munch keert terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niels z'n inspicreatie:

full
 
Laatst bewerkt:
Een superstoere fiets maar Munch is alweeer failliet, die 250 stuks hebben ze niet gehaald, het is geloof ik bij 17 gebleven.
 
kolere 390 kilo, dat moet toch beter kunnen tegenwoordig
De motor is van een Opel DTM race-wagen, daar kijken ze niet op een kilo meer of minder. 390 kg betekent dat elke moderne supersport dit ding bij het stoplicht zal laten staan. Misschien niet zo relevant, maar toch.
Goeie ouwe Friedl heeft door de jaren heen een schare van fans geworven die 'm geniaal vinden terwijl een ongeveer net zo grote groep anderen het de grootste prutser van de naoorlogse Duitse industrie vinden; in beide groepen komen (ex)eigenaren voor. Ik persoonlijk vind hem briljant in het ontwerpen van fascinerende, totaal overbodige motorfietsen ;)
 
precies wat ik al dacht...

'nopel motor. Hoewel ik geen twijfels heb over de capaciteiten van dit blok, vindt ik het erg jammer dat men dit stoffige, oersaaie merk heeft gekozen om het ding aan te drijven.

Opel roept associaties op met verouderde techniek, overvolle campings en steengrillen in een trainingspak.

Jammer maar dat doet toch un beetje af aan deze machine.

Ik wacht op de boze reacties van de verstokte manta fans!! :+
 
precies wat ik al dacht...

'nopel motor. Hoewel ik geen twijfels heb over de capaciteiten van dit blok, vindt ik het erg jammer dat men dit stoffige, oersaaie merk heeft gekozen om het ding aan te drijven.

Opel roept associaties op met verouderde techniek, overvolle campings en steengrillen in een trainingspak.

Jammer maar dat doet toch un beetje af aan deze machine.

Ik wacht op de boze reacties van de verstokte manta fans!! :+
Wel oersaai is niet helemaal het juiste woord. Het blok is door Cosworth ontworpen en door de "Friedle-boys" nog wat verder opgeklopt. Het ding is zo zwaar en tegelijkertijd zo krachtig dat je voortdurend met een hopeloos doorslippend achterwiel te maken hebt. Dit, en een enorm turbo-gat maakt het tot een nauwelijks te berijden gevaarte zodra je een poging doet om er snel mee te rijden.

Maar toch: fascinerend....

Meer info op:
http://www.motorradonline.de/d/103233?template=d_mrd_te_artikel_index&_rubrik=4174&title=Motorräder&_back_url=%2Fsixcms%2Flist.php%3Fpage%3Dp_mrd_te_suche%26sv%5Bvt%5D%3Dmammut%26sort%3Dmrd_heft_ausgabe.jahrgang%2Cmrd_heft_ausgabe.ausgabe%26order%3Ddesc

en op

http://www.motorradonline.de/d/86020?template=d_mrd_te_artikel_index&_rubrik=4174&title=Motorräder&_back_url=%2Fsixcms%2Flist.php%3Fpage%3Dp_mrd_te_suche%26sv%5Bvt%5D%3Dmammut%26sort%3Dmrd_heft_ausgabe.jahrgang%2Cmrd_heft_ausgabe.ausgabe%26order%3Ddesc
 
260 PK, daar kunnen de supersports nog een puntje aan zuigen :} :}

Jammer van al die kilo's die in beweging moeten worden gezet :X
 
260 PK, daar kunnen de supersports nog een puntje aan zuigen :} :}

Jammer van al die kilo's die in beweging moeten worden gezet :X
Precies: Een R1 b.v. heeft 30% minder vermogen maar weegt 55-60% minder (ik houd 5% armslag in geval er zojuist weer een nieuw R1 model is gelanceerd :P ).Het hangt natuurlijk van het rijder-gewicht af hoe de netto-verhoudingen uiteindelijk komen te liggen maar afgezien van tussenspurts op de snelweg kun je waarschijnlijk met een R1 rondjes draaien om deze kolos met je vingers in je neus, en niet alleen omdat de Munch begrensd is tot 255.

Maar als je iets aparts wilt en geld teveel hebt is er niets beters dan een Munch.... of natuurlijk de 6 liter Boss Hoss V8, ook niet bepaald subtiel :}
 
260 PK, daar kunnen de supersports nog een puntje aan zuigen :} :}

Jammer van al die kilo's die in beweging moeten worden gezet :X
De 2005 Gixxer 1000 heeft 190 pk bij 166 kg. Vind ik toch een grotere prestatie dan 70 pk meer uit een 2 liter blok met turbo te "persen" en het dan in een frame met de subtiliteit van een graafmachine en dito gewicht te schroeven. Zoals Bobbel al zei: een overbodige motorfiets.
 
Deze "Dodge Tomahawk" is toch ietske sneller dan die mammut
8000cc, 500Pk, 700Nm, 600Kg, 480 km/u ...


http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=20272

Woohooo! :}
Friedle zou er natte dromen van krijgen.

En slechts 680 kg zwaar. Ook leuk detail is de tank van 12 liter. Waarschijnlijk net voldoende om het gevaarte te starten. Maar goed, een kleine tank spaart gewicht natuurlijk :+
Die 480 km/u: is dat de berekende theoretische eindsnelheid of is er iemand zo idioot / moedig (doorhalen wat je van toepassing acht) geweest dat uit te proberen??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan