munch keert terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr Q

Ouwe lul
In memoriam
21 jun 2004
47.491
41
midden des lands
mit_li_2_02.jpg


het nieuwe munch-mammoeth model is er
250 stuks leverbaar ( beperkte oplage)
 
Doet me denken aan de V-Max van Niels :X Zal wel aan mij liggen, maar wel koel ding!
 
ENGINE Motor
Type/No. of cylinders DOHC four-stroke, transvers in-line four-cylinder
Cooling system liquid cooling
Materials aluminium alloy (engine), magnesium alloy (oil sump),
fairings made of carbon fibre
Crankshaft precision-balanced
Displacement 1,998 cc
Bore/stroke 86/86 mm
Valves 16, (hydraulic lash adjustment)
Turbocharger Schwitzer, max. charge pressure 0.9 bar, operates smoothly at an engine speed of 2000 rpm
Intercooler charge-air cooling
Compression ratio 9,0 : 1
Fuel unleaded
Oil capacity / Grade 5 litres, synthetic high-performance oil, SAE 20W50
Engine control Electronical Münch Motor Steuerung with Lambda Sonde
Camshaft drive toothed belt
Carburation electronic fuel injection
Cold start device automatic cold start via ECM
Exhaust-emission control closed-loop-controlled metal-carrier catalytic converter
. Motor
Power output 260 bhp (191 kW) @ 5,650 rpm
Max. revs 8,500 rpm
Torque 380 Nm (38,47 mkp) @ 3.500 rpm
TRANSMISSION Motor
Clutch wet multi-plate clutch, hydraulic operation,
ceramic linings
Primary drive gears / 1.76 : 1
Secondary drive O-ring chain 5/8 x 3/8, gear
ratio 2 : 1, chain box
Chain-tensioner hydraulic chain-tensioner
Gear box 6 gears
Gear ratios 2,80 / 2,00 / 1,59 / 1,33 / 1,15 / 1,04

CHASSIS Motor
Frame Double cradle steel,
Suspension travel front/rear 120 mm/65 mm

Forks Öhlins telescopic, Ø 43 mm
Adjustment, front spring base, rebound, compression
Rear suspension 2 x WP Öhlins horizontal
Adjustment, rear spring base, rebound, compression
Castor 115 mm

Steering head angle 62°

Wheel base 1,540 mm
No. of seats solo-seat
Stand side stand
WHEELS, TYRES AND BRAKES Motor
Wheels Münch – aluminium alloy
Rim size, front/rear 3.5 x 17” / 6.0 x 17”
Tyre, front Bridgestone , 120/70 ZR 17 BT011E
Tyre, rear Bridgestone, 200/50 ZR 17 BT010
Brake, front floating double-disk, Ø 320 mm, 2 x 8 pistons
Brake, rear floating single disc, Ø 280 mm, 4 pistons
DIMENSIONS AND WEIGHT Motor
Length/width/height 2,146 x 800 (engine 634) x 1,033 mm
Seat height 780 mm

Handlebar width 800 mm

Ground clearance (standing) 130 mm

Tank / fuel capacity carbon-fibre tank; 26.5 litres
Dry weight 860 lbs (390 kg)
PERFORMANCE Motor
Acceleration sufficient
Top speed 156 mph (250 km/h - electronically limited)
Range about 190 miles (300 km)
SPECIAL EQUIPMENT Motor
net-service-set diagnostic adapter incl. mobile phone.
All relevant engine data can be checked and adjusted at the factory.
Anti-theft protection alarm system
SPECIAL FEATURES Motor
Instruments digital control system
Fairings rear, cockpit, front mudguard, tank, airbox, side covers made of carbon fibre
Footrests individually adjustable for rider's size
Hand lever adjusts to individual hand size via ratchet mechanism

net-service all engine data can be checked and adjusted
over the Internet via diagnostic plug and a special adapt
Immobilizer electronic immobilizer
Battery dry battery, 22 A-h
Fuses tab fuses
 
:?

Is dat niet gewoon de Münch Mammut 2000 die je daar post :? Volgens mij geen nieuw model.

het is de nieuwe 2004 een upgrade van de 2000.
andere noks,zuigers, krukas en inspuiting ipv carbs, en nog wat kleine aanpassingen.

ze hebben waarschijnlijk de foto`s van de 2000 weer gebruikt..
ik kreeg vanmiddag het mailtje uit Duitsland
 
het is de nieuwe 2004 een upgrade van de 2000.
Aha, was ik niet van op de hoogte.
andere noks,zuigers, krukas en inspuiting ipv carbs, en nog wat kleine aanpassingen.

ze hebben waarschijnlijk de foto`s van de 2000 weer gebruikt..
ik kreeg vanmiddag het mailtje uit Duitsland

Oftewel:

Gewoon wat veranderen zodat je er weer 250 uit kunt brengen, om niet de kopers van het 'oude model' op je nek te krijgen...

Niks gelimiteerd model van 250 stuks dus eigenlijk.
 
Vorige kostte volgens mij 86.000 Euries... Uit het hoofd dus kan afwijken en het nieuwe model zullen ze iets duurder maken.

Zou 'ie er ook in 25kW zijn?
Zal'm nooit kunnen betalen,maar een van de mooiste motorfietsen vindt ik'm wel zeker weten heb'm al als achtergrond!! ;) ;)
 
Ik ben altijd al een groot fan geweest van de creaties en geesteskinderen van Friedl Muench. Wellicht dat ik me het ooit kan veroorloven er een te kopen.
Denk dan dat ik toch zou gaan voor een oude TTS-E. Mooi van lelijkheid en een mastodont zonder weerga.
 
dat gaat al snel met een turbo hoor.

Ik blijf het jammer vinden dat je die dingen nooit in het echt ziet.

hier staat alle info over munch, en nog 4 geluidsfragmenten ook. :)
 
't Triest van de zaak is dat deze motoren wel verkocht worden maar hoogst zelden op de openbare te zien zullen zijn. Is net zoiets als een Ferrari F50.
Kopen en bij je verzameling zetten.

(Heeft iemand van ons ooit die Münch uit begin jaren (met NSU blok)zeventig in het echt gezien? Zo ja dan moet je dat moment koesteren))
 
Dat ding schijnt een zeer 'comfortabele' zit te hebben... Motorblok is een beetje groot namelijk... ;)
En waar zijn de kneedown-plaatjes? :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan