Muurvaste vooras

Johnnn

MF veteraan
25 sep 2005
4.112
0
Noord-Brabant
Mijn probleem:

Mijn voorband moet verwisseld worden maar de as zit muurvast en ik heb de kop al rondgedraaid B|

Ik heb een as in mn voorvork die je door 1 poot steekt en in de andere poot vastdraaid.

Hoe krijg ik de as er nog uit???

ps. ja ik heb WD40 etc allemaal gebruikt en het rustig geprobeerd maar toch hielp het niet..
 
Laatst bewerkt:
normaal gesproken zit er in de onderkant van je poot een boutje die zorgt dat die je as borgt.
ben je die niet vergeter los te halen? want dan zit er namelijk ook geen gang in je vooras.
 
Bij mijn GPX zit de vooras ook nog vastgeklemt aan de poot (doormiddel van een boutje) waar je hem doorheen haalt. (niet degene waar de moer zit).

spuit 11 :/

hamer?
 
Laatst bewerkt:
naja aangezien je as nu toch als niet meer bruikbaar is aangezien hij dol is gedraait ken je er niet met een ijzerzaag of een flex tussen komen en gewoon je as doorzagen? en dan een grote griptang op de delen zetten die je er dan nog uit moet draaien via de binnekant van je poot?
 
- de poot plaatstelijk opwarmen met een loodgieters brander. Wle oppassen dat je niet iets smelt/ in de fik steekt.

- Kruipolie er tussen

- Kop een maatje kleiner veilen en er een slagmoersleutel op zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan