muziek luisteren gevaarlijk

Wel of niet,maakt niet uit,het is verboden dusss.

verboden?
full


dusss, wat nou dus? Dus wat? Dus niet doen want het mag niet? :X :o
 
[me]Skoezie zingt zelf wel een liedje op de motor als hij zich verveelt...
[/me]


In de auto vind ik het juist lekkerder om de muziek wel flink hard te hebben, blijf ik tenminste wakker.
 
Verboden? Heb dat eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat het verboden is :?
En hoe weten ze nou dat je muziek luister onder je helm of niet?

Persoonlijk luiter ik altijd muziek als ik auto rijd, met motorrijden heb ik dat nog niet gedaan. maar vind een beetje ritme wel fijn, heb eigenljk altijd ritme nodig om iets te doen. Neuriën zelfs op mijn werk :+
 
FF ouwe koeien uit de sloot halen :)

Heb een paar keer gedaan met muziek en dan heel lichtjes, niet te hard aangezet.
Dat werkt prima, je hoort nog redelijk de omgeving.

De hard zou ik niet doen, dan zou ik me ook niet meer zo veilig voelen als zonder.
 
Niks voor mij!

In de auto had ik tot een paar jaar geleden een 4 X 250 Watt versterker liggen, maar op de motor moet ik niks aan mijn hoofd hebben behalve een helm en eventueel oordopjes voor de langere stukken, maar geen muziek. Ik wil zeker op de motor de aandacht goed bij de weg hebben. En zodra ik een fatsoenlijk geluid uit de uitlaat heb, WIL ik geeneens ander geluid er bij hebben! ;)
 
Motorforum oma heeft wel gelijk, maar ik wilde bijna weer een nieuw topic openen en kwam deze nog tegen in de sloot.


Ik heb de afgelopen week een paar keer met een mp3 speler op gereden.. Het is wel lekker hoor, een muziekje erbij! Rijden er hedendaags ook mensen met muziek in de helm? Ik zag bij een motorzaak een helm te koop aangeboden waar je een bluetooth setje in kan schuiven...ideaal voor een GPS-miep, maar ook voor een muziekje natuurlijk.

Ik was moe, en merkte dat mn aandacht er niet echt scherper van de muziek werd.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van andere motorrijders!
Vertel vertel...

:W
 
leuk!

Niet meer niet minder, alhoewel...

Merk dat het soort muziek wel van invloed is op mijn rijstijl wat natuurlijk niet zou moeten. |(

Nog niet gemerkt dat ik er minder alert door ging rijden.
 
vind het heel fijn voor de lange stukken op de snelweg als je toch constante snelheid rijd. maar in de stad en als ik lekker doorrij wil ik me motor horen :]
 
Iedere dag woon/werk verkeer enkele reis 40 km met de oordoppen in aangesloten op een W800i sony ericson. Dit is helemaal perfect. Lekker radio luisteren en als ik gebeld wordt laat ik de snelheid zakken tot rond de 90 km op de meest rechter rijstrook en dan ben ik redelijk verstaanbaar. De pone neemt dan automatisch op (profiel instelling)

Ik heb wel van die oordoppies die helemaal in je oor zitten. Hiervoor had ik een nokia met de "ouderwetse" grote oordoppen en dat was wel een gedoe met de helm. Maar opzich ook goed te doen. Ik zeg ..... swingen:-), Die toeter hoor je echt wel
 
Iedere dag woon/werk verkeer enkele reis 40 km met de oordoppen in aangesloten op een W800i sony ericson. Dit is helemaal perfect. Lekker radio luisteren en als ik gebeld wordt laat ik de snelheid zakken tot rond de 90 km op de meest rechter rijstrook en dan ben ik redelijk verstaanbaar. De pone neemt dan automatisch op (profiel instelling)

Ik heb wel van die oordoppies die helemaal in je oor zitten. Hiervoor had ik een nokia met de "ouderwetse" grote oordoppen en dat was wel een gedoe met de helm. Maar opzich ook goed te doen. Ik zeg ..... swingen:-), Die toeter hoor je echt wel

ik heb w810i ook met die oordopjes :) zijn echt perfect. kan het nog horen bij 150 :9
 
heet dat ding toevallig 'the plug' ? (www.koss.com)

en heb je er ook ervaring mee, qua draag comfort onder een helm.


Ik heb ze ook maar ik vind ze niet fijn, zal aan mn oren liggen. Voor een paar tientjes heb je

deze


en die zitten echt heel goed en het geluid is beduidend beter dan die van koss
 
Ik heb voor een paar euro een incomplete communicatieset bij een motorzaak gehaald (alleen speakers en een mic) Microfoon afgekoppeld en speakers in mn jethelm geplakt.
Ik heb nu een Philips Nike loopradio (min of meer waterdicht)
Domeinnaam E-d.nl
om mn arm en geniet van de radio tijdens de 100 km woon werkverkeer. Doordat ik geen dopjes in mn oren heb hoor ik ook het motorgeluid nog, terwijl de muziek niet overheersend is.

Ik heb overigens ook geexpirimenteerd met speakertjes van een koptelefoontje, geen aanrader. Deze zijn gemaakt om tegen je oren te zitten, iets wat in je helm niet lukt.
 
Ik zing meestal op de fiets Heerlijk niemand die me hoort (al hoewel Fast Lady laatst wel toen ik de PMR er bij zette) Alleen kan ik soms zo uithalen dat mijn oren tuiten en mijn vizier resoneert. Ik ga me dan ook opgeven voor Una Voice Particolere.




_O- _O- _O- Geef ff door wanneer je word gevraagd schat, ga ik voor de buis zitten *O* *O* :j
 
Niks voor mij!

.... Ik wil zeker op de motor de aandacht goed bij de weg hebben. .. .


Dat is een goed uitgangspunt....maar denk je dat muziek dat plots minder maakt? Dat sommigen meezingen is fijn, maar ik zit toch echt niet elk nummer mee te brullen of het moet een heel lekker nummer zijn (maar dan heb ik eerder last van een verdraaide rechter pols).
Het rijden met muziek is in het begin eventjes wennen, inderdaad een aantal geluiden hoor je niet meer (zo) goed. Maar de wind tegen de helm of doppen in je oren zorgen ook voor dat je veel geluid buiten sluit,...
Ik merk zelf wel, omdat ik op zo'n moment niet op m'n gehoor kan afgaan, dat ik des te meer kijk en nog eens extra om mij heen kijk.
Een Ambu hoor ik dan niet aankomen, maar dit zal ik moeten compenseren door beter op te letten op wat het overige verkeer om mij heen doet.....Eigenlijk maakt muziek dat je beter gaat opletten, wat opzich weer veiliger is ;)

Wat zeer prettig is is om het geluid makkelijk te kunnen regelen, zodat je het ook zachter/uit kan zetten.
 
Ik zit nu aan mijn 2e set Shures (helaas 1e kapot door draadbreuk). Dit zijn in-ear oordopjes die ook meteen als gehoorbescherming werken.

Zalig podcasts of muziek op de motor.
 
Ik had een MP3 gekocht voor op de motor maar door de concentratie op hoge snelheid hoor ik niets meer en ik rij bijna nooit langzaam.
Vreemd genoeg zit ik wel heel rustig en ontspannen op de motor en ben door de concentratie ook niet moe na een lange rit.
Na een rit naar Denemarken (800km in 8 uur incl. 5X tanken met rustig een peuk en een hapje eten bij de 4e tankstop) kwamen we aan en ik had zoiets van "oh, zijn we er al -O- ".
Misschien is het ook omdat de oortjes niet prettig zitten onder de helm en heb nog geen zin gehad andere te kopen.
 
Is het volgens jllie gevaarlijk om muziek te luisteren tijdens het rijden.
In een auto heb je ja ook vaak een cd of een radio op de achtergrond.

Ben het zeker eens met het NIET luisteren naar muziek, je bent veel kwetsbaarder, en mocht je bohoorlijk sportiieve rijder zijn en hier en daar er langs of doorheen wil, lijkt het mij verstandig om je ogen en oren erbij te hebben, hypothetisch gezien ga je ook niet met oordoppen over de spoorbaan lopen toch!?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al eens aangehouden met muziek in en de agent wees me er wel op of het verstandig was om met muziek op te rijden, 't verschil bij auto en motor is dat oordoppen direct op je oren zitten en in de auto heb je dat niet.

Daarbij komt het feit dat als ik muziek zou luisteren en Disturbed - Down With The Sickness komt voorbij kan ik denk ik net zo goed meteen naar het politie bureau rijden en m'n rijbewijs inleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan