mun nwe driewieler

lag vanmorgen plas benzine onder motor dus (1 van de) carbs sluit(en) niet goed af

Als het weer een vlotternaald is dan is alleen de inhoud van je benzine leiding over gelopen. De benzine kraantjes sluiten goed af in de on stand. Of anders kan zelfs de hele tank zijn leeg gelopen maar dat zal niet toch?

Is het niet een aftap plugje? Dat er een vlotter kamer is leeg gedrupt?

Wat bedreft bobines zou je best eens allebei helemaal kunnen overzetten.
 
De mijne liep vanmorgen ook maar op 2 cilinders aan, welke weet ik niet.
Na een halve kilometer kwam de rest er nog steeds niet bij dus toen ben ik met de auto gemoeten |(

Vanavond eens bekeken, bijna alle stekkers groen van binnen. Dus ik heb fijn een uurtje kunnen schuren en smeren :)

bij bij zitten ook 1 en 4 bij elkaar en 2 en 3.

Maar goed, hij loopt nu weer als vanouds :)
 
gisteren nog bezig geweest, ander kraantje in tank, (de oude rechter bleef langzaam druppelen) lijkt nu goed te zijn, carbs aangesloten en er komt geen plas benzine meer onder.
gestart en alleen 1 & 3 doen boem, 2 & 4 niet. kabels omgewisseld = zelfde. bougies omgewisseld = zelfde.

carb opgeschoven naar rechts, carb 1 op cilinder 2, carb 2 op cilinder 3, carb 3 op cilinder 4, carb4 steekt uit, starten en dan doen 2 & 4 het.

carb opgeschoven naar links, carb 1 los, carb 2 op cilinder 1, carb 3 op cilinder 2, carb 4 op cilinder 3, starten en dan starten wil nie lopen, uitlaat 2 wordt beetje warm

carb goed terug, starten 1 & 3 lopen 2 & 4 niet.

dus motorisch alles in orde, bobines, kabels en bougies zijn ook in orde.
carb 1 & 3 zijn ook goed
carb 2 & 4 zijn het probleem, nogmaals schoon gemaakt, alle sproeiers e.d eruit geschroefd en schoon gemaakt, alles doorgeblazen met fietspomp (geen lucht apparaat blaas ding).
maar nog steeds hetzelfde. er zit benzine in de vlotterkamer, hoofdsproeier is schoon andere gaten e.d zijn schoon en (voor zover ik kan zien) niet verstopt, naald en vacuum ding gaan goed op en neer en toch komt er bij 2 & 4 geen benzine uit?

andere keer maar verder zoeken maar weer
 
Heb je de naaldsproeiers (emulsion tubes) gedemonteerd gehad ?
Dat zijn de koperen buisjes waar je de hoofdsproeier in schroeft en waar de naald in schuift.
Daar zitten in de zijkant heeeeele kleine gaatjes in die je zelfs met perslucht nauwelijks schoon krijgt in gemonteerde toestand.

Je kunt ze er van onderen af voorzichtig (!) uittikken.

Zie onderaanzicht:



full
 
En een piccie van de naaldsproeiers zelf (d op de foto).

Hier zie je ook een groef onderin de buisjes (links).
Let op met monteren, die groef moet corresponderen (als in overeenkomen, niet over-en-weer brieven schrijven) met een pennetje in de carb.

Op de vorige foto is dat ook te zien, je ziet dat er rechts een "hapje" uit het buisje is.

full
 
de naaldsproeiers zijn gedemonteerd en schoon gemaakt, zijn trouwens de middelste met 4x4 gaatjes, met inderdaad hapje uit de buis.
zaten hoofdsproeiers a in met 124 erop, maar 1 was schroefdraad zo slecht dat ik die er niet meer in durf te draaien, heb nog 2 liggen met 128 en 132 erop (128 zit er nu in, bij alle carbs).
in WPH staat voor type BS34-II2H9-0 (hoe kan ik zien welk type carbs ik heb staat alleen mikuni op)
hoofdsproeier 132.5
stationair sproeier 42.5
hoofdluchtsproeier 140
stationair luchtsproeier 180

van e heb ik de onderste (zie foto) ook schoon gemaakt
full


heb van b er ook nog een paar reserve liggen, zijn dat ook hoofdsproeiers?
c zit op 1e foto onder de naaldspoeier, heb ik ook gedemonteerd en schoon gemaakt.
full


op deze foto heb ik ook A eruit geschroefd schoon gemaakt en doorgeblazen (geholpen door mijn 4 jarige assistente die de fietspomp bediende, heeft de rest van de motor ook meteen afgeblazen :) )

B zit vlgs WPH erin geschroefd maar staat niet bij dat die er weer uit kan, zie ook geen schroefsleuf dus laten zitten en alleen uitgeblazen.
 
da's wel een goeie truuk om het hele setje carbs eentje op te schuiven *O*

En als de naalden niet omhoog zouden gaan omdat de membranen niet goed zouden zijn dan zou die met de choke erop altijd nog stationair kunnen draaien.

tip van hierboven lijkt me een goeie

en hoe werkt de choke bij deze? is daar niet iets verstopt?
 
choke kom maar een keer kijken, gaat soepel, wel uitgeblazen maar niet los gehaald, denk niet dat daar het probleem zit.

wel is het zo dat de carbs 1 & 3 (die werken) de protheses hebben. zie foto
full


we hebben het vlotter niveau van alle carbs gecontroleerd en ingesteld volgens WPH, maar geen rekening gehouden met de protheses. de protheses zijn iets dikker dan de normale pootjes, dus meer volume dus vlotter niveau iets hoger?
zijn er boutjes die je onderin vlotterbak kan schroeven met nippel eraan om doorzichtige benzine slang op aan te sluiten, dan kan ik vrij vlotter niveau controleren?
 
