mutt motorcycles

ggfh666

Die hard MF'er
12 feb 2008
783
108
BE
Mutt Motorcycles

geen dealer in NL, 1 in BE.
Persoonlijk meer interesse in de 250s maar qua looks gelijk aan de 125s.

Suzuki kopie blokjes (gn125).
Maar ik vind deze al de best uitziende neo-retro lichtgewichten.
 
In Nederland zou je eens kunnen kijken naar het merk Mash. Beetje zelfde soort, ook uit China met kloonblokjes.
 
Ik woon in BE, niet heel ver van de verdeler.
Mash verkopen ze zelfs bij ons in 't dorp. En nog wat Chinese clonen.
Mash heeft ook wel redelijk mooie dingen.
Bullit, Orcal, SWM en wat bestaat er nog allemaal?
Maar deze vond ik (op foto) net wat meer karakter hebben.
 
Ik vind ze wel leuk, zeg. Wel veel verschillende modellen, zonder heel dramatische cosmetische of technische verschillen.

Ga ik toch weer denken, als je nog 1000 euro doorspaart heb je i.p.v. een 250cc Mutt ook een Royal Enfield Classic 350. Honderd cctjes meer, en een Betrouwbaar Merk™.

Wel jammer dat alle blokjes tegenwoordig zwart moeten zijn. Ik hou wel van de kleur van metaal.
 
Mja, Suzuki blok... Het ontwerp van het blok is van Suzuki en gelicenseerd door Mutt en gebouwd in, vermoedelijk, een Chinese fabriek ergens. Dus of dat die dezelfde kwaliteitseisen aan materiaal en montage hebben valt nog te bezien.
 
Ze adverteren nu ook op MP waar ik e.a. pas voorbij zag komen.
Het ziet er erg leuk uit, en als ik niet vol zat dan was het een leuk ding voor de variable te bezitten motorfietsen=x+1. :Y
MUTT-Motorcycles-wallpaper-1-1536x845.jpg
 
Ik vind alleen zo'n kort uitlaatje met zo'n niet bestaand kontje afgewerkt met een metalen plaat zo zelfgebeund over komen.
 
Dat waag ik te betwijfelen,..RE is geupdate,..het 25 jaar geleden gepikte ontwerp van Suzuki is gedowngrade door de Chinezen.
Als ik ongelijk heb geef ik dat ook gewoon toe:
KLIK
Dat klinkt inderdaad niet best, hoewel ik daar ook nog wel genuanceerder tegenaan durf te kijken en bij Mutt zullen ze ook niet stilzitten.
 
Als ik ongelijk heb geef ik dat ook gewoon toe:
KLIK
Dat klinkt inderdaad niet best, hoewel ik daar ook nog wel genuanceerder tegenaan durf te kijken en bij Mutt zullen ze ook niet stilzitten.
Als het echt heel goedkoop is vergeef je de kleine ongemakken als slechte banden, ketting,slechte lampjes en matige afwerking. Je kunt de fiets dan zelf heel makkelijk en leuk optimaliseren. Als het ding 4100 euro kost dan moet het ding het gewoon goed doen.
 
Alternatief plan: als je een leuke 250cc van begin '80 kan scoren ben je voor 25% van de prijs klaar, en kun je daarna naar hartelust customizen zonder schuldgevoel dat je een gloednieuw ding van dik 4000 piek aan het mollen bent. Ik denk dat een goede Japanner van 40 jaar oud net zo betrouwbaar is als een Chinees van 40 dagen oud.

Bijvoorbeeld hier: ≥ Kawasaki LTD 250 — Motoren | Kawasaki — Marktplaats
 
Klopt het dat ze dus in China gemaakt worden?
Heb me laten vertellen dat ze in GB gebouwd worden.
We spent time developing and sourcing our parts with manufacturers throughout the Far East. We needed a robust, reliable starting point for our customs, so plumped for a version of the bullet proof Suzuki GN 125 made by a Suzuki partner, an engine renowned for its power and longevity.

The base chassis and drive train are produced to our meticulous specification and design. We construct them using a variety of unique parts to create a classic Brit custom look. Our bikes are then finished and fettled ready for the road at our workshop in Birmingham, England, the historic heart of British motorcycle manufacturing. Our team then set to work completing the bike builds before they’re handed over
.
 
Our bikes are then finished and fettled ready for the road at our workshop in Birmingham, England, the historic heart of British motorcycle manufacturing. Our team then set to work completing the bike builds before they’re handed over.
Ze liegen niet, maar is het ook echt Brits fabrikaat....:?
 
Ze liegen niet, maar is het ook echt Brits fabrikaat....:?
Marketing technisch een uitstekend stukje.
Maar ventieldopjes er op en je hebt de laatste assemblage in de UK gedaan. :+

Ik had in 2003 contact met een grote fietsfabrikant, de trots der Batavieren.
De fietsframes kwamen toen al uit China maar werden in Nederland opnieuw gepoedercoat na het ontlakken.
Dat was blijkbaar kosten reducerend. 8)7
Goed voor het milieu ook.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan