Mustang of Corbin

2 jun 2006
35
0
Ik zit erover te denken om een ander zadel aan te schaffen voor mijn VN1500. Is de vraag of het een Corbin of een Mustang zadel moet worden. Hebben jullie hier ervaringen mee.
:]
 
Ik heb een Corbin Hollywood Solo Seat (ahum, jajah... O-) ) op mijn motor zitten en vind het vele malen beter zitten dan het standaard Harley zadel.

Dus ik ben helemaal Corbin minded geworden, maar ik hoor ook goede dingen over Le Pera zadels. Misschien gewoon uitproberen? Soms kun je 'passen' voordat je tot aanschaf overgaat.
 
Ik hoor ook veel goeds over corbin en ben er van overtuigt dat mustang super is alleen zien die mustang seats er meestal niet uit!! Ik denk dat je eerst moet zien of die merken een zadel hebben die bij je "fiets" past!! Comfort zal bij deze merken echt wel geen probleem zijn!! Als er mensen met een hardtail kunnen rijden met daarop een dun zadeltje zal het best wel meevallen denk ik!


Maar voor je VN1500 zal zo een "oversized mustang zeteltje" wel passen ;)
 
Ik en vele anderen hebben ervaring met Mustang zadels..
Geen zadelpijn meer! Daar gaat het toch om? Dat brede zadel voor choppers ideaal. Mijn ervaring met corbin is dat het er mooi uitziet, maar duurder is dan mustang, en de mustang zit vooral met heet weer enorm goed.(lijkt dan net een Gel-zadel)

Eerst inzitten! Net als een paar nieuwe schoenen moet je een nieuw zadel 'inzitten', na die periode is het zadel op je kont ingesteld, zal het wat zachter aanvoelen.

IK heb 3 jaar lang met plezier mijn mustangzadel gehad. zo'n grote zonder poespas of knoopjes erin.
Als je een zadel zonder knopen in het zitvlak kiest heb je het minst 'verstoring in je zitvlak' en blijft de regen daar tenminste niet in staan. Even vegen over je zadel en weg is het.

75018.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zit erover te denken om een ander zadel aan te schaffen voor mijn VN1500. Is de vraag of het een Corbin of een Mustang zadel moet worden. Hebben jullie hier ervaringen mee. :]

Op mijn beide motoren ( Vulcan VN800 en Harley FLHTI ) heb ik jaren geleden het orginele zadel vervangen door een Corbin solo zadel.
Sindien nooit meer last gehad van zadelpijn, zelfs niet na ritten van 1000 en meer km op een dag. Ze zijn kwalitatief mischien iets minder mooi afgewerkt dan een Mustang seat maar ze zitten perfect. :}

gr. HD4ever. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan