Musclebikes: Vmax, Eliminator, V65 etc

Arbi

Rookie
25 aug 2014
5
0
Beste allen,

Allereerst ben ik nieuw op dit forum en ook betrekkelijk nieuw met motoren. Wel heb ik een hele tijd scooters gereden en ook bijna alles hier aan gesleuteld. Ik ben dus wel bekend met motorblokken.

Binnenkort wil ik toch graag een eigen motor gaan kopen en m'n oog is gevallen op musclebikes. In het bijzonder vind ik de Vmax erg gaaf! Echter laat mijn portemonnee dit op dit moment niet toe. Voor een goeie Vmax (145pk) moet je toch rekenen op 3.500E op zn minst.

Vandaar dat ik nog wat ben gaan zoeken. Nu kwam ik onder andere de Kawasaki Eliminator en de Honda Magna V65 tegen. Vooral de Eliminator vind ik een erg mooie fiets en, in verhouding tot de Vmax, goed betaalbaar.

Nu zullen er op dit forum vast en zeker mensen zijn die verstand van deze typen motoren hebben en wellicht ook wel van de modellen specifiek. Kan iemand mij vertellen wat de zwaktes zijn van de Eliminator. Waar moet ik op letten als ik bij een verkoper langs ga? Heb ergens al gelezen dat de koeling een probleem kan zijn.

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Otto
 
Honda Magna VF750C 3e (en laatste) generatie,
Koop je al voor 2000euro.
Ik heb er een, lichter als die andere beesten wat de handeling goed toekomt.
Jet kit, luchtfilter, ...
Super fun motor!
 
Dank voor de reacties!

@Powerpiep: Hoe zit het qua trekkracht van zo'n Magna in vergelijking met een Eliminator en een Vmax? En ik zat wat te kijken en blijkbaar zien sommige Magna's er anders uit. De Magna's met die hoog en kort ogen vind ik persoonlijk wat minder. Zoals bijv. deze: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Zo'n VF750C lijkt er wel anders uit te zien. Klopt dit?

EDIT: Excuus, Super Magna. Nou zie ik het ;)

@ Martell: Erg mooie fiets inderdaad. Volgend jaar hoop ik er ook een te hebben (liever een van na 1993), maar op dit moment helaas het geld daar nog niet voor.

Momenteel ben ik echt op zoek naar een goedkopere motor waar ik dit jaar nog op kan rijden dus ik weet niet eens of deze oude 'legendes' wel in budget passen. Wel zag ik deze staan op marktplaats. http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Nu lees ik dat de druk van de achterrem weg is. Desalniettemin lijkt dit me een goeie deal voor 800e. Wellicht kan je er nog wat van af praten.

Weten jullie toevallig, mocht ik bij deze motor gaan kijken, waar ik bij zo'n Eliminator een beetje op moet gaan letten?

Dank!
 
Laatst bewerkt:
@ Patman: Thnx! Ziet er ook zeer goed uit voor een hele goede prijs!
 
Ik denken persoonlijk dat je appels met peren vergelijkt , een magna rijdt heel anders dan een max.
Ik heb op beide gereden dus spreek (type) uit ervaring.
Ik zou een jaartje door sparen en voor een max gaan. (Is maar een suggestie).
 
Laatst bewerkt:
full


je kan ook voor deze sparen.of doe mij een goed bod is van ;97
gr math
 
Terug
Bovenaan Onderaan