubbers gekocht voor solo motor (jawa634). de 640 heeft voorrang dus besloten de al opgeknapte achterwiel + kettingkast van de 634 over te zetten en meteen maar de ketting na te kijken.
2009-08-09-nowheel.jpg

Was maar goed ook, lagen allemaal metalen stukjes onderin de kettingkast. 22 van die cilindertjes (o-ringen?) waren afgebroken, dus ook de nieuwe ketting + ketting wiel van de 634 erop gezet.
2009-08-09-newwheel.jpg

zondag middag 17:00 zat alles er weer op. kei grappig er zit een apart olie tankje in de kont, gaat naar oliepomp, kan de mengsmering aangapast worden van 1:40 naar 1:33 naar gelang de belasting.

Dat slot is multifunctioneel, op forum staat heel vaak dat ze met stoeptegels zitten te knoeien om de bak zwaarder te maken, ik leg gewoon het slot in de bak;)

Ijzervreter ook succes met de torpedo

G'ray
 
van 't weekend niet zoveel kunnen sleutelen, gezellig naar pinkpop classic geweest. :Z
wat ik wel heb kunnen doen:
- voorwiel ligt eruit, roest eraf krabben e.d. dan zwart verven.
- rem nagekeken, ziet er goed uit, misschien remblokjes vervangen voor nwe EBC kevlar blokjes.
- oude accu lader aangesloten aan accu en dan doet de elektriek het gewoon, zie dan ook rood accu lampje, knippers doen het etc hep alleen starten nog niet geprobeerd. zonder accu lader niks, dus zal van de week nwe accu kopen.

that's all folks
g'ray
 
van 't weekend niet zoveel kunnen sleutelen, gezellig naar pinkpop classic geweest. :Z
wat ik wel heb kunnen doen:
- voorwiel ligt eruit, roest eraf krabben e.d. dan zwart verven.
- rem nagekeken, ziet er goed uit, misschien remblokjes vervangen voor nwe EBC kevlar blokjes.
- oude accu lader aangesloten aan accu en dan doet de elektriek het gewoon, zie dan ook rood accu lampje, knippers doen het etc hep alleen starten nog niet geprobeerd. zonder accu lader niks, dus zal van de week nwe accu kopen.

that's all folks
g'ray


Kost niet veel bij een bromfietszaak,....zijn maar 5 amp ofzo,..
 
Terug
Bovenaan Onderaan