Lijkt me eenvoudig zelf te maken: als je zulke fraaie protheses kunt knutselen mag een boutje met een gaatje en een nippeltje ook geen probleem zijn toch??
 
al wel over nagedacht, probleem is de draad, geen tap om juiste draad te tappen en niet te krijgen bij lokale gamma/fixet oid.
wel al bij de local jokels (gamma e.d) al gezocht naar passende bout met grote kop waar ik een nippel van kan vijlen en gat in kan boren, maar tot nu toe geen succes
 
we hebben het vlotter niveau van alle carbs gecontroleerd en ingesteld volgens WPH, maar geen rekening gehouden met de protheses. de protheses zijn iets dikker dan de normale pootjes, dus meer volume dus vlotter niveau iets hoger?
zijn er boutjes die je onderin vlotterbak kan schroeven met nippel eraan om doorzichtige benzine slang op aan te sluiten, dan kan ik vrij vlotter niveau controleren?

Het gaat niet om het volume, het gaat om het oppervlak van de vloeistof. Al gooi je een M10 moer in die bk, het vloeistof niveau moet op een bepaalde hoogte ten opzichte van de aanzuigbuizen staan.
 
I stand corrected

zijn er boutjes die je onderin vlotterbak kan schroeven met nippel eraan om doorzichtige benzine slang op aan te sluiten, dan kan ik de hoogte controleren van het vloeistof niveau ten opzichte van de aanzuigbuizen?

zo beter :)
 
nippeltjes van mijn synchroniseer setje zal niet passen???

En wat halflive zegt dacht ik ook al. Vorm van je aanbouwsel (volume) zal geen invloed hebben op vlotter hoogte.
 
I stand corrected

zijn er boutjes die je onderin vlotterbak kan schroeven met nippel eraan om doorzichtige benzine slang op aan te sluiten, dan kan ik de hoogte controleren van het vloeistof niveau ten opzichte van de aanzuigbuizen?

zo beter :)
Japanners hebben toch allemaal een aftapslangetje onderaan de carburateur?
Daar hoef je alleen maar een transparant slangetje op te zetten en de aftapschroef open te draaien. Dan kan je natuurlijk niet eiken. Je kunt alleen de carburateurs onderling vergelijken.
 
deze japanner in ieder geval niet, dus zelf maar iets gemaakt
full

full

full

level is moeilijk op de foto te nemen, maar 1 & 2 lijken vrijwel gelijk
full

3 & 4 was wat moeilijker te controleren, 3 stroomde over, 4 lijkt gelijk te staan met 1 & 2
(heb er maar 2 gemaakt)

verder nog bezig geweest de donor uit elkaar te schroeven
full

full

onderdelen komen allemaal in bakkjes terecht totdat ze nodig zijn.
full


frame gaat weg dus als iemand er nog iets mee kan, laat maar weten anders gaat het naar oud ijzer. (zit geen kenteken meer op)
 
Volgens mij is dat geen toeval. Dat benzine niveau ziet er precies uit als in mijn fj1200 boekje. :)

Nou nog effe dat verder ge-emmer uit de wereld helpen.. ;)
 
vandaag weer bezig geweest, hele carb uit elkaar, alles (weer) schoon gemaakt
en met de compressor van de buurman alles goed schoon geblazen.
carb weer in elkaar gezet, carb weer aan de motor gehangen.
wilde eerst helemaal niet starten.
2e poging deden alleen 2 & 4 mee, vorige keer was het 1 & 3, go figure.
3e poging ging beter liep iets soepeler en alle uitlaten werden warm, alleen 2 had last van dat die de verkeerde kant op plof af en toe.

maar hij heeft op 4 pitten gelopen *O* -O- *O*
toen moest de kleine in bad, dus morgen maar weer verder.
 
*O*

Helaas heb ik morgen weer geen tijd.
(Ik wil em ook wel op 4 pitten horen.)


p.s. hoebedoeloe verkeerde kant op plof?
steekvammen uit de lucht-ingang kant van de carb? :?
 
Laatst bewerkt:
:] heb even gereden, effies door t dorp, meteen even wezen tanken, want begon slecht te lopen, en na op reserve gezet te hebben ging het weer goed, (benzine meter doet t niet)
verder geen problemen gehad, :Y rijd errug lekker :Y , totaal anders dan de jawa

moet fiets computer nog goed instellen geloof nooit dat wiel omtrek 2155 mm is

apparaat maakt ook hele ander geluiden dan de jawa, weet nog niet wat de normale geluiden zijn van deze
schakelen gaat goed ook de 2e versnelling (schijnt xs1100 kwaal te zijn)

stationair loopt nog iets te hoog nu rond 1200 toeren moet iets van 900 worden

bougies hebben goede kleur

verrie heppie at the moment, morgen misschien weer ritje en nu :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